[1.6D 109KM 07-] Moc i przewód czujnika DPF

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Nord » 21 paź 2020, o 13:25

JacSwi napisał(a):... przy turbo będzie taka"gruszka" która reguluje zmienną geometrią, w momencie odpalenia ta "gruszka" powinna ściągnąć geometrię w dół.
Daj znać czy tak jest.


Więc tak:
Ten trzpień który z gruszki wychodzi przed uruchomieniem był dłuższy,
po uruchomieniu silnika tylko zdążyłem dojść do silnika, widziałem jak był krótszy i prawdopodobnie w momencie pojawienia się błędu i ikony trakcji powrócił do poprzedniej pozycji z przed uruchomienia silnika.
Nord
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 gru 2019, o 22:40
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Nord

Postprzez JacSwi » 21 paź 2020, o 15:23

Po odpaleniu powinna być cały czas w pozycji"krótkiej", dopiero po dodaniu gazu powinna się wydłużyć w momencie schodzenia z obrotów i znowu być w dolnej pozycji.
Teraz tak, masz stojąc przodem do silnika po prawej stronie pompę próżniową, wychodzi z niej przewód który w okolicy filtra paliwa rozdwaja się, jeden idzie do serwa hamulcowego, drugi schodzi w dół do takiej bańki z plastiku (wielkości pięści dziecka) która jest zbiornikiem podciśnienia i od tego zbiornika dopiero masz podłączenie do zaworu sterowania turbiny, to on decyduje o położeniu tej "gruszki", jest on na bloku od strony grodzi, dostęp od spodu, masz w nim trzy wężyki i jedną wtyczkę, nie pomieszaj węży, sprawdź czy wszędzie węże są solidnie osadzone, może gdzieś któryś sparciał lub się przetarł,to samo ten
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 21 paź 2020, o 15:29

Ten przy "gruszce", jeśli wszystko jest ok, to sam zaworek już nie utrzymuje podciśnienia, wymiana tylko na Pierburg, inne szybko padają, jeśli to nie pomoże, to są tylko dwie rzeczy które mogą być winne, EGR lub Map Sensor, czasami po wymianie tego zaworu dobrze jest zrobić Vidą kalibrację całego DTSC, wtedy system zgrywa ze sobą wszystko, ale to niekoniecznie.
Ja osobiście obstawiam ten zawór, potocznie zwany N75
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Nord » 22 paź 2020, o 10:17

Tak jestem zdeterminowany że zacząłem rozkręcać samochód aby mieć lepsze podejście.
Myślałem że akumulator zasłania mi dojście do tego wężyka :) nie potrzebnie go wykręciłem jak zobaczyłem ze pod nim nic nie ma i od góry jednak na dol silnika nie dojdę.

Ten właściwy wężyk który się rozdwaja to ten cieńszy? [NR1]
Grubszy [2] idzie do serwa

I teraz jest sprawa czujnika [NR3] (nie wiem czy w ogóle go ruszać, skoro wszystko wskazuje na to, że to jest zupełnie co innego, tak przypomnę: w czujniku został wymieniony węży który był dosłownie pęknięty/urwany )

Z wyniku komputera doszedłem do wniosku że to ten czujnik, na to wskazywały zdjęcia w internecie.
Po rozmowie w sklepie przy zamawianiu świec żarowych pogubiłem się.
I teraz nie wiem czy to jest czujnik doładowania czy czujnik ciśnienia powietrza.
Aby było wszystko przejrzyste tu podepnę moje zdjęcie a w następnej wiadomości pokażę jaki czujnik mi zaproponowano (może komuś kiedyś ten wątek się przyda)

Obrazek
Ostatnio edytowano 22 paź 2020, o 10:25 przez Nord, łącznie edytowano 2 razy
Nord
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 gru 2019, o 22:40
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Nord

Postprzez Nord » 22 paź 2020, o 10:20

Upss :) wiem, kłania się umycie silnika i komory.
W tym roku zrobię z niegio igłę :)

Ten zamontowany ma własny numer i prócz Vin też podałem ten numer cześci [NR3], sprzedawca stwierdził że z czytując ten numer wybrał mi właściwą cześć, a ona wygląda zupełnie inaczej:
FACET 10.3034


Obrazek
Nord
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 gru 2019, o 22:40
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Nord

Postprzez Nord » 22 paź 2020, o 10:35

W innym sklepie zamawiając świece, od razu chciałem zamówić zawór N47,
niestety numer VIN nie pomógł przy doborze odpowiedniej części (podobno tyle ich jest ze....), muszę podać im numer który jest na zaworze.
Z tym zaworem muszę dwa razy jechać do warsztatu, raz z czytać numer, dwa wymienić go.
Wymienię go też, to nie zaszkodzi.
Nord
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 gru 2019, o 22:40
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Nord

Postprzez Nord » 22 paź 2020, o 10:58

Czy możesz potwierdzić że sprawne świece żarowe przedłużają żywotność DPF?
One biorą udział przy wypalanu czy dopalaniu?


Z tego co doczytałem jak DPF wypala się czy dopala podczas jazdy, w moim modelu włącza się dodatkowo podgrzewanie szyb i lusterek, aby bardzie obciążyć silnik,
można też zrobić sobie sygnalizację podpinając małą diodę, która jest podłączona do lusterka, aby wiedzieć kiedy samoczynnie system włącza ich podgrzewanie.
Nord
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 gru 2019, o 22:40
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Nord

Postprzez JacSwi » 22 paź 2020, o 13:35

To zwykły silnik od PSA, HDI, zaworek N75 jest jeden i tylko jeden, 7.00968.04.0
Co do czujnika Map Sensor, przerabiałem temat, i niestety, ale Denso musisz szukać, takich Facet, Febi czy MeatDoria, to leżą i się nadają do kosza, dopiero wstawienie Denso pomogło.
Ale wymień ten zawór N75 nim dalej będziesz inwestował.
Pierburg 7.00968.04.0
Możesz kupić od PSA lub Focusa II, to jeden czort.
Natomiast co do świec, ich błąd sporo miesza w kompie, i dobrze jak są ogarnięte i sprawne, pamiętaj że to dobry, a praktycznie jeden z najlepszych silników diesla jakie są, ale to jednak wymysł szalonych Francuzów.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 22 paź 2020, o 13:36

Do zaworu idzie ten cienki przewód, gruby do serwa
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez nadine » 1 lut 2021, o 01:18

Właśnie muszę zainteresować się mikrokontrolerami, więc koniecznie trzeba zerknąć na stronę https://www.micros.com.pl/mikrokontrolery-i-pamieci/ , bo tam można znaleźć mikrokontrolery świetnej jakości, w dobrej cenie, które posłużą sterowaniem różnymi elementami.
nadine
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1575
Dołączył(a): 15 sty 2020, o 18:35
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości