Switch to full style

nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.
Odpowiedz

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

27 kwi 2018, o 20:03

I zrobione śmiga 3 m-ce, uwaga różne rodzaje przekaźników na płytce, ale koszt ok 15- 30żł

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

12 cze 2018, o 08:49

Z tego co widzę to była zwykła awaria stacyjki. Kiedyś w swoim aucie miałem bardzo podobna historię i tez się bardzo przestraszyłem.

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

8 maja 2019, o 15:07

Faktycznie jak na volvo jest zbyt wiele mankamentow.
Tego nie bylo z Mitsubishi a mialem ich cztery.
Blokada kierownicy to powazna sprawa bo gdy nawali, auto nie nadaje sie do holowania.
Skoro czesto sie zacina zawiesza rygiel najlepiej odkrecic od kolumny podwiesic by nie przeszkadzala na kolana przy wsiadaniu.
Mamy wtedy komfort wglądu na jej prace i szybki dostep do serwisowania. Nie blokuje kierownicy co nie ma wpływu na bezpieczenstwo jazdy.
Awaria stacyjki to ostatecznosc. wymiana przekaznika tez.
Gdy wyciagniemy kluczyk rygiel powinien swobodnie pozwolic się wciskać palcem. jezeli tak nie jest odlaczamy kabelek od blokady uwalniamy blokade by ja zabrac do serwisowania we wlasnym zakresie. wyciągamy ostroznie czarny plastik ma on dwa wczepy ktore ustępują bardzo latwo i po wyjeciu blokada powinna pozwolic sie wciskać.
Olejkiem do smarowania maszyn do szycia lub jakim kolwiek smarujemy rygiel i element zamontowany w plastiku i kiedy wszystko pozwala sie swobodnie przemieszczac ostroznie skladamy spowrotem zwracajac uwage na element w plastiku by podczas wsuwania był nacisniety. Plastik wciskamy do oporu na jego miejsce i serwis zakonczony.
Podwieszamy blokade spowrotem podłaczamy kabelek wkladamy kluczyk i mozemy zaobserwowac jak rygiel blokady sie chowa, przekrecamy kluczyk i auto mamy odpalone gotowe do jazdy.
Powodzenia
Kazek

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

25 lis 2019, o 23:13

Witam

Podepnę się pod temat .Mam Volvo S40 2010 r. DPF na stanie:( . Samochód podczas jazdy zgasł i nie odpalił . Na desce komunikaty iMMOBILISER SPR .UR.PONOW . Następny WYMAGANY SERWIS ANTYPOŚLIZG . Kontrolki świecą stacyjka na 3 martwa cisza. Słychać tylko chyba pompkę paliwa w komorze silnika . Samochód wylądował u elektryka nazajutrz odpalił od strzała po przegazowaniu umarł . Kolejny elektryk samochód postał 3 dni w kolejce i niczym łazarz doznał samouleczenia . Elektryk stwierdził że skoro odpala to nie będzie szukał winowajcy . Tym stanem rzeczy cieszyłem się dwa dni bez zarzutów czyli około 200 km . Samochód po zaparkowaniu i ponownym rozruchu przyjechał na wstecznym pół metra i zamarł.Komunikaty jak wcześniej te same. Akumulator i masa na silniku powyżej 14 volt . Rozrusznik nie kręci słychać tylko trzask przekaźnika i pracę chyba pompki paliwa .
Ktoś ma jakieś pomysły lub miał podobną awarię ? Samochód przed pierwsza awarią miał myte nadkola z błota na myjce .
Pytanie do fachowców elektryków czy zatkany DPF może unieruchomić rozrusznik ( odcięcie rozruchu przez komputer ) ? Oraz jak objawia się zapchany dpf
w tym samochodzie?

Liczę na mądre sugestię .

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

18 sie 2020, o 08:12

Panowie,
Szukam sławnego już PDF z instrukcją jak poradzić sobie z zamkiem blokady kolumny kierownicy i wymiana przekaźnika, serwis wycenił wymianę blokady na 1500k pln, może ma to ktoś z was i mógłby podesłać: thsawo@tlen.pl
Odpowiedz