Switch to full style

nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.
Odpowiedz

nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

18 sie 2014, o 20:15

Witam. To mój pierwszy post dlatego też proszę o wyrozumiałość. Otóż dzisiaj zaszedłem do garażu w celu odpalenia mojego v50 niestety nie ma żadnej reakcji na III. Nie mam pojęcia co to mogłoby być. Wyświetlają mi się takie komunikaty na komputerze: BESTUR. VERGREND PROBEER OPNIEUW następnie BESTUR. VERGREND DRAII HET STUUR. Bardzo proszę o pomoc Sad

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

18 sie 2014, o 21:35

Jedną z przyczyn może być awaria stacyjki lub https://www.youtube.com/watch?v=FHyE8Vm1QIA

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

19 sie 2014, o 08:23

niestety nie pomogło. Komunikaty na komputerze mam jak wyżej. Dodam, że nie mam blokady kierownicy a według komputera jest ona dalej włączona.

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

19 sie 2014, o 10:14

Znajomy miał podobne objawy (tyle że nie wiem jakie komunikaty dokładnie) ale zdarzały się różnie.... nieraz po odłączeniu akumulatora odpalał. Wymiana stacyjki nie pomogła. Okazało się że przyczyną był uszkodzony komputer ster.;/ Po wymianie wszystko wróciło do normy
Ja również obstawiałem stacyjkę bo słyszałem że sporo z tym problemów....no i to co kolega pawelwaw84 podesłał w linku, ale u kolegi to też nic nie dało i podjechał do gościa co wcześniej robił w Volvo... no i rozkminił temat ;)

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

19 sie 2014, o 19:56

Z dnia na dzień dowiaduję się czegoś nowego. Wiem już, że komunikaty dotyczą układy kierowniczego dokładnie blokady kierownicy. Wygląda na to że padł rygiel, blokada kierownicy. Blokady w ogóle nie ma, przy wkładaniu kluczyka zamiast dźwięku odblokowania słychać tylko 3 cyknięcia jak przy kierunkowskazie. Myślę, że komputer dostaje fałszywą informację od przekaźnika, że blokada jest włączona i dlatego nie pozwala odpalić auta. Dzisiaj zaprowadziłem samochód do serwisu. Jeżeli będę wiedział coś nowego napiszę ale proszę o porady...

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

2 wrz 2014, o 20:29

rygiel blokda kierownicy w warszatcie "pomogło" do pierwszego zgaszenia auta.Serwis Volvo Lublin 1126 zł hula ;) 1.30 h roboty

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

27 lut 2015, o 18:50

Witam, dzisiaj mój samochód nie odpalił,próbowałem kilkanaście razy, w końcu odpaliłem, podjechałem do domu , wyłączyłem silnik w celu powtórnego odpalenia i znów kicha. Krótki test i okazuje się,że padła stacyjka,podobno kiedyś musiała:)naprawa plus M/D około 500zł, podobno po naprawie "chodzą" latami:)W poniedziałek umówiłem się na naprawę ,napisze z jakim skutkiem.
Pozdrawiam.

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

27 lut 2015, o 20:04

mateusz15 napisał(a):Witam. To mój pierwszy post dlatego też proszę o wyrozumiałość. Otóż dzisiaj zaszedłem do garażu w celu odpalenia mojego v50 niestety nie ma żadnej reakcji na III. Nie mam pojęcia co to mogłoby być. Wyświetlają mi się takie komunikaty na komputerze: BESTUR. VERGREND PROBEER OPNIEUW następnie BESTUR. VERGREND DRAII HET STUUR. Bardzo proszę o pomoc Sad


A dlaczego nie wgrasz sobie polskiego języka, tylko meczysz się z tym czymś, :)))

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

2 mar 2015, o 17:38

Witam, stacyjka naprawiona , samochód pali bez problemów, nie była wymieniona a naprawiana koszt, 400 zł "po znajomości" :) jak to powiedział mechanik .Jestem zadowolony.

Re: nie odpala, nie kręci, brak blokady kierownicy

16 sie 2017, o 09:43

Działacie na swoje ryzyko. Koszt wymiany rygla volvo V50 2.0 D 2010 z programowaniem 1200 zł. Kupno starego nic nie da nie da się zaprogramować. Ja kupiłem stary na allegro za 40 zł dla obudowy. W blokadzie przepalają się styki przekaźnika za 30 zł, do kupienia w TME, na allegro miał inne wymiary. Symbol Tyco v23086 c2001 a403. Orginalnie jest A303, jednak jest to zamienne. Spokojnie do przelutowania na płytce - 10 nóżek, bez ingerencji w oprogramowanie. Można od razu sprawdzić mechanikę tj silniczek i ślimak. Jedyny problem to rozebranie obudowy tego badziewia, dlatego kupiłem drugie. jestem w trakcie, dam znać jak zrobię. Ten przekaźnik przepala sie też w innych autach.
Przy demontażu i do czasu podpięcia kluczyk ze stacyjki.
Odpowiedz