[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez pawelwaw84 » 12 cze 2014, o 09:00

Na włączonym silniku po odpięciu też powinien się zamknąć. Dodam, że warto kontrolować czy domyka się dobrze dotykając srebrnej rurki od niego idącej. Jeśli idą nią spaliny natychmiast robi się bardzo gorąca (a tak być nie powinno na odpiętej wtyczce)
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 15 cze 2014, o 10:16

Witam Koledzy.

Dzisiaj znalazłem trochę czasu i w końcu sprawdziłem rano jak autko chodzi z odpiętą wtyczką od EGRa. Rzeczywiście u mnie również po odpięciu chodzi jak marzenie. Równiutko, spokojnie bez szarpania :) pochodził tak z 1-2min i go zgasiłem, podłączyłem EGR, odpaliłem i radość znikła :D teraz pytanie jak ta sprawę rozwiązać? EGR mam w sumie nowy, wymieniany 25tys. km. temu w Volvotechu w Chorzowie. Zapewne podczas usuwana tego wycieku, o którym pisałem wcześniej, mechanik musiał odłączyć, wyjąć, a później włożyć EGR i coś wtedy musiało pójść nie tak, i dlatego przed remontem było ok, a po remoncie jest jak jest ;)

Co proponujecie teraz z tym EGRem?

Pozdrawiam.
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 16 cze 2014, o 06:58

Witaj,

Czyli schemat się powtarza. Ja zatrzymałem się na etapie jazdy z odłączonym EGR pomimo nieprzyjemnego efektu w postaci rzucania silnikiem przy gaszeniu ale jest to do przebolenia. Stwierdziłem, że nie mam siły już szukać przyczyny ani tym bardziej wydawać coraz więcej pieniędzy na diagnostykę lub zakup innego EGR na próbę. Jakby udało Ci się wyeliminować ten problem daj znać proszę innym zainteresowanym - czyli mnie :)
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 16 cze 2014, o 09:24

Simon188 -> na pewno dam znać co i jak ;) Będę się tym zajmował w lipcu, bo teraz nie mam kiedy.

A do tego czasu, jakby ktoś miał jakieś pomysły to proszę o wskazówki :)
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez pawelwaw84 » 16 cze 2014, o 10:26

Panowie, pod EGRem jest czarna zaślepka, którą można uchylić i tam jest taka ruchoma dźwigienka. Najpierw na wyłączony silniku sprawdźcie czy chodzi dość swobodnie i jednocześnie czy sprężynuje i wraca do swojej pozycji, a potem na włączonym silniku wybadajcie palcem co się dzieje z tą dźwigienką kiedy są problemy czy jakoś dziwnie skacze czy jest nieruchomo.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 16 cze 2014, o 11:06

pawelwaw84->Dzięki za poradę; ale mój EGR jest nówka sztuka, ciężko mi uwierzyć, że jego dźwignia jest walnięta ale jak znajdę chwilę czasu to sprawdzę i podzielę się wnioskami.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 16 cze 2014, o 11:19

Pawelwaw84 -> również dzięki za odpowiedź :)

Postaram się to jutro rano sprawdzić. Mój w sumie jest prawie nowy, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
A powiedzcie mi jeszcze taką sprawę, bo jak odpiąłem wtyczkę od egra i przejechałem się kilka metrów to wydawało mi się, że jakoś lepiej i płynniej przyspieszał. Co prawda przejechałem kilka metrów na podwórku, na 1 i 2 biegu ale energiczniej wciskałem gaz i jakby lepiej i płynniej się zbierał. Czy moje odczucia mogą być słuszne czy tylko mi się wydawało? Bo nie wiem czy egr ma wpływ na przyśpieszenie ;)

Z kolei za to na pewno po odpaleniu po nocy nie było nierównej pracy i oprócz przyjemnej dla ucha równiutkiej pracy zauważyłem, że ciszej pracuje :D
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 16 cze 2014, o 13:00

joker13-> Dobrze Ci się wydaje, silnik nie dławi się spalinami czyli nic go nie zamula, czyste powietrze i paliwko. Mam do Ciebie pytanie czy po odpięciu EGRa zauważyłeś może, że silnik rzuca przy gaszeniu? Może tylko u mnie występuje taki efekt. Na podpiętym miękko się gasi.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Modla » 16 cze 2014, o 19:08

Ja miałem taki problem z EGR że silnik nie miał pełnej mocy silnika. Podjechałem do mechanika żeby wybadał co mu dolega. Okazało się że wystarczyło na autostradzie rozpędzać auto dynamiczne z wciśniętym pedałem gazu na maksa, ale nie krecac silnika do odciecia. Kilka powtórzeń na 5 biegu od predkości 90 (but w podłoge) do 140 i hamowanie silnikiem. Po takim zabiegu samochód odzyskał pełną moc. Spróbujcie tak może Wam pomoże
Modla
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 39
Dołączył(a): 26 gru 2013, o 14:56
Model: v50
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2006

Postprzez pawelwaw84 » 16 cze 2014, o 19:48

U mnie też szarpie przy gaszeniu silnika, kiedy wtyczka jest odłączona, także nie jesteś sam. Jeśli za to czujecie różnicę w mocy na korzyść po odpięciu wtyczki EGRa to znak, że jest coś z nim nie tak. Sprawny EGR działa niezauważalnie, w ułamku sekundy kiedy tylko dodasz gazu to się zamyka i nie ma szans żeby spaliny go wtedy przyduszały. Może rozwiązaniem zagadki jest to, że wszyscy macie podobne problemy i wszyscy macie nowe zawory EGR... i tędy droga :?:
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości