[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez trybekk » 30 sie 2017, o 09:53

Witam,
I ja pozwole sobie odkopać temat. W mojej Volvinie po odpaleniu na zimnym silniku występuje kłopot klekotania i nierównych obrotów. Dymu przy odpalaniu nie zauważyłem. Podczas ruszania auto prawie gaśnie, po chwili gdy się nagrzeje problem z obrotami znika. Wczoraj zauważyłem, że przy przyspieszaniu na 3 biegu i ok. 3tys obrotów poleciał mi z rury biały dym (silnik rozgrzany, chwile wczesniej stałem w korku ok. 10min). W celu sprawdzenia czy znowu zakopci ponownie go przycisnąłem do tych 3tys i dymu już nie było, jednorazowy strzał. Dodatkowo kilka dni temu jadąc z ojcem na 2 auta (był z tyłu) powiedział mi, że przy przyspieszeniu poszedł mi z rury czarny dym, również jednorazowo. Podpiąłem auto pod komputer, pokazało mi błedy P2683 - Zawór obejściowy płynu chłodniczego oraz P0380 - Świeca żarowa. I teraz pytanie do Was, o ile glosniejsza praca silnika i gubienie obrotów na zimnym silniku moze byc spowodowane tym ze ktoras ze swiec nie zapala to czy mozliwe jest że przy lekkim przyspieszeniu wywali czarny dym? Co do białego dymu przy przyspieszeniu można zakładać, że problem leży w obejściu płynu chłodniczego? Jakaś nieszczelność i płyn dostaje się do komory spalania? Dodam, że ostatnio spaliny mają dziwny zapach, są bardziej drażniące i wyraznie je czuć jak odpalam auto z otwartymi drzwiami. Dodam, że ostatnio wymieniałem wąż w układzie chłodzenia bo przetarł się o metalowy zaczep przy chłodnicy.
Pozdrawiam ;)
trybekk
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 paź 2016, o 08:42
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez ratol90 » 8 wrz 2017, o 19:38

Witam
Jako że sam pisałem w tym temacie z powodu nierównej/dziwnej pracy silnika 2.0 D to powiem co zrobiłem w swoim aucie. Po zakupie auto na zimnym silniku nie pracowało idealnie mówiąc w skrócie. W aucie wymieniłem oczywiście olej, rozrząd, dwumase ze sprzęgłem i uszczelniaczem wału, wszystkie filtry . Dodatkowo wymieniłem też przepustnice i elektrozawór podciśnienia sterujący egr i przepustnicą, zalałem też na pół baku 2 opakowania preparatu do czyszczenia układów diesla i dopiero po tych naprawach auto zaczęło pracować prawidłowo na zimnym silniku. Być może komuś się ta wiedza przyda.
Pozdrawiam.
ratol90
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2017, o 17:06
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Płock

Postprzez artek » 8 wrz 2017, o 19:59

Też co jakiś czas leję preparat STP-formuła do diesla, ale jedna flaszka na cały zbiornik i wydaje mi się, że silnik ma o wiele lepszą kulturę pracy. Wg. producenta tego preparatu powinno się go dodawać co 2000 km.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 519
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez ratol90 » 9 wrz 2017, o 13:57

Tez używałem raz stp ale w serwisie boscha polecili mi ten preparat https://www.ucando.pl/p/dodatek-do-pali ... 8D2HR-3470. Gość powiedział że leją dwa opakowania na 20 litrów ropy w baku i w ten sposób przywrócili do normy niejeden silnik.
ratol90
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2017, o 17:06
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Płock

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości