[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez joker13 » 16 cze 2014, o 22:13

Tak u mnie też przy odłączonej szarpie. Przy podłączonej też w sumie trochę silnikiem telepie ale mechanik mówi, że to diesel więc trochę musi zatelepać przy gaszeniu.
Pawelwaw84, czyli co masz na myśli?
Jutro rano sprawdzę tą dźwigienkę od EGRa i dam znać co i jak.
A zapytam jeszcze, czy może to być zabrudzony EGR i czy da się w takim przypadku go wyczyścić?
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 17 cze 2014, o 06:46

Panowie,

Może faktycznie kluczem jest słowo "nowy" EGR chociaż nie wyobrażam sobie aby nowy sprzęt generował aż tyle problemów. Skoro jest to dedykowany EGR do konkretnego samochodu... Najlepiej chyba byłoby postarać się o jakąś używkę na podmianę i sprawdzenie jaka będzie reakcja silnika. Tylko problem w tym, że nigdy nie wiadomo ile taki używany pośmiga jeszcze.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 17 cze 2014, o 08:29

Ja swój EGR wymieniłem w październiku 2011r, kiedy to po zakupie byłem na diagnostyce w Volvotechu w Chorzowie. Miałem wtedy przebieg ok. 200tys.km. Po wymianie wszystko chodziło prawidłowo do lutego 2014r, kiedy to oddałem auto do mechanika, żeby zlikwidował mi ten wyciek i teraz mam przebieg 228tys.km. Jeżdżę głównie po mieście i raz/dwa razy w miesiącu trasa. Czyli mój EGR ma prawie 3 lata i przejechane niecałe 30tys.km. Wszystko zaczęło się właśnie, gdy mechanik musiał powyjmować wszystko, czyli wtryski, dolot, przepustnice i pewnie EGR, żeby dostać się do tego wszystkiego, w celu zlikwidowania wycieku. I może właśnie wtedy EGR się zabrudził lub cokolwiek, że po odpaleniu chodzi tak nierówno. Nie mam pojęcia co się stało. :)

Do końca czerwca jestem we Wrocławiu a pochodzę z Częstochowy, więc dopiero w lipcu dam radę podjechać do tego mechanika i wszystko mu przedstawić to może coś mu zaświta i usunie skutki swojej pracy ;)

Za chwilę pójdę zobaczyć tą dźwigienkę to dam znać :)
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 17 cze 2014, o 09:18

Ja swój wymieniłem prawie równo rok temu. Od początku pracował dziwnie raz normalnie a raz nie. W międzyczasie zwiedziłem kilku mechaników i ASO ale rezultat był żaden poza ubytkiem portfela. W końcu zdecydowałem, że odpinam wtyczkę i zapominam. Chociaż cały czas mam nadzieję, że gdzieś ktoś na forum poruszy podobny problem i uda się dojść do sensownych wniosków, stąd mój wkład w dyskusję.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 17 cze 2014, o 09:58

pawelwaw84 napisał(a):Panowie, pod EGRem jest czarna zaślepka, którą można uchylić i tam jest taka ruchoma dźwigienka. Najpierw na wyłączony silniku sprawdźcie czy chodzi dość swobodnie i jednocześnie czy sprężynuje i wraca do swojej pozycji, a potem na włączonym silniku wybadajcie palcem co się dzieje z tą dźwigienką kiedy są problemy czy jakoś dziwnie skacze czy jest nieruchomo.


Panowie przed momentem byłem to sprawdzić :)

Wnioski są następujące:
1. Na zgaszonym silniku obmacałem dźwigienkę. Chodzi ona swobodnie, sprężynuje i wraca do swojej pozycji.
2. Na włączonym silniku, kiedy silnik chodzi nierówno, dźwigienka skacze jakby od punktu A do punktu B.
3. Na włączonym silniku, kiedy praca silnika staje się równa (czyli po ok. 2min po odpaleniu), dźwigienka jest nieruchomo (ale w innej pozycji niż na zgaszonym silniku).

Czyli ja rozumiem to tak:
1. Gdy silnik jest wyłączony, dźwigienka znajduje się w pozycji A,
2. Gdy silnik jest włączony, ale objawy nie występują (czyli już minęły te 2 minuty po odpaleniu), dźwigienka znajduje się w pozycji B,
3. Gdy silnik jest włączony i objawy występują (czyli zaraz po odpaleniu zimnego silnika, np. po nocy) dźwigienka skacze z punktu A do punktu B.

Ponadto, gdy silnik już przestał nierówno chodzić i dźwigienka stała już nieruchomo w miejscu (w punkcie B), to gdy ją ruszyłem palcem to wykonała kilka skoków z punktu B do A (2-3 skoki, trwało to sekundę lub dwie) i się ponownie ustabilizowała i stała nieruchomo. I gdy ją ruszyłem to przez te dwie sekundy skoków, silnik zaczynał nierówno pracować, po czym od razu się stabilizował.
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 17 cze 2014, o 13:38

Czyli teraz pozostaje pytanie co ma wpływ na niewłaściwą pracę zaworu, czy jakieś czujniki/zawory czy może EGR sam w sobie świruje.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 18 cze 2014, o 10:44

No właśnie, dobre pytanie ;) Tylko czy jest teraz jakiś sposób, aby wykluczyć jedno a uwzględnić drugie?

Simon188 -> skoro u Ciebie od początku EGR działa nieprawidłowo to może masz odpowiedź?

U mnie za to EGR działał prawidłowo od początku do momentu jego wyjęcia, więc nie wiem czy mógł się przez to zepsuć lub zabrudzić i to jego wina, czy może coś innego wpływa na jego prace :?
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 18 cze 2014, o 11:28

Joker13-> Ciężko mi uwierzyć, że nowy zaplombowany zawór nie działał prawidłowo... tym bardziej, że diagnostyka w ASO potwierdziła, że jego praca jest prawidłowa (podczas mojej wizyty u nich objawów akurat nie było - taki pech). Tak samo jak ciężko mi uwierzyć, że po wyjęciu twojego zaworu oraz włożeniu ponownie uległ on uszkodzeniu, chyba że ktoś od niego z młotkiem podchodził. Zastanawia mnie też zbieżność naszych objawów.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 18 cze 2014, o 11:39

Dokładnie, też mi się nie chce w to wierzyć... :?
Jak byłem 2 tygodnie temu w V-techu to również wyszło, że EGR jest ok. Nie miałem żadnych błędów na komputerze co najśmieszniejsze. Objawy też nie występowały, bo silnik był nagrzany. Objawy występują tylko przy pierwszym rozruchu po nocy i po kilku godzinach postoju, kiedy całkowicie silnik wystygnie, a nie miałem możliwości zostawienia auta na noc w Vtechu.

Dziwna sprawa z tą nasza przypadłością. Obyśmy w końcu znaleźli przyczynę i mieli święty spokój :)
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 18 cze 2014, o 12:42

Podzielam twoją opinię :) Ja też podczas wizyty w ASO miałem zagrzany silnik i wszystko było ok. Dziwi mnie to, że komputer nic nie pokazywał. Powiedz mi proszę jeszcze czy poza objawem chrumkania na zimnym silniku masz może jakieś inne, tzn. czasami zauważam, że delikatnie przerywa podczas przyspieszania na 1 oraz rzadko na 2 biegu. Tak jakby ktoś naciskał i puszczał pedał przyspieszenia.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości