pawelwaw84 napisał(a):Panowie, pod EGRem jest czarna zaślepka, którą można uchylić i tam jest taka ruchoma dźwigienka. Najpierw na wyłączony silniku sprawdźcie czy chodzi dość swobodnie i jednocześnie czy sprężynuje i wraca do swojej pozycji, a potem na włączonym silniku wybadajcie palcem co się dzieje z tą dźwigienką kiedy są problemy czy jakoś dziwnie skacze czy jest nieruchomo.
Panowie przed momentem byłem to sprawdzić
Wnioski są następujące:
1. Na zgaszonym silniku obmacałem dźwigienkę. Chodzi ona swobodnie, sprężynuje i wraca do swojej pozycji.
2. Na włączonym silniku, kiedy silnik chodzi nierówno, dźwigienka skacze jakby od punktu A do punktu B.
3. Na włączonym silniku, kiedy praca silnika staje się równa (czyli po ok. 2min po odpaleniu), dźwigienka jest nieruchomo (ale w innej pozycji niż na zgaszonym silniku).
Czyli ja rozumiem to tak:
1. Gdy silnik jest wyłączony, dźwigienka znajduje się w pozycji A,
2. Gdy silnik jest włączony, ale objawy nie występują (czyli już minęły te 2 minuty po odpaleniu), dźwigienka znajduje się w pozycji B,
3. Gdy silnik jest włączony i objawy występują (czyli zaraz po odpaleniu zimnego silnika, np. po nocy) dźwigienka skacze z punktu A do punktu B.
Ponadto, gdy silnik już przestał nierówno chodzić i dźwigienka stała już nieruchomo w miejscu (w punkcie B), to gdy ją ruszyłem palcem to wykonała kilka skoków z punktu B do A (2-3 skoki, trwało to sekundę lub dwie) i się ponownie ustabilizowała i stała nieruchomo. I gdy ją ruszyłem to przez te dwie sekundy skoków, silnik zaczynał nierówno pracować, po czym od razu się stabilizował.