[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez siwy84 » 18 cze 2014, o 15:29

u mnie do tego wszystkiego jeszcze delikatnie przykopci na bialo przy odpalaniu po nocy
siwy84
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 mar 2014, o 23:34
Lokalizacja: Kutno
Model: V50
Silnik: 2.0 D bez dpf
Rok produkcji: 2005

Postprzez joker13 » 18 cze 2014, o 21:49

Simon188 -> dokładnie mam to samo z tym przerywaniem przy przyśpieszaniu na 1 biegu :) nie zawsze ale występuje i tylko na zimnym silniku :)
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 20 cze 2014, o 07:12

joker13-> Jakbym widział swojego łosia w akcji, jota w jotę to samo. Mam nadzieję, że oprócz objawów połączy nas również rozwiązanie tego problemu :)
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 20 cze 2014, o 09:50

Simon188 dokładnie mam taką sama nadzieję :D W sumie to dobrze, że jest nas dwóch, bo oznacza to, że problem, który nas dotyczy nie jest jednorazowym kaprysem, ani przypadkową dolegliwością naszych Volovinek :) wcale się nie zdziwię, jak jest więcej osób z takimi samymi objawami co my i to nie tylko w Volvo, ale tez w innych markach, gdzie był montowany ten silnik :) więc może w końcu rozwiążemy zagadkę nierównej pracy i trafimy na jakiegoś mechanika, który miał już do czynienia z takimi samymi lub podobnymi objawami, i uda się doprowadzić sprawę do końca :)
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 20 cze 2014, o 11:08

Joker13-> Dokładnie jak to mówią w kupie siła :) Martwi mnie tylko niewielki odsetek ludzi, którzy doszli do wniosku co się stało, że się zje... Nie wiem, czy dobrze pamiętam że przebywasz do końca czerwca we Wrocławiu. Ja mieszkam w Świdnicy tj. jakieś 40km od Wrocławia.
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 20 cze 2014, o 15:18

Tak, do końca czerwca we Wrocławiu siedzę i wracam do domu. Jak tylko wrócę to jadę do znajomego mechanika i będziemy myśleć co dalej robić z tą nierówna pracą :) jak tylko znajdziemy rozwiązanie to od razu napiszę tutaj co i jak ;)
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez joker13 » 24 cze 2014, o 19:58

Witam wszystkich.

Przeglądając inne forum natrafiłem na wskazówkę odnośnie poruszanego w tym temacie problemu. Winowajcą prawdopodobnie może być zawór sterowania przepustnicy. Jeszcze tego nie sprawdziłem, bo dopiero w lipcu będę miał czas ale może któryś z Kolegów sprawdzi to wcześniej i potwierdzi diagnozę :)

Pozdrawiam
joker13
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 17 maja 2013, o 12:00
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez pawelwaw84 » 24 cze 2014, o 23:01

Problem w tym, że przepustnice są w silnikach benzynowych, a w Dieslu może być co najwyżej klapka do gaszenia silnika. Warto sprawdzić czy jej mechanizm (zębatka) nie jest uszkodzony i nie lata luźno zaburzając dopływ powietrza.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez simon188 » 25 cze 2014, o 06:53

pawelwaw84-> Powiedz mi proszę jak powinna wyglądać prawidłowa praca tej klapki w przepustnicy. Przy jej odkręceniu klapka była w pozycji otwartej próba jej zamknięcia palcem spotkała się z delikatnym oporem tak jakby sprężynka się naciągała, po puszczeniu wróciła do swojej pierwotnej pozycji. Czy taka jej praca jest ok?
simon188
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 10 cze 2014, o 09:40
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez pawelwaw84 » 25 cze 2014, o 08:17

Jeśli sprężynuje to jest ok, znaczy zębatka jest cała. Wygląda na to, że problem leży jeszcze gdzie indziej. Wg mnie ona działa zero-jedynkowo - w czasie gaszenia silnika się zamyka a EGR otwiera wpuszczając spaliny, We wszystkich innych przypadkach jest całkowicie otwarta.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 0 gości