[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez volovina » 2 kwi 2015, o 08:29

witam koledzy, moja obecnosc na forum wiaze sie oczywiscie z problemami z v 50. U mnie wystepowala nierowna praca silnika na zimnym smródddddd spalin w srodku, od czasu do czasu brak reakcji na pedał gazu. Wyjalem wtryski i pierwszy spec uznał ze 2 uszkodzone ale 2 spec powiedzial ze sa wszystkie dobre, mimo to wymienilem 2 na inne urzywki motor zavczol chodzic rowno ale brak reakcji na gaz znowu sie pojawil i nierowna praca silnika tez. w jeden dzien normalnie a w drugi nierowno, albo chwile pojezdzil dobrze a tu nagle ja mu gaz a on nic tylko tluczenie silnikiem.

Dodam ze pali 8.5 litra do 9 miasto rzeszow. teraz odpiolem egr spalanie srednie pokazuje powyzej 10l poki co reaguje na gaz odpowiednio ale male szarpniecia motorem po uruchomieniu na zimnoo sa wyczuwalne.
Auto niby bylo podpinane pod kompa i wszystko jest ok.
jestem rozczarowany zakupem voloviny, to spalanie jest dla mnie nie do przyjecia, mial palic 6.5 jak to na forach pisza:P
wiele osob mialo podobne objawy z tym "chrumkaniem " silnika ale malo kto pisze zeby doszedl konca tej usterki.
volovina
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 08:10
Model: v 50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez deker » 2 kwi 2015, o 12:45

Witam, jestem nowy tak więc cześć!
Panowie mam bardzo podobny problem.
szarpanie na zimnym, brak mocy, spalanie ok 10l na mieście. No i do tego kopci strasznie przy odpaleniu.
Za to mam stały dostęp do Vidy i trochę posprawdzałem.
Zauważyłem na vidzie, że można sprawdzić dwie rzeczy związane z EGR.
1. % otwarcia EGR.
2. Napięcie na czujniku pozycji klapki.
I u mnie o ile % zmienia się tak jak jest podane w opisie na vidzie, to napięcie jest zawsze 0.01V. A powinno się zmieniać od 2-5v, w pierwszych 2 minutach pracy a po 2 minutach być w okolicy 0-1,5v.
Tak więc wymieniłem EGR, a tu dalej to samo. Adaptacja EGR nic nie daje dalej bez zmian.
Jeśli jest ktoś kto ma vide lub będzie w warsztacie np. w volvotechu niech z nimi zagada, podpyta co może jeszcze za to odpowiadać.
A i jeszcze jedno, jeśli macie auto z DPF, sprawdźcie klapkę przepustnicy od strony aku.
Aha błędów żadnych nie mam u siebie w aucie.

Tak jeszcze wpadłem na jeden pomysł. U was widzę, że wszystko się dzieje po wizycie w serwisie, wymiany egr itp... U mnie również jaja zaczęły się po wymianie rozrządu i czyszczeniu egr. Być może wina leży po stronie połączenia przewodów? Może masa gdzieś nie jest podłączona do np. ECU, a komputer wariuje, zmienia dawki paliwa, powietrza, spalin...
Pozdrawiam Maciek
deker
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 12:35
Model: s40
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2008

Postprzez krookodyl84 » 2 kwi 2015, o 22:38

Panowie jak sobie poradziliście z problemem drgania silnika o którym zaczął tutaj pisać Joker
Mam wszystkie te same przypadłości, drgania przy zimnym silniku, przymulenie na pierwszym biegu, odłączanie EGR nie pomaga
krookodyl84
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 22:33
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez misiek » 3 kwi 2015, o 17:41

A czy ktoś sprawdzał jaką wartość na zimnym silniku pokazuje czujnik temperatury paliwa? Może tu leży problem.
misiek
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 22:35
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez marloon » 4 kwi 2015, o 07:05

Zna może ktoś charakterystykę czujnika temp, paliwa dla różnych temperatur?
Na zimnym silniku przed odpaleniem temp paliwa powinna być zbliżona do temp silnika i temp powietrza?
marloon
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 12 paź 2014, o 10:40
Model: v50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2007

Postprzez volovina » 4 kwi 2015, o 07:38

u mnie elektronik sprawdzal temperaturyy i mowil ze jest ok
volovina
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 08:10
Model: v 50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Rico1009 » 18 kwi 2015, o 21:57

1. % otwarcia EGR.
2. Napięcie na czujniku pozycji klapki.
I u mnie o ile % zmienia się tak jak jest podane w opisie na vidzie, to napięcie jest zawsze 0.01V. A powinno się zmieniać od 2-5v, w pierwszych 2 minutach pracy a po 2 minutach być w okolicy 0-1,5v.

Witam kolegów.

Podepne się pod temat, poniewaz moje objawy są identyczne jak powyzej....

Podczas dodawania gazu zawor pracuje poprawnie - otwiera sie i zamyka ale napiecie na czujniku 0,01V czyli jakies smieci.....
dodatkowo jednoczenie monitorowane zaworki od turbiny praktycznie jednoczesnie zmieniaja % otworzenia rekacji (+/- 5% i po 1 sek sie stabilizuja)... a napiecie na czujniku EGR ciagle 0,01V

U mnie z objawów zauwazylem ze silnik przy dluzszym postoju i nizszej temp potrfi po odpaleniu delikatnie przydymic... ale chyba wiekszosc diesli tak ma....

Zaraz za domem mam pare światel na ktorych zawsze stoje... wtedy jeszcze na zimnym silniku i mam wrazenie ze delikatnie szarpie ... obrazowo porownujac... jakby w bezyniaku "wypadł" co któryś zapłon.... :)

Na cieplym silniku praktycznie tego nie zauwazam...

2 z objawow to sporadycznie - czasami 2 razy dziennie a czasami zrobie 200km i to nie wystapi - mianowicie blad z zoltym wykrzyknikiem i wymagany serwis silnika. Blad po odpaleniu ponownym znika.
Po wystapieniu bledu nie odcina doladowania... ale auto jest mulowate lekko do czasu kiedy nie odpuszcze gazu na chwile, zeby pochamowal silnikiem... po chwili jest znowu pelna moc.
Sytuacja z reguly na biegu 5, 70-80km/h dodaje gazu - auto zamula - 5 sek i wyskakuje zolta ikona wykrzyknika....

Po odczytaniu bledow zwyklym LM wychodzi P0299 - chwilowe zwiekszenie mocy doladowania (za male)

Reasumujac:
- historia sie powtarza dosc czesto (jutro sprobuje odpiac EGR przed odpaleniem zobacze czy bedzie szarpac na zimnym bez zaworu)
- dzialajacy zawor EGR nie oznacza sprawnego zaworu EGR - jesli na czujniku jest wartosc 0,01V to zadna informacja zwrotna nie wraca do sterownika
- z informacji ktore uzyskalem z zaufanego zrodla - nie ma mozliwosci wymiany samego czujnika w zaworze EGR - trzeba wymienic cały - mozna ewentualnie posprawdzac polaczenia do EGR dla pewnosci

Pozdrawiam i dołączam do oczekujących na rozwiazanie problemu :)
Rico1009
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 wrz 2014, o 14:48
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Model: V50
Silnik: 2.0D 136km
Rok produkcji: 2004

Postprzez volovina » 19 kwi 2015, o 10:31

u mnie 2 objawy szarpanie na zimnym (wtryski sprawdzone 2 wymienione) brak reakcji na gaz raz na jakis czas. Po odpieciu egr przez okolo miesiac 2 objaw znikł ale na zimnym dalej szarpie. czyli pewnie egr do wymiany i cos jeszcze:( obawiam sie ze albo brak kompesji albo ugieta korba co sadzicie koledzy?/
volovina
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 08:10
Model: v 50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez deker » 19 kwi 2015, o 20:43

Puki co nie udało mi się naprawić auta. Trochę brak kasy mi przeszkadza.
A czy jest szansa aby ktoś kto ma na 100% dobry EGR podał jakie wartości np. rezystancji ma na jakich pinach?
Mam auto z 2008r. czy to prawda że nie mam przekaźnika świec żarowych osobno koło światła, a tylko w skrzynce z bezpiecznikami, takie gdzieś info znalazłem że taka była zmiana po lifcie?
A i jeszcze jedno, jak sprawdzam świece na wtyczce wykazuje mi że każda ma ok 3,4Ohm. czy to już są do wymiany?
U mnie jeszcze widzę, jak odpalę, kopci i ruszam spalanie mam 99,9l. w czasie jazdy na zimnym gdy jadę ok 40km/h, na 3biegu to spalanie chwilowe jest ok 18l. Jak dodam gazu skacze do ok 30l. Jak się rozgrzeje spokojnie jadąc bez przyśpieszania tą 40km/h spalanie ok 5-7, ale gdy tylko dodam gazu wskakuje na 18-22.
Takie astronomiczne wskazania nawet po rozgrzaniu to raczej nie jest normalne. Średnie po mieście to ok 10-10,5l.
deker
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 kwi 2015, o 12:35
Model: s40
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2008

Postprzez katalizator » 2 maja 2015, o 19:09

Deker, dodam moje 3 grosze, jeśli masz vidę sprawdź o ile to możliwe:
- temperaturę cieczy chłodzącej
- temperaturę ON
- temperaturę do której nagrzewają się świece żarowe

Dalej dodam, że na pracę EGRa oraz zaworu podciśnienia ciepłego powietrza bezpośredni wpływ ma MAF. I teraz nie wiem czy to jest słuszne działanie, ale zarówno EGR można odłączać elektrycznie podczas pracy silnika (brak komunikatu błędu) oraz MAF można odłączać elektrycznie (pojawia się komunikat). Zmiany po odłączeniu na pracującym silniku zachodzą po przejechaniu kilku km lub po paru minutach a na zimnych od ręki. Jeśli źle działa któreś z powyższych to po odłączeniu problem powinien zniknąć gdyż komputer stosuje wartości w sobie zdefiniowane co do pracy tych urządzeń.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości