1. % otwarcia EGR.
2. Napięcie na czujniku pozycji klapki.
I u mnie o ile % zmienia się tak jak jest podane w opisie na vidzie, to napięcie jest zawsze 0.01V. A powinno się zmieniać od 2-5v, w pierwszych 2 minutach pracy a po 2 minutach być w okolicy 0-1,5v.
Witam kolegów.
Podepne się pod temat, poniewaz moje objawy są identyczne jak powyzej....
Podczas dodawania gazu zawor pracuje poprawnie - otwiera sie i zamyka ale napiecie na czujniku 0,01V czyli jakies smieci.....
dodatkowo jednoczenie monitorowane zaworki od turbiny praktycznie jednoczesnie zmieniaja % otworzenia rekacji (+/- 5% i po 1 sek sie stabilizuja)... a napiecie na czujniku EGR ciagle 0,01V
U mnie z objawów zauwazylem ze silnik przy dluzszym postoju i nizszej temp potrfi po odpaleniu delikatnie przydymic... ale chyba wiekszosc diesli tak ma....
Zaraz za domem mam pare światel na ktorych zawsze stoje... wtedy jeszcze na zimnym silniku i mam wrazenie ze delikatnie szarpie ... obrazowo porownujac... jakby w bezyniaku "wypadł" co któryś zapłon....
Na cieplym silniku praktycznie tego nie zauwazam...
2 z objawow to sporadycznie - czasami 2 razy dziennie a czasami zrobie 200km i to nie wystapi - mianowicie blad z zoltym wykrzyknikiem i wymagany serwis silnika. Blad po odpaleniu ponownym znika.
Po wystapieniu bledu nie odcina doladowania... ale auto jest mulowate lekko do czasu kiedy nie odpuszcze gazu na chwile, zeby pochamowal silnikiem... po chwili jest znowu pelna moc.
Sytuacja z reguly na biegu 5, 70-80km/h dodaje gazu - auto zamula - 5 sek i wyskakuje zolta ikona wykrzyknika....
Po odczytaniu bledow zwyklym LM wychodzi P0299 - chwilowe zwiekszenie mocy doladowania (za male)
Reasumujac:
- historia sie powtarza dosc czesto (jutro sprobuje odpiac EGR przed odpaleniem zobacze czy bedzie szarpac na zimnym bez zaworu)
- dzialajacy zawor EGR nie oznacza sprawnego zaworu EGR - jesli na czujniku jest wartosc 0,01V to zadna informacja zwrotna nie wraca do sterownika
- z informacji ktore uzyskalem z zaufanego zrodla - nie ma mozliwosci wymiany samego czujnika w zaworze EGR - trzeba wymienic cały - mozna ewentualnie posprawdzac polaczenia do EGR dla pewnosci
Pozdrawiam i dołączam do oczekujących na rozwiazanie problemu