[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez bosman » 2 gru 2015, o 22:13

Myślę że czujnik temperatury zewnętrznej w lusterku jest raczej jako informacja dla kierowcy. Taki czujnik to nic innego jak termistor. Może być uszkodzony i wtedy wariuje. Miałem podobny przypadek w innym aucie, że pokazywał latem przy 30 stopniach -40 :-) kupiłem termistor, wlutowalem i po kłopocie. Termistor kosztował kilka złotych a nowy czujnik ponad 120, więc warto było się pobawić. A może jakiś przewód w wiazce jest walnięty skoro przy otwartych drzwiach tak się dzieje?
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez marcinv50 » 6 gru 2015, o 12:46

bosman ,na stacji dolałem ten środek STP - są 2 rodzaje do diesla http://www.stp.com.pl/produkt-21-30037_STP_Formula_do_Diesla-14-13306912407059.html , potem zatankowałem auto do fulla - przejechałem wczoraj około 100 km - dziś rano wsiadam do auta to drgania na zimnym już bardzo znikome - po przejechaniu około 1 km nie było już ich wcale - przejechałem około 100-150 km po miescie i jak narazie drgania nie powróciły
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez bosman » 6 gru 2015, o 14:51

Muszę u siebie zalać to ustrojstwo. Zobaczę jakie będą efekty.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez artek » 6 gru 2015, o 18:06

Marcin, a który konkretnie STP zalałeś? Bo na stacjach jest tego kilka gatunków do diesla.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez marcinv50 » 6 gru 2015, o 21:03

Formula do diesla a pod spodem : utrzymuje w czystości system paliwowy - w tej chwili drgania ustały , tylko dziwne bo niby co 2 tankowanie ( zawsze tankuje tyle samo 40l ) zalewam verve czy inne te droższe ustrojstwo które podobno taki środek już ma....
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez pawel86duda » 8 gru 2015, o 12:55

Witam wszystkich forumowiczow!!!
Podpinam sie pod ten sam identyczny problem:
szarpanie na zimnym silniku, bialy dymek, slabe obroty (musze czekac na dobra prace silnika bo nie ujedzie)
po rozgrzaniu wszystko OK!
Nie robilem diagnostyki, to bedzie moj drugi krok ale najpier kupie te formule do diesla, fakt ze ostatnio tankowalem na tanich stacjach typu asda, tesco... kiedys dolewalem takie specyfiki do diesla lub takowalem diesla Nitro z Shell i bylo ok.... moze wystarczy ten plyn .... ale tak czy siak jak tylko bede po diagnostyce to dam znac a narazie prosze Panstwa o napisanie mi czy problem zostal juz rozwiazany w waszym przypadku. Dzieki i Pozdrawiam!!!
pawel86duda
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 gru 2015, o 12:45
Model: S40
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Bradford

Postprzez marcinv50 » 8 gru 2015, o 19:55

"szarpanie na zimnym silniku, biały dymek, slabe obroty (musze czekac na dobra prace silnika bo nie ujedzie)" - troszkę za bardzo poszliśmy do przodu , bo ja mam delikatne drgania - a raczej występuje to tylko na zimnym silniku nie mam jakichkolwiek problemow z obrotami dymem czy coś takiego - po dodaniu specyfiku mogę powiedzieć ze drgania u mnie nie występują - jedynie na zimnym silniku z rana czasem coś tam jeszcze poczuje , ale na pewno jest dużo lepiej niż było... jak długo to się okaże.

Wcześniej myślałem ze to wina wtryskiwaczy - zrobiłem test na tzw. "kubeczki" - jednak wszystkie podawały identycznie , ale dla własnego siebie wykonałem jeszcze profesjonalne czyszczenie maszyna liqui moly jet clean - które kosztowało mnie 200 zł i powinno się podobno wykonywać co 60 tys km.. czy to prawda nie wiem - jednak problem dalej występował - teraz po dodaniu tego środka wychodzi na to ze mam zanieczyszczony układ paliwowy ? Zawsze tankuje na tych niby "lepszych" stacjach co 2 tankowanie leje to "lepsze" paliwo.. wiec skąd syf? :mrgreen:
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez luxor1289 » 10 gru 2015, o 12:24

pawel86duda napisał(a):Witam wszystkich forumowiczow!!!
Podpinam sie pod ten sam identyczny problem:
szarpanie na zimnym silniku, bialy dymek, slabe obroty (musze czekac na dobra prace silnika bo nie ujedzie)
po rozgrzaniu wszystko OK!
Nie robilem diagnostyki, to bedzie moj drugi krok ale najpier kupie te formule do diesla, fakt ze ostatnio tankowalem na tanich stacjach typu asda, tesco... kiedys dolewalem takie specyfiki do diesla lub takowalem diesla Nitro z Shell i bylo ok.... moze wystarczy ten plyn .... ale tak czy siak jak tylko bede po diagnostyce to dam znac a narazie prosze Panstwa o napisanie mi czy problem zostal juz rozwiazany w waszym przypadku. Dzieki i Pozdrawiam!!!


To już są trochę większe objawy niż lekkie szarpanie. Na Twoim miejscu zrobiłbym "kroplówkę" z liqui moly diesel spulung. Jak wejdziesz na stronę producenta masz opisane jak to zrobić. Na youtubie też znajdziesz. Tutaj STP może być niewystarczające. Oczywiście u Ciebie powodem może być co innego. A świece sprawdzałeś ?
luxor1289
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 sie 2015, o 09:03
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Tczew

Postprzez puzyn07 » 16 gru 2015, o 15:05

Witam, wiem, że odgrzewam kotleta, ale jestem nowy na forum. Więc z góry przepraszam za przestępstwa które popełnię.

Jestem właścicielem Volvo V50 2.0D bez DPF z 2004. Posiadam go od pół roku. Podczas zakupu samochód był zimny ponieważ stał od kilku dni, odpalił bez żadnego problemu i bez szarpania silnikiem. Przez pierwszy miesiąc było wszystko ok. Po wymianie rozrządu, filtrów i wszystkich płynów, po dwóch dniach zaczęły się dokładnie takie same objawy jak na załączonych przez joker13 filmikach. Wiem, że opisywaliście już różne sposoby które pomagają przy takich dolegliwościach ale jestem ciekaw czy ktoś jednoznacznie poradził sobie z pozbyciem się tego szarpania. Pierwszą diagnozę jaką postawił mi mechanik to układ paliwowy i od razu zaznaczył, że koszt takiej naprawy to wydatek rzędu 3-5 tyś złotych.

Z góry dziękuję za pomoc.
puzyn07
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 11:15
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Grójec

Postprzez marcinv50 » 16 gru 2015, o 23:00

błędy ?

Strzelam ze problem może leżeć po stronie czujnika temperatury paliwa.

3-5 tys to rozumiem ze od razu nastawił se na wymianę wtrysków ? Po wydaniu tej kasy problem zniknie ? Jeśli tak - niech powie co walnięte ze 3-5 tys.
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości