[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez bosman » 17 gru 2015, o 22:48

Marcinv50 zalałem ten specyfik co Ty i u mnie drgania na chwilę obecną nie występują. Zobaczymy jak dalej będzie. Narazie po 2 nocach i jest ok.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez puzyn07 » 18 gru 2015, o 10:24

Dzięki za odzew. Dzisiaj mechanik do mnie zadzwonił, że wyskoczył błąd ciśnienia na listwie wtryskowej. Odpiąłem wtyczkę EGR jak radzili wcześniej lecz nie dało efektu o jakim pisali koledzy. Dzisiaj gdy jest 10 stopni na plusie samochód znacznie lepiej zapalił i nie miał aż takich rzutów silnika. A jeżeli chodzi o wycenę mechanika za naprawę to powiedział, że cały układ paliwowy do czyszczenia, pompa do regeneracji lub wymiany no i jeszcze nie wiadomo co z wtryskami. Ale nie powiedział, co jest konkretną przyczyną tego.
puzyn07
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 11:15
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Grójec

Postprzez marcinv50 » 18 gru 2015, o 19:24

Jak wygląda sprawa mocy ? Może być wiele przyczyn takiego zachowania silnika.

Nie wiem co ci doradzic - ale moge ci powiedziec ze 3-5 tys to jest gruba przesada - pompę można znaleźć za 600 zł używana w b.dobrym stanie ( ale tutaj poczekał bym z decyzja ) , brak ciśnienia to zacznij od czujnika ciśnienia , sprawdź wężyki dochodzące czy któreś nie są uszkodzone , zrób test wtryskiwaczy na kubeczki z pomocą yt lub poproś mechanika - u mnie taki test kosztuje 50 zł ( tylko nie wiem czy nie wykonał tego po prostu tylko dlatego ze długo się znamy :mrgreen: ) - do tego uszkodzone wtryski generowały by błędy 1201-02-03 itp, jeśli masz gdzie to możesz wykonać czyszczenie wtryskiwaczy maszyna jet clean liqui moly.

Możesz również podjechać do ASO - kiedyś bylem u siebie w mieście - to za 350 zł zaproponowali mi pełną diagnostykę ( maja dobry sprzęt wiec może oni odczytają w czym problem leży ) , poszukaj tez zakładu którego główna specjalizacja są własnie pompy wtryskowe i wtryskiwacze - oni ci powiedzą czy pompa dobra czy wtryski dobre itp. koszt takiej diagnozy jest mi nieznany, jak będziesz przelotem w Szczecinie - to mogę ci polecić dobrych Panów którzy zajmują się tym od 20 lat.

"Nie powiedział co jest główną przyczyna" - masło maślane - mam nadzieje ze nie będzie wymieniał na chybił trafił - do naszych wtrysków producent wypuścił zestaw naprawczy jakiś czas temu - wiec regeneracja ich nie będzie problemem.

DPF ? Ostatnio ktoś rozwiązał problem z brakiem mocy - okazało się ze po wycięciu DPF soft został nie zmieniony.
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez puzyn07 » 20 gru 2015, o 18:26

Jeżeli chodzi o moc, jest i to nawet zaskakująco dużo. Bo jako drugi samochód mam lagune 3 z silnikiem 2.0 DCI 150 KM i mam wrażenie że V-ka chodzi lepiej. Nie ma spadków mocy, czy dziwnych zachowań silnika podczas jazdy. Objawy nierównej pracy są tylko i wyłącznie gdy silnik jest zimny, chociaż teraz jak jest na dworze ciepło nie pojawiły się te objawy. Więc duży wpływ ma temperatura na zewnątrz im zimniej tym gorzej. Z racji świąt mechanik powiedział żebym przyjechał po nowym roku i wtedy postara się to zdiagnozować. Oczywiście jak będę wiedział coś więcej to będę pisał. W moim aucie nie ma oryginalnie DPF-u.

Pozdrawiam
puzyn07
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 11:15
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Grójec

Postprzez marcinv50 » 20 gru 2015, o 21:10

Czyli po za drganiami silnika na zimnym nie ma żadnych objawów - ma normalna moc itp. wiec to pewnie nie pompa ani nie wtryski - może paliwo przymarza?

Zmień stacje - zatankuj coś "lepsiejszego" dodaj specyfiku przy tym - troszkę trzeba przejeździć żeby sprawdzić czy działa... coś musi być z paliwem - skoro gdy ciepło to brak drgań.

Pytanko czy jeśli dodasz lekko gazu to drgania zanikają ? Zerknij tez na rolkę alternatora - w fordach czasami był z tym problem i wtedy własnie silnik drgał.
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez puzyn07 » 21 gru 2015, o 10:41

Paliwo faktycznie cały czas tankuje w jednym miejscu, ale tankuje tam dwa samochody i z drugim nie ma problemu. Słyszałem, że te lepsze paliwa powodują zwiększenie łuszczenia się naszych wspaniałych pomp paliwa więc, zawsze ograniczałem się do lania zwykłej ON z Orlenu. Jeżeli zwiększę obroty przez dodanie lekko gazu drgania ustają do momentu podtrzymania go na tych wyższych, jeżeli odpuszczę wracają i tak do momentu złapania chociaż minimalnej temperatury silnika.
puzyn07
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 11:15
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Grójec

Postprzez marcinv50 » 30 gru 2015, o 17:58

możesz jeszcze zerknąć "czujnik temperatury silnika"
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez puzyn07 » 4 sty 2016, o 20:39

Witam wszystkich. Z nowym rokiem życzę wszystkim braków problemów z v-kami ;) Mój jednak ustał po kilku dniach jazdy na odłączonym EGR-erze, nie pisałem nic wcześniej bo czekałem na większe mrozy. Dzisiaj u Nas było -18 stopni i samochód odpalił bez problemu po całej nocy stania, co prawda pojawiła się dość duża chmura białego dymu(pary) ale to chyba nic złego przy takiej temperaturze. Nie pojawia się już efekt chrumkania. Ale nadal jestem ciekaw co może być przyczyną takich objawów bo po podłączeniu go ponownie objawy wracają. Mechanik sprawdzał EGR i działa on poprawnie. Dziwna przypadłość. Jeżeli ktoś już się z tym kiedyś borykał i uporał się bezpowrotnie, dajcie znać. Pozdrawim
puzyn07
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 29 wrz 2015, o 11:15
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Grójec

Postprzez limak69 » 7 mar 2016, o 11:34

Witam wszystkich posiadaczy v50 2.0D z nierówną pracą silnika po odpaleniu i szarpaniem. Borykałem się z tym problemem dwa miesiące aż w końcu po objechaniu paru znajomych mechaników którzy nie mogli nic zdiagnozować łącznie z elektrykiem gdyż jak się okazało jest to wada mechaniczna i komputer tego nie wykaże trafiłem na mechanika który przerobił już parę v50 z tym objawem i po samej rozmowie telefonicznej poinformował mnie że jest uszkodzona chłodniczka zaworu egr co powoduje że jak auto stoi długo lub przez noc minimalna ilość płynu chłodnicy przedostaje się do komory spalania i silnik po zapaleniu szarpie i nie równo pracuje. Szarpanie spowodowane jest przez koło dwumasowe gdyż silnik nie równo pracuje gdy się płyn wypali w komorze objawy ustają( ja odczuwałem ponadto lekkie szarpnięcia na biegu jałowym co jakiś czas) z czasem u mnie pojawiły się nawet głuche stuknięcia a silnik chciał wyskoczyć z poduszek wszystko w miarę ustawało gdy chwilę popracował i złapał pewną temp lub odpiąłem egra i siwy dym nie jakaś tam chmura ale dymił bardziej niż normalnie po odpaleniu) mechanik zabrał się za to co nie było tanie w sumie po rabacie 2500zł mnie to kosztowało sama robocizna i rozłożenie silnika w mak 500zł do wymiany były dwa korbowody które uległy wykrzywieniu przez tą usterkę a po za tym doszły pozostałe koszta związane z rozłożeniem silnika: planowanie głowicy, chłodnica zaworu egr, śruby, uszczelki, olej, simeringi itd. Koszt jak nowy silnik ale nie wiadomo na co się trafi. Po takiej naprawie wszystko wróciło do normy. Dowiedziałem się ponadto że chłodniczkę zaworu egr powinno się wymieniać co 100tyś km ale nikt o tym nie mówi.
limak69
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7 mar 2016, o 10:14
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez marcinv50 » 7 mar 2016, o 23:09

myślę ze akurat nierówna praca silnika czy tzw. drgania silnika mogą mieć wiele objawów i na pewno nie będzie to się sprawdzać w każdym przypadku , miałem również drgania na jałowym biegu - okazało się "czujnik temperatury paliwa"

koszty jakie poniosłeś są dosyć spore , tylko pytanie skoro po wypaleniu płynu w komorze silnika - pracował on normalnie - to dlaczego nie zacząć od wymiany chłodniczki - skoro to ona była winna.. teraz jak długo istniał ten problem , nie zauważyłeś ubywającego płynu chłodniczego ? niewielka ilość ubywającego płynu chłodniczego którego ubytku można by nie zauważyć nie spowoduje raczej aż takich problemow

wymiana chłodniczki co 100 tys? sorki ale według mnie to jest totalna bzdura - jest to rzecz która raczej się nie zużywa - to zwykła rurka w której przeważnie są tzw. żeberka z cieczą wokół których przepływają spaliny + jakiś kanał obejściowy
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości