[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez k0nficjusz » 10 kwi 2016, o 11:49

Jakiś czas temu przeczytałem ten temat i zasugerowałem się waszymi opiniami i dodałem do baku specyfik do "czyszczenia wtrysków". Niestety nie pomogło, a samochód nadal rano podczas odpalania lub na zimnym silniku:
-lekko poszarpywał
-wydobywał się z niego biały gryząc dym
-podczas odpalania na obrotomierzu wolno rosły obroty
-jak pracował na "luzie" to czasem przygazował

Pojechałem do mechanika na diagnozę, który miał sprawdzić to zachowanie na zimnym silniku więc zostawiłem mu samochód. Następnego dnia po rozmowie dowiedziałem się, że na 100% to EGR - pokazała tak VIDA coś się nie domyka po dopaleniu... Nie wszystko zrozumiałem, ale kazałem zrobić. Jak zadzwoniłem kiedy mogę odebrać samochód to dostałem odpowiedź, że EGR został zrobiony - zaślepiony wyłączony programowo. Nie wiem czy to prawidłowy sposób naprawy, ale uwierzyłem polegając na dobrych opiniach o mechaniku (między innymi na forum volvo). Niestety od razu dostałem informację, że trzeba jeszcze sprawdzić wtryskiwacze bo jednak nadal samochód nie działa tak jak powinien. Zgodziłem, się wtryski zostały wysłane do sprawdzenia. Po ich odebraniu dobra nowina to nie wtryskiwacze.. Wiec mechanik mówi, że to pierścienie. Jednak po dwóch dniach dostaję informację, że wtryskiwacze trzeba jeszcze sprawdzić po ciśnieniem bo jak wysyłał to tego nie robili. Podpiął również inne wtryski do sprawdzenia.
Ostateczną diagnozą jest wymiana wtryskiwaczy, które były sprawdzane i dlatego nie wiem czy to nie kolejna naprawa, która nie jest powodem awarii.
Na starcie mechanik wykluczył uszczelkę głowicy, która była dla mnie typem tego zachowania.

Troszkę wody polałem, ale chciałem spytać o te wtryski, czy to możliwe, oddając do sprawdzenia nie są one testowane w warunkach w jakich pracują w silniku?
k0nficjusz
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 lis 2015, o 23:03
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Toruń

Postprzez marcinv50 » 14 kwi 2016, o 22:40

masło maślane - sorki ale komp pokazał ze egr potem nagle wtryski.. troszkę szukanie po omacku nie uważasz ?

Jeśli ktoś ma drgania silnika na biegu jałowym to polecam zrobić tak : wyłączyć całkowicie radio + wyłączyć całkowicie dmuchawę - jeśli drgania będą lekko odczuwalne lub ich nie będzie to polecam założyć sprzęgiełko alternatora - oryginalnie nie ma tam sprzęgła dlatego kupić trzeba od benzyny i założyć ( trzeba będzie obciąć tzw. kołnierz obudowy żeby przypasować sprzęgiłko ) , w naprawdę wielu przypadkach rozwiąże to problem drgań.
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez k0nficjusz » 22 kwi 2016, o 09:21

k0nficjusz napisał(a):Jakiś czas temu przeczytałem ten temat i zasugerowałem się waszymi opiniami i dodałem do baku specyfik do "czyszczenia wtrysków". Niestety nie pomogło, a samochód nadal rano podczas odpalania lub na zimnym silniku:
-lekko poszarpywał
-wydobywał się z niego biały gryząc dym
-podczas odpalania na obrotomierzu wolno rosły obroty
-jak pracował na "luzie" to czasem przygazował

Pojechałem do mechanika na diagnozę, który miał sprawdzić to zachowanie na zimnym silniku więc zostawiłem mu samochód. Następnego dnia po rozmowie dowiedziałem się, że na 100% to EGR - pokazała tak VIDA coś się nie domyka po dopaleniu... Nie wszystko zrozumiałem, ale kazałem zrobić. Jak zadzwoniłem kiedy mogę odebrać samochód to dostałem odpowiedź, że EGR został zrobiony - zaślepiony wyłączony programowo. Nie wiem czy to prawidłowy sposób naprawy, ale uwierzyłem polegając na dobrych opiniach o mechaniku (między innymi na forum volvo). Niestety od razu dostałem informację, że trzeba jeszcze sprawdzić wtryskiwacze bo jednak nadal samochód nie działa tak jak powinien. Zgodziłem, się wtryski zostały wysłane do sprawdzenia. Po ich odebraniu dobra nowina to nie wtryskiwacze.. Wiec mechanik mówi, że to pierścienie. Jednak po dwóch dniach dostaję informację, że wtryskiwacze trzeba jeszcze sprawdzić po ciśnieniem bo jak wysyłał to tego nie robili. Podpiął również inne wtryski do sprawdzenia.
Ostateczną diagnozą jest wymiana wtryskiwaczy, które były sprawdzane i dlatego nie wiem czy to nie kolejna naprawa, która nie jest powodem awarii.
Na starcie mechanik wykluczył uszczelkę głowicy, która była dla mnie typem tego zachowania.

Troszkę wody polałem, ale chciałem spytać o te wtryski, czy to możliwe, oddając do sprawdzenia nie są one testowane w warunkach w jakich pracują w silniku?


Muszę powiedzieć, że mimo moich obaw wymiana wtrysków i wyłączenie EGR rozwiązało problem. Silnik chodzi równo praktycznie można na nim monetę położyć i nie spadanie:) Objawy o których pisałem wyżej i można było zaobserwować u autora tematu w pierwszym poście ustąpiły.
k0nficjusz
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 lis 2015, o 23:03
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Toruń

Postprzez VanDerFryc » 9 maja 2016, o 15:58

U mnie podobna sytuacja. Wtryski wysłane do sprawdzenia, wszystkie do wymiany. Miałem wtryskiwacze 5 selekcji siemensa, zakupiłem używane 4 szt. za 1600 zł pochodzące z peugeota 407. Autko juz nie szarpie na wolnych obrotach. Wszystko wróciło do normy :)
VanDerFryc
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17 paź 2015, o 14:18
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Sonzay, Francja

Postprzez Tomcioone » 7 paź 2016, o 17:14

Czytam wasze komentarze i zastanawiam się co ja kupiłem ;) a to wszystko przez v40 którą jeździłem przez 10 lat i nic przy silniku nie robiłem, ale do rzeczy ,mam te same objawy czyli nierówna praca i przymulanie .
Wtryski wymieniłem na nowe, oprócz braku dymienia żadnych innych zmian, dalej go telepie.
EGR wymieniłem , mniejsze telepanie ale większe przymulanie , przy większej dawce gazu nawet idzie.
DPF wycięty zero zmian.
Tomcioone
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 paź 2016, o 16:49
Model: V50
Silnik: ON,2l,136km
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Marki

Postprzez darrknorthpl » 8 paź 2016, o 07:35

Podłączyć Vidę, sprawdzić błędy, jeżeli nie ma żadnych to cały układ podciśnienia sprawdzić !!! Podpięcie i szczelność wężyków no i czy są nie pozamieniane
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JacSwi » 23 paź 2016, o 11:40

Tak na szybko to przynajmniej w silniku 1.6 d po wymianie lub oczyszczeniu trzeba zrobić kalibracje a że 2.0 to też wynalazek PSA będzie wymagana kalibracja.
W pierwszej kolejności dokładne szczytanie wszystkiego co komp sobie zapisał, nastepnie czyścisz błędy, jeśli coś się nie chce wykasować to usuwasz przyczyne,jeśli już jest czysto w pamięci to robisz troszkę km i czytasz co auto wymyśliło.
A tak to można wymienić wszystko i po dwa razy i nic.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ratol90 » 8 cze 2017, o 20:09

Witam
Niestety ale zmuszony jestem odgrzać temat. Mam podobny problem jak opisywane powyżej. Niedawno zakupiłem volvo v50 2.0 d z 2004 roku bez dpf. Auto ogólnie jest w stanie dobrym , silnik również. Po zakupie wymieniłem kompletne koło 2 masowe, sprzęgło, wysprzęglik i uszczelniacz wału. Podobnie jak u was, zauważyłem że na zimny silniku auto przez krótki czas pracuje nie równo po czym te objawy ustępują i samochód chodzi jak zegarek. Poza tym zdarzyło się że silnik również zimny przez minute nie chciał wejśc na obroty(w pewnym momencie załapał i dalej żadnych problemów). Dodatkowo mam wrażenie że auto pali trochę więcej niż powinno -8l. Poza tym nie mam żadnych zastrzeżeń - nie kopci, ma moc, turbina nie hałasuje, nie szarpie, ciepły chodzi jak zegarek. Na razie zalałem stp i czekam na efekt. Przeczytałem cały temat ale ciężko wysnuć wnioski, i tu pytania:
- czy ktoś doszedł co jest tego przyczyną
- czy być może jest to cecha tych silników i tak już musi być
- czy u kolegów którzy pisali na początku tego tematu coś się zmieniło
- od czego zacząć ewentualną diagnostyke i nie wepchnąc się w bezsensowne koszty
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
ratol90
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2017, o 17:06
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Płock

Postprzez rowens » 18 lip 2017, o 17:21

No to koledzy widzę, że jest nas więcej a myślałem już, że jestem wyjątkowy. Napiszcie proszę czy u was też po odpięciu EGRa nie ma tego nieprzyjemnego efektu.
rowens
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 lip 2017, o 17:04
Lokalizacja: Kraków
Model: s40
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: KRK

Postprzez trybekk » 30 sie 2017, o 09:53

Witam,
I ja pozwole sobie odkopać temat. W mojej Volvinie po odpaleniu na zimnym silniku występuje kłopot klekotania i nierównych obrotów. Dymu przy odpalaniu nie zauważyłem. Podczas ruszania auto prawie gaśnie, po chwili gdy się nagrzeje problem z obrotami znika. Wczoraj zauważyłem, że przy przyspieszaniu na 3 biegu i ok. 3tys obrotów poleciał mi z rury biały dym (silnik rozgrzany, chwile wczesniej stałem w korku ok. 10min). W celu sprawdzenia czy znowu zakopci ponownie go przycisnąłem do tych 3tys i dymu już nie było, jednorazowy strzał. Dodatkowo kilka dni temu jadąc z ojcem na 2 auta (był z tyłu) powiedział mi, że przy przyspieszeniu poszedł mi z rury czarny dym, również jednorazowo. Podpiąłem auto pod komputer, pokazało mi błedy P2683 - Zawór obejściowy płynu chłodniczego oraz P0380 - Świeca żarowa. I teraz pytanie do Was, o ile glosniejsza praca silnika i gubienie obrotów na zimnym silniku moze byc spowodowane tym ze ktoras ze swiec nie zapala to czy mozliwe jest że przy lekkim przyspieszeniu wywali czarny dym? Co do białego dymu przy przyspieszeniu można zakładać, że problem leży w obejściu płynu chłodniczego? Jakaś nieszczelność i płyn dostaje się do komory spalania? Dodam, że ostatnio spaliny mają dziwny zapach, są bardziej drażniące i wyraznie je czuć jak odpalam auto z otwartymi drzwiami. Dodam, że ostatnio wymieniałem wąż w układzie chłodzenia bo przetarł się o metalowy zaczep przy chłodnicy.
Pozdrawiam ;)
trybekk
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 paź 2016, o 08:42
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość