silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez mateusz » 20 cze 2013, o 19:15
Witam
od jakiegoś czasu w moim Volvo V50 1.6D 2005 r. pojawił się następujący problem. Przy odpaleniu zaczyna "rzucać" silnikiem na biegu jałowym. W momencie kiedy dodaję gazu i silnik pracuje przy obrotach 1000-1100 problem się nasila. Przy wyższych obrotach jest już lepiej. Dodatkowo na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pojawia się siwy dym z rury, który oczywiście nie występuje już na rozgrzanym. Podczas jazdy na rozgrzanym od niedawana też "czuć" go w kabinie. Byłem z autem na komputerze, który nic konkretnego nie wykazał. Znajomy mechanik po wstępnych oględzinach stwierdził że może to być koło dwumasowe. Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym ale jeżeli to dwumasa to skąd kopcenie na zimnym silniku.
Dodatkowo już od dłuższego czasu (od ok 50 tyś km) przy odpalaniu silnikiem lekko "rzucało" i kopciło. Oczywiście po chwili pracy było już ok. Natomiast przy jeździe z prędkością 55 km/h na 4 biegu silnik również pracował nierówno. Gdyby to była dwumasa to pewnie nie wytrzymała by tych 50 tyś km. Po każdej wymianie oleju było zawsze troszkę lepiej.
No ale w ostatnim czasie problem jest nasilony stąd moje pytanie.
Z góry serdecznie dziękuje za wszystkie wskazówki.
Pozdrawiam
Mateusz
-
mateusz
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20 cze 2013, o 19:03
- Model: V50
- Silnik: 1.6D
- Rok produkcji: 2005
przez hosekk » 22 cze 2013, o 14:52
A miałeś czasem taką sytuację, że po odpaleniu wciskasz gaz, a obroty nie chcą wzrastać?
-
hosekk
- Admin
-
- Posty: 272
- Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
- Lokalizacja: Lublin
- Model: V50
- Silnik: 2.0d
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: Lublin
przez mateusz » 23 cze 2013, o 11:13
Nie, nigdy takiej sytuacji nie miałem
-
mateusz
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20 cze 2013, o 19:03
- Model: V50
- Silnik: 1.6D
- Rok produkcji: 2005
przez mr-fix.pl » 24 cze 2013, o 13:25
Nierówna praca silnika i dymienie może wskazywać na wtryski.
-
mr-fix.pl
- 5 bieg
-
- Posty: 617
- Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
- Model: C30
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2007
-
przez mateusz » 25 cze 2013, o 08:21
byłem wczoraj w ASO i prosiłem o diagnozę. Wg nich winę za ten stan ponosi poduszka pod silnikiem. No ale skąd to dymienie? Umówiłem się na wymianę u nich i zobaczymy. Może po prostu zbieg dwóch różnych usterek? W każdym razie oni wykluczyli dwumasę.
-
mateusz
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 20 cze 2013, o 19:03
- Model: V50
- Silnik: 1.6D
- Rok produkcji: 2005
przez Mar_Co » 25 cze 2013, o 14:03
mateusz napisał(a):byłem wczoraj w ASO i prosiłem o diagnozę. Wg nich winę za ten stan ponosi poduszka pod silnikiem. No ale skąd to dymienie? Umówiłem się na wymianę u nich i zobaczymy. Może po prostu zbieg dwóch różnych usterek? W każdym razie oni wykluczyli dwumasę.
He he co ma poduszka do dymienia ?
Zdecydowanie coś z wtryskami
V50/XC90/V60/XC60
-
Mar_Co
- 2 bieg
-
- Posty: 80
- Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 10:21
- Model: XC60
- Rok produkcji: 0
- Lokalizacja: POLAND
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości