Niewiadoma diagnoza

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez mateusz » 20 cze 2013, o 19:15

Witam

od jakiegoś czasu w moim Volvo V50 1.6D 2005 r. pojawił się następujący problem. Przy odpaleniu zaczyna "rzucać" silnikiem na biegu jałowym. W momencie kiedy dodaję gazu i silnik pracuje przy obrotach 1000-1100 problem się nasila. Przy wyższych obrotach jest już lepiej. Dodatkowo na zimnym silniku zaraz po odpaleniu pojawia się siwy dym z rury, który oczywiście nie występuje już na rozgrzanym. Podczas jazdy na rozgrzanym od niedawana też "czuć" go w kabinie. Byłem z autem na komputerze, który nic konkretnego nie wykazał. Znajomy mechanik po wstępnych oględzinach stwierdził że może to być koło dwumasowe. Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym ale jeżeli to dwumasa to skąd kopcenie na zimnym silniku.
Dodatkowo już od dłuższego czasu (od ok 50 tyś km) przy odpalaniu silnikiem lekko "rzucało" i kopciło. Oczywiście po chwili pracy było już ok. Natomiast przy jeździe z prędkością 55 km/h na 4 biegu silnik również pracował nierówno. Gdyby to była dwumasa to pewnie nie wytrzymała by tych 50 tyś km. Po każdej wymianie oleju było zawsze troszkę lepiej.
No ale w ostatnim czasie problem jest nasilony stąd moje pytanie.
Z góry serdecznie dziękuje za wszystkie wskazówki.

Pozdrawiam
Mateusz
mateusz
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 19:03
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2005

Postprzez hosekk » 22 cze 2013, o 14:52

A miałeś czasem taką sytuację, że po odpaleniu wciskasz gaz, a obroty nie chcą wzrastać?
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mateusz » 23 cze 2013, o 11:13

Nie, nigdy takiej sytuacji nie miałem
mateusz
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 19:03
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2005

Postprzez mr-fix.pl » 24 cze 2013, o 13:25

Nierówna praca silnika i dymienie może wskazywać na wtryski.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez mateusz » 25 cze 2013, o 08:21

byłem wczoraj w ASO i prosiłem o diagnozę. Wg nich winę za ten stan ponosi poduszka pod silnikiem. No ale skąd to dymienie? Umówiłem się na wymianę u nich i zobaczymy. Może po prostu zbieg dwóch różnych usterek? W każdym razie oni wykluczyli dwumasę.
mateusz
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 19:03
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2005

Postprzez Mar_Co » 25 cze 2013, o 14:03

mateusz napisał(a):byłem wczoraj w ASO i prosiłem o diagnozę. Wg nich winę za ten stan ponosi poduszka pod silnikiem. No ale skąd to dymienie? Umówiłem się na wymianę u nich i zobaczymy. Może po prostu zbieg dwóch różnych usterek? W każdym razie oni wykluczyli dwumasę.

He he co ma poduszka do dymienia ? :lol:
Zdecydowanie coś z wtryskami :!:
V50/XC90/V60/XC60
Avatar użytkownika
Mar_Co
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 80
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 10:21
Model: XC60
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: POLAND


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości