"Obniżona wydajność silnika" i "wymagany serwis antyposlizg"

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez marcoss18 » 9 kwi 2018, o 21:15

Witam serdecznie. Mam problem z moim Volvo odkąd je kupiłem.
Po zakupie przejechałem kilkaset km bez problemu. Na autostradzie chciałem sprawdzić ile pojedzie, i tu zaczęły się schody. Przy ok 160 KM/h zapaliły się dwa komunikaty (coś w stylu): "obniżona wydajność silnika" oraz "wymagany serwis antypoślizgowy". W tym samym momencie auto traci moc, nie przyspiesza, nie działa ABS ani ESP. Po restarcie silnika wszystko wraca do normy. Pojeździłem tak kolejnych kilkaset km bez problemu, bo rzadko przekraczam 120 KM/h na moich drogach. Ale problem zaczął występować przy 100 KM/h, 60 KM/h a nawet stojąc w korku - sam z siebie. Co zauważyłem, to auto ma moc i przyspiesza, ale do ok 80 KM/h, powyżej już mocy nie ma i więcej nie pojedzie.

W poprzednim aucie - AUDI A6 C5 1.9 TDI 115km miałem podobny problem, z tym że tam nie przestawał działać system trakcji, a mocy miała tyle jakbym ciągnął przyczepę 3 tonową i miał 1.6 w gazie. Włożyłem w remont silnika i turbiny 1600 zł, problemu nie rozwiązałem, auto sprzedałem - dostałem wiadomość od nabywcy że uszkodzony był elektrozawór ciśnienia turbiny (ok 100 zł).

W moim Volvo jest nowa turbina, przynajmniej tak twierdził sprzedający, i tak wygląda, ale czy jest nowa czy umyta lub zregenerowana - nie wiem. Najechane mam 415 tyś, i mocno puszcza niebieskiego dyma w okolicy 1500-1800 RPM, chociaż na to nie zawsze jest reguła, czasem jest zadyma i przy 2500. Nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale informuje.

Kolejną sprawą jest komunikat "pilny serwis silnika" który swieci się od początku zakupu i nigdy nie znika. Podłączając komputer, pokazał błąd jednego wtrysku. Również nie wiem czy to ma znaczenie, ale też informuje.

Auto niedługo odwiedzi mechanika, ale może ktoś spotkał się z tym już wcześniej, i może coś mądrego zasugerować.
Pozdrawiam
marcoss18
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 25 lut 2018, o 23:12
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Nowogard

Postprzez tadzo5656 » 26 kwi 2018, o 13:33

Nigdy z taką sytuacją się nie spotkałem i nie wiem co ci doradzić

_____________________________________
Rozliczenie podatkowe dla samozatrudnionych w UK
tadzo5656
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 kwi 2018, o 13:26
Model: www
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Postprzez pab » 10 cze 2019, o 16:49

Witam!
U mnie pojawiły się ostatnio te dwa komunikaty na raz, auto mialo może z połowę mocy i wkręcalo się tylko do 2900 obr/min
Po odpaleniu, następnego dnia, pozostał tylko komunikat o odbniżonej wydajności silnika, choć auto jechalo normalnie. Po przejechaniu 50 km, na spokojnie, znikną też ten komunikat o wydajności silnik i już się nie pojawił.
Co może być przyczną?
Nie mogę ryzykować, bo niebawem będę jechał z przyczepką kempingową Jak znowu ograniczy mi moc to daleko nie zajadę...
pab
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 lip 2018, o 14:45
Model: v50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: opole


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość