[2.0D 136KM 03-07] Wszystko na temat rozrządu

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez wilczyhak » 6 lip 2014, o 20:37

Z ta nadgorliwoscia to racja, ale jak ma sie 100% pewności co do przebiegu (dwóch moich znajomych sie na tym przejechało...ze niby przebieg 100% pewny, no a po pary tys km zerwany pasek i remont) dlatego ja mimo wszystko wymieniam rozrzad po zakupie (zw. ze nie kupuje nowych aut ...póki co)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 12 lip 2014, o 07:52

Witam, żeby nie zakładać nowego tematu podepne się pod ten, ponieważ przy wymianie rozrzadu trzeba ściągnąć pasek wieloklinowy od osprzętu. I tutaj pytanie: jak go ściągnąć? I czy potrzeba do tego jakieś specjalne przyrządy? Bo chciałem sprawdzic stan tego paska, rolek i łożysko alternatora....
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez siwy84 » 12 lip 2014, o 09:35

wilczyhak napisał(a):Witam, żeby nie zakładać nowego tematu podepne się pod ten, ponieważ przy wymianie rozrzadu trzeba ściągnąć pasek wieloklinowy od osprzętu. I tutaj pytanie: jak go ściągnąć? I czy potrzeba do tego jakieś specjalne przyrządy? Bo chciałem sprawdzic stan tego paska, rolek i łożysko alternatora....


bierzesz płaski klucz (nie pamietam rozmiaru) zakładasz na napinacz, napinasz go i sciagasz reka pasek, dojscie od strony nadkola.
siwy84
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 mar 2014, o 23:34
Lokalizacja: Kutno
Model: V50
Silnik: 2.0 D bez dpf
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 12 lip 2014, o 15:58

Dzięki za odp. Czyli mam rozumieć ze jest to napinacz sprezynowy (samonapinacz) a nie mimośrodowy? Którego nie trzeba pózniej regulować/ustawiać naciagu?
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez siwy84 » 12 lip 2014, o 17:20

jest to napinacz sprezynowy, napina sie sam
siwy84
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 3 mar 2014, o 23:34
Lokalizacja: Kutno
Model: V50
Silnik: 2.0 D bez dpf
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 12 lip 2014, o 18:18

Super, dzięki jeszcze raz za odp. Jak przestanie padać to sie biorę za to, bo teraz po postoju w te wilgotne dni, cos mi pasek popiskuje, a był wymieniany jakieś 20kkm temu.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez mariuszkx » 4 lis 2014, o 17:36

Witam, stan licznika 220 tyś zamierzam wymienić rozrząd czy wymieniać od razu z pompą wody oraz płyn chłodniczy ?
Co sądzicie o tej aukcji http://allegro.pl/volvo-v50-s40-c30-2-0 ... 28124.html wziąć oryginalny rozrząd czy najlepszy jaki zaproponuje mechanik ?
Pozdrawiam.
mariuszkx
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 10 lip 2014, o 08:04
Lokalizacja: Piła
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez pawelwaw84 » 4 lis 2014, o 18:44

Jeśli masz 100% pewność co do przebiegu i że pompa jest fabryczna to możesz nie wymieniać. W ASO nie wymieniają, chyba że coś na to wskazuje, że lepiej wymienić (jakieś ślady wycieku lub luzy na łożysku itp.)
Najlepiej zrób w ASO, koszt to ok. 900zł na oryginalnych częściach i masz gwarancję na całość. Jak części kupisz sam to potem w razie problemów mechanik zwali na jakość części a sprzedawca części zwali na mechanika.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez mariuszkx » 4 lis 2014, o 19:03

W 100 % przebiegu nie jestem pewien, ale z tego co piszesz wolę części zamówić u mechanika i jakoś intuicja mi podpowiada aby to zrobić z pompą wody.
Jestem po problemach z DPF ( był wycięty, ale mimo wszystko oleju przybawało i dzięku Bogu to zauważyłem - byłem ponownie przeprogramować ECU dodatkowo dodałem kilka koni ) Hamownia na badaniu początkowo pokazała 140 km - wycięty DPF.
Nie wiem czy przebieg jest prawidłowy, ale wydaje mi się że tak.

Reasumując, wydaję mi się, że lepiej wziąć części od mechanika wraz z pompą wody.
Mam bardzo mało czasu ( urlop - praca za granicą ) aby bawić się w serwisy, sądzę że serwisy skasują ładną sumę :(
mariuszkx
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 10 lip 2014, o 08:04
Lokalizacja: Piła
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez mr-fix.pl » 4 lis 2014, o 23:54

Pompę się wymienia przy rozrządzie nie dlatego, że cieknie, tylko dla tego że jej łożyska tak samo się zużywają jak te w rolkach.
Skoro wymieniasz rolkę napinacza, to jaki sens zastawić starą pompę?
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość