[2.0D 136KM 03-07] Wszystko na temat rozrządu

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kiprowski33 » 19 wrz 2015, o 18:05

To jeszcze zapytam zainteresowanych: rozrząd wymieniałem u zaufanego mechanika. Przejechałem od tego czasu 80 tys, km. Kiedy należałoby pomyśleć o wymianie? Pozdrawiam - Józef.
kiprowski33
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 9 wrz 2014, o 18:40
Model: v50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez bosman » 21 wrz 2015, o 17:45

kiprowski33 napisał(a):To jeszcze zapytam zainteresowanych: rozrząd wymieniałem u zaufanego mechanika. Przejechałem od tego czasu 80 tys, km. Kiedy należałoby pomyśleć o wymianie? Pozdrawiam - Józef.



Moim zdaniem już czas najwyższy.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez maciejs40 » 27 lis 2015, o 14:57

Jaki jest właściwie interwał wymiany rozrządu dla s40 2.0d? Bo ile osób tyle wersji.
W ASO Wrocław mówią 180tys km, a w nieautoryzowanym serwisie w Opolu 60tys km.
Różnica taka, że w ASO 2700zł, a w nieautoryzowanym 950zł.

Auto ma najechane 271 tys., kupiłem z przebiegiem 266 tys. km. Poprzedni rozrząd był robiony przy 204 tys. km i na karteczce przy silniku napisane jest, że kolejny przy 274 tys. km.
maciejs40
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 14:36
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Opole

Postprzez bosman » 27 lis 2015, o 15:10

ASO zaleca pierwszą wymianę przy 240tys lub po upływie 10 lat, więc wprowadzili Cie w błąd, lub chcieli zwyczajnie naciągnąć. Przy 180tys przebiegu możesz jedynie podjechać na sprawdzenie. Ja u siebie wymieniałem przy 228tys i rozrząd był oryginalny, a jego stan bardzo dobry. Dodam że Volvo przy pierwszej wymianie nie przewiduje wymiany pompy wody. Dopiero przy drugiej wymianie. W moim przypadku pompa nie miała najmniejszego śladu zużycia. Takie jest moje zdanie.
W Twoim przypadku możesz sugerować się przy następnej wymianie przebiegiem z kartki.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez maciejs40 » 27 lis 2015, o 17:09

Dziękuję za odpowiedź. To nie jest pierwszy rozrząd. Domyślam się że poprzedni właściciel po zakupie z przebiegiem 200tys postanowił zmienić dla bezpieczeństwa. Mnie tylko dziwi, że na kolejny rozrząd interwał wg. ASO wynosi 180 a wg. nieautoryzowanego tylko 60. Czym to może być spowodowane? Montowaniem jakiegoś chłamu, czy zbytnią nadgorliwością...
I co sądzicie o tych cenach?
maciejs40
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27 lis 2015, o 14:36
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Opole

Postprzez bosman » 27 lis 2015, o 17:31

Myślę że ASO tak uważa jeśli rozrząd jest wymieniony u nich. Tak są pewni wytrzymałości swoich części, że dają gwarancję na tyle kilometrów. Zresztą widać po jakim przebiegu jest pierwsza wymiana. Świadczy to o jakości części.
bosman
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 195
Dołączył(a): 12 lip 2015, o 06:56
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Ślesin

Postprzez marcinv50 » 2 gru 2015, o 00:08

tylko ze te części produkują ci sami co zamienniki :) kup gates XS "wzmacniany" i wymień po 90 tys w nieautoryzowanym - przyjedz do szczecina to ci załatwię za 800 z gratami dobrej jakosci :) ja wymienilem przy 160 tys ale tylko z powodu 10 lat - pasek byl jak nowy
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez artoori » 17 maja 2016, o 09:46

Czy ktoś z Was wymieniał przy rozrządzie ten łańcuszek, który jest z napinaczem pomiędzy wałkami rozrządu?
artoori
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 8 maja 2014, o 10:10
Model: V50
Silnik: 2.0 DIESEL
Rok produkcji: 2006

Postprzez krzysztof63 » 3 cze 2016, o 18:58

To ile Kolega ma tych wałków rozrządu?
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 117
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez peem » 3 cze 2016, o 19:15

Są dwa, 16 zaworów. Wałki są połączone łańcuszkiem. Trzeba zdemontować kolektor ssacy aby to zobaczyć.
peem
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 maja 2016, o 19:36
Model: C30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Małoposka

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości