Switch to full style

[2.0D 136KM 03-07] Wszystko na temat rozrządu

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Odpowiedz

Re: Wszystko na temat rozrządu

3 cze 2016, o 19:30

krzysztof63 napisał(a):To ile Kolega ma tych wałków rozrządu?

Jakbyś był rozsądny to byś doczytał i nie zadawał głupich pytań ;)

Re: Wszystko na temat rozrządu

3 cze 2016, o 20:00

peem napisał(a):Są dwa, 16 zaworów. Wałki są połączone łańcuszkiem. Trzeba zdemontować kolektor ssacy aby to zobaczyć.

OK zdemontować kolektor ssący i będzie je widać, ale czy będzie widać łańcuszek z napinaczem? Ponieważ mi coś klekocze i brzmi dokładnie jak ten łańcuszek.... A wiesz zapewne ile to roboty aby się do niego zabrać ;)

Re: Wszystko na temat rozrządu

3 cze 2016, o 22:08

Zdemontujesz kolektor to zobaczysz łańcuch i napinacz. Do napinacza będziesz miał dojście aby go wymieni. Łańcucha tak łatwo nie zrzucisz, potrzeba rozkręcać pokrywę zaworów itd. Dużo więcej roboty. Zacznij od napinacza.

Re: Wszystko na temat rozrządu

4 cze 2016, o 07:07

Potwierdziłeś najgorsze.... Dużo roboty i mało który mechanik chce się tego podjąć. No ale trzeba w końcu to zrobić bo gorzej będzie jak ten łańcuch spadnie lub coś innego się z nim stanie... Bo ewidentnie jest za luźny i grzechocze podczas przyspieszania itd.

Re: Wszystko na temat rozrządu

6 cze 2016, o 19:20

Kol.Artori,gdyby na tym forum nie czekało się po dwa tygodnie na odpowiedz,a gdy już łaskawie padnie to jest typu:'''blokady ma mechanik''.Czy tak ma wyglądać dział;;Wymiana rozrządu w 2,0 diesel''?A pózniej trzeba wysłuchiwać,jaki człowiek jest niedouczony.Patrząc na silnik nie widać,że posiada dwa wałki.Stąd moje,może i naiwne pytanie.

Re: Wszystko na temat rozrządu

9 cze 2016, o 19:36

artoori napisał(a):Potwierdziłeś najgorsze.... Dużo roboty i mało który mechanik chce się tego podjąć. No ale trzeba w końcu to zrobić bo gorzej będzie jak ten łańcuch spadnie lub coś innego się z nim stanie... Bo ewidentnie jest za luźny i grzechocze podczas przyspieszania itd.


Zrzuć kolektor ssący, to raptem parę śrubek, trzeba też podpinać elektrykę od wtryskiwaczy ale samych wtrysków już nie trzeba ruszać, zaopatrz się w nowe uszczelki do kolektora. Zanim zdemontujesz stary napinacz, możesz pokręcić ręcznie silnikiem w prawą strone czyli tak jak pracuje silnik za śrubę na kole pasowym, pooglądaj czy łańcuch jest kompletny i czy koła zębate też nie są nadmiernie zużyte/ zniszczone.

Re: Wszystko na temat rozrządu

9 cze 2016, o 21:21

Dziękuję za pomoc. Bardzo przydatne wskazówki mi podałeś. Jak tylko się za to zabiorę to dam znać z jakim skutkiem się ta operacja skończyła ;)

Re: Wszystko na temat rozrządu

9 gru 2016, o 11:04

Panowie prosze o pomoc czy ten komplet bedzie odpowiedni.
http://allegro.pl/skf-rozrzad-pompa-vol ... 73833.html
Jestem nowicjuszem jesli chodzi o volvo. Czytalem ze SKF sie zaklada ale czy ten komplet jest ok??

Re: Wszystko na temat rozrządu

20 lis 2017, o 07:00

Super opcje na temat rozrządu daliście, mega sprawa !

___________________
http://www.skup-samochodow-gdansk.pl/

Re: Wszystko na temat rozrządu

22 lis 2018, o 15:34

Wymień sobie ten rozrząd i po prostu bądź spokojny, ja w mojej bestii wymieniam co 50 tys, ale ja strasznie dbam o samochody .
Odpowiedz