Pilny serwis układu zasilania - poszukiwania usterki

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez bendeer » 19 kwi 2017, o 09:14

Witam,

od 2 tygodni zmagam się z usterką z tematu. Zaczęło się od komunikatu - uwaga przepięcie zatrzymaj pojazd. Po zatrzymaniu oraz ponownym odpaleniu komunikat zniknął. Następnego dnia umówiłem sie na diagnostykę VIDA. W drodzę nadiagnostykę kilkuktornie pojaiwił mi sie komunikat z przepięciem + raz wyłączyło mi DSTC. Podczas diagnozy wyszło, że ładowanie było zbyt duże. Zrobiliśmy test alternatora - poprawny. Pojeździliśmy po mieście, ale VIDA nie wyświetlała żadnych dodatkowych błędów mimo świecącej się kontrolki "Pilny Serwis Układu Zasilania"

Padła decyzja o wymontowaniu alternatora i oddaniu go do regeneracji. Warsztat, który sprawdzał alternator powiedział, że jest on w 100% sprawny i nie ma potrzeby go regenerować. Zresztą alternator wymieniałem w Grudniu 2016. Alternator wylądował w aucie i przez ok 2 dni miałem spokój.

Kolejna wizyta na diagnostyce. Tym razem zero błędów mimo świecącej się kontrolki. Robiliśmy masę różnych testów:
- jazda z pełnym obciążeniem (klima, podrzewane fotele, podgrzewana szyba itp itd)
- jazda z wypiętą wtyczką alternatora
- jazda z wypiętymi xenonami.

Za każdym razem pojawiał się wykrzyknik z błędem. Nawet na postoju.

Zamontowałem voltomierz bezpośrednio na klemach akumuklatora, aby sprawdzić co się dzieje podczas wyświetlania błędu. Ładowanie przez cały czas ani drgnie i utrzymuje się na poziomie 14,5V. Nagrałem to nawet na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=G2jXEzDCAYA
błąd pojawia się w 2:18

1. samochód celowo stoi w miejscu
2. po wyłączeniu zapłonu błąd znika
3. ładowanie przez cały czas jest na tym samym poziomie (nawet podczas jazdy)

ma ktoś jakieś pomysły?
bendeer
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 gru 2016, o 12:27
Lokalizacja: Kraków
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JacSwi » 19 kwi 2017, o 19:41

Podmień aku,może robić zwarcie sam w sobie,przekaźnik ładowania do sprawdzenia, tyle na początek.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 19 kwi 2017, o 19:56

A sprawdzałeś napięcie na jakimś obwodzie elektrycznym auta, np. gniazdo zapalniczki.
I chyba jest podgrzewanie elektryczne w nagrzewnicy i czasami to daje takie objawy.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez bendeer » 20 kwi 2017, o 09:25

Akumulator też w miarę nowy (listopad 2016), ale nie można wykluczyć jego usterki - sprawdzę.

Podczas jazdy po mieście z podłączoną VIDA monitorowaliśmy napięcie na chyba 10 modułach. Wszystkie w normie, ale sprawdzę jak to wygląda w gnieździe zapalniczki.
W mojej konfiguracji nie ma elektrycznej nagrzewnicy. Mam tylko tę puszkę za EGR.
bendeer
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 gru 2016, o 12:27
Lokalizacja: Kraków
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JacSwi » 20 kwi 2017, o 21:34

Grzałka jest bezpośrednio w nagrzewnicy, nie na przewodach.
A jak przekaźnik ładowania,i może czyszczenie bsi (tak to się chyba zwie) coś da,jest filmik kolegi Mr-fix.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 21 kwi 2017, o 06:42

Czy to się dzieje po deszczu? W tych autach elektronika ukryta jest pod filtrem powietrza,chyba czeka Cię oglądanie wiązki która idzie od tego ustrojstwa,jak masz możliwość to od spodu musisz ją zobaczyć czy gdzieś się nie przetarła,i jest możliwość że któryś czujnik robi zwarcie (tyle że to widać na testach bo jest kłopot z napięciem). Czy masz jakieś diody pomontowane?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 21 kwi 2017, o 09:23

Po tych użytecznych poradach, które nic nie wniosły udaj się do serwisu volvo lub innego ale dobrego, który się zajmuje samochodami volvo.
Takich samo naprawiaczy po poradach z forum z miernymi skutkami jest bez liku.
Ostatnio edytowano 21 kwi 2017, o 09:28 przez Gucio16, łącznie edytowano 1 raz
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 843
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez bendeer » 21 kwi 2017, o 09:24

Dzieje się to niezależnie od pogody. Pomysł z czyszczeniem zaczerpnąłem właśnie z tego filmu :)

W aucie nie mam żadnych modyfikacji typu diody led, dodatkowe gniazdka zapalniczki itp itd.

Jedyne błędy jakie aktualnie wyskakują to błąd komunikacji z prawym xenonem. Dlatego dziwi mnie fakt wyskakiwania kontrolki ładowania i zero informacji w VIDA o tym problemie
bendeer
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 gru 2016, o 12:27
Lokalizacja: Kraków
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JacSwi » 21 kwi 2017, o 16:25

Gucio siedzi na forsie chyba bo po serwisach wysyła. Tylko taki bogaty a prawie Volvem się porusza,kolego co można zrobić przez komunikator?
Samonaprawiacz ma ogarnięty temat,ale jak auto jest pod ręką a nie przez internet.
A ogarnietych mechaników to raczej mało,i po co siedzisz na forum dla samonaprawiaczy,powinieneś być na tym dla dojonych z kasy.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 21 kwi 2017, o 16:29

Ale oba świecą? Masz przetwornicę w lampie,może tam jest kłopot, śladowe napięcie wchodzi nawet przy wyłączonych światłach,auto ma cały czas nad tym kontrolę.
Zacznij od tego xenona i postaraj się ustalić czemu tak się dzieje.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość