Piski z radia i przygasanie oświetlenia

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez fajter » 29 paź 2014, o 19:46

Panowie mam problem z S40. Teraz miałem okazję to sprawdzić na świeżo. Kręcąc kierownicą światła przygasają, gdy dodaję gazu też lekko mrugną, to wszystko na postoju się dzieje. W czasie jazdy, gdy cofam i skręcam właśnie wówczas zdarza się, że radio wyda pisk wyłączy się i też pojawia się ponownie dźwięk sygnalizacji wbitego wstecznego. Objawy te powtarzając się podczas manewru kilkukrotnie. W czasie normalnej jazdy też radio się wyłącza, ale po jakimś czasie ten problem ustaje i jest normalnie do czasu rozpoczęcia manewru parkowania. Podejrzewam, że ma to związek z czujnikiem położenia skrętu kół dlatego że daje on złe sygnały elektronika wariuje, bo nie potrzeba tyle mocy z alternatora i są wahania napięcia. Albo coś jest z alternatorem? Dodam że problem pojawił się jakiś czas po naprawie alternatora. Panowie wiecie co to może być, gdzie szukać przyczyny?
fajter
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 paź 2014, o 19:30
Model: s40
Silnik: 2.0D(HDI)136KM
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 29 paź 2014, o 21:23

Zacznij od alternatora, zwłaszcza od regulatora napięcia, albo (skoro był w "naprawie") to sprawdź połączenia czy coś nie jest luźne. .. dokrec masy itp. Połączenia. Jak masz miernik lub jakiegoś elma to podepnij się i poobserwuj napięcia, czy nie skaczą. Bo mi wyglada to na nie domagania ze strony zasilania (podajesz większe obciążenie i masz spadek zasilania, a powinien tylko wzrosnąć pobór prądu a nie spadek napięcia, przy sprawnym ładowaniu/ew. akumulatorze)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez fajter » 10 lis 2014, o 15:03

Problem polegał na zużytym pasku klinowym. Pasek został wymieniony i chyba problem ustał ale niestety powrócił problem z wtryskami. Miesiąc temu był ten sama problem, mechanik przeczyścił kostki od wtrysków, wymienił filtr paliwa i powietrza, dolał jakiegoś dodatku, zrobił adaptację egr, naprawił rozrusznik i auto zaczęło chodzić ładnie. Podobno były właśnie błędy EGR i 1 i 4 wtryskiwacza, skoki napięcia i świec. Przy odbiorze mechanik powiedział mi, że błąd egr wrócił i błąd świecy, (bo jest jedna świeca do wymiany) a więc umówiłem się z nim na przyszły tydzień. Teraz zastanawiam się, co się znowu stało z tymi wtryskami? Gdzie szukać przyczyny? Wiązka elektryczna? Kostki? Komputer? Na razie odłączyłem mu akumulator w nadziei, że wieczorem podłączę i odzyska sterowanie wtryskami? Dodam, że moim zdaniem poduszki silnika są mocno zużyte i może też od tego komputer łapie te błędy z wtryskiwaczy, bo nierówno pracuje, ale już sam nie wiem :(
fajter
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 paź 2014, o 19:30
Model: s40
Silnik: 2.0D(HDI)136KM
Rok produkcji: 2005

Postprzez raf366 » 28 lis 2014, o 18:54

Witam, a co bylo z paskiem nie tak, ze tak sie dzialo bo mam podoby objaw.
raf366
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 38
Dołączył(a): 5 wrz 2014, o 20:13
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez katalizator » 29 lis 2014, o 21:58

Nie wiem czy to dobry sposób na badanie wtrysków ale w momencie kiedy Ci pracuje nierówno odpinaj pojedynczo kostki elektryczne wtryskiwaczy i sprawdzaj czy zachodzi różnica w pracy silnika. Ta kostka która nie spowoduje różnicy wymaga przeglądu wiązki i samego wtryskiwacza. Jeśli Twoje podejrzenia są prawidłowe, i silnik pracuje okresowo na 3 wtryskach to moja metoda powinna nakierować na konkretny wtrysk. Przy badaniu gdy pracuje na 3 wtryskach to po odłączeniu sprawnego silnik raczej zgaśnie (na dwóch sprawnych nie uciągnie) a po odłączeniu uszkodzonego będzie pracował dalej nierówno na pozostałych 3 sprawnych.

Przy nierównej pracy trzeba wziąć pod uwagę filtr paliwa raz jeszcze oraz kostki od czujnika położeniu wału, ale nie wiem czy to objawia się błędami.
Mnie zapisały się raz komunikaty świecy żarowej (lub przekaźnika świec) przy okazji problemów z EGR-em

Po czym wnosisz zużycie poduszek? Rzucanie silnikiem może być związane ze źle spalaną mieszanką. Może problem z wtryskami masz cały czas (trzęsie silnikiem bardziej) tylko okresowo problem pogłębia się i wtedy pracuje nierówno a nawet może gasnąć.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości