[2.0D 136KM 07-] Pływające w ON wtryskiwacze

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez mooskito » 17 lip 2019, o 15:52

Cześć,

czy ktoś z Was miał może problem z zalanymi paliwem wtryskiwaczami (patrząc z góry widać stojące paliwo)? Stwierdziłem to jakiś czas temu, wymieniono przewody przelewowe (to chyba nie jest poprawna nazwa...) ale problem nadal występuje.
Czy to nadal mogą być przewody? Ciężko mi w to uwierzyć...
Jeżeli nie, to co wchodzi w grę? Na tych wtryskach nie ma żadnych gumek/uszczelniaczy, więc tego się nie wymieni. Pęknięty któryś z wtrysków, to możliwe?

Wg opinii znajomego diagnosty taka sytuacja to prosta droga do pożaru tam, więc trochę strach mi teraz tym jeździć.

Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie.
mooskito
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1 wrz 2018, o 21:38
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Łódź

Postprzez malwek » 25 lip 2019, o 01:31

Źródła są z reguły dwa. Cieknacy wtrysk od dołu, albo paliwo od góry. Od dołu miedziana uszczelka, ale to rzadko. Stawialbym od góry albo niedokrecona śruba doprowadzenia wysokiego ciśnienia na wtrysk-klucz płaski 17...albo cieknace przelewy wtrysku, czyli zielona lub czarna uszczeleczka od przelewu- 3.5x1.2 mm. Innej nie próbuj wkładać. U mnie była niedokrecona śruba przez mechanika i lało z góry nad wtryskiem-plaski klucz 17. Paliwo stoi wtedy nawet sporo go w miseczkach wokół wtrysku. Powodzenia. Naprawa jest łatwa. Na początek oczyść wszystko. Owin papierowym ręcznikiem góry wtryskowe i sprawdzisz skąd leci. Tak zrobiłem po dokładnym oczyszczeniu. Mechanik już chciał mi wtrysk wyjmowac debil...podstawą, to dobrze oczyścić i wizja dokładną gdzie się poci albo wręcz leje. Ręczniki papierowe wokół śrub górnych wtrysku powiedzą, czy tam cieknie. Możliwe, że po wymianie przelewów jakąś gumką jest zła, albo... Zatyczka przelewu-zatrzask jest źle trzymający. Zawleczki powinny być nowe zakładane. Stare przy demontażu mogą ulec degradacji jak mechanik słowo je wyjmie....niestety często tak się dzieje.
malwek
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 lip 2019, o 01:24
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Radzymin


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości