[1.8F 125KM 07-] [1.8F 125KM 07-] Podwyższone obroty przy zmianie biegów

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez mindhunter115 » 18 sie 2016, o 09:52

Witam serdecznie,

otóż mam mały problemik z podwyższonymi obrotami przy zmianie biegów.
Obroty podwyższają się o jakieś 100-200RPM.
Nie jest to jakoś specjalnie dużo ale bardzo mnie to irytuje.

Komputer niestety nie pokazuje żadnych błędów (byłem w serwisie). Została również wyczyszczona przepustnica jednak i to nie pomogło.
Czytałem wiele artykułów i jedni mówią że to może być brudna przepustnica, inni że czujnik położenia przepustnicy, jeszcze inni że silniczek krokowy, również czujnik położenia pedału sprzęgła itd
Nie chce tego wszystkiego wymieniać bo uważam że to trochę bezsens. Czy ktoś miał podobny problem w tej konstrukcji silnika?
Może to jakaś nieszczelność przewodów albo coś?
Doradźcie proszę.
mindhunter115
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 sie 2016, o 07:35
Model: V50
Silnik: 1.8F
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Quentino » 23 gru 2016, o 09:30

Mam podobny problem. Tylko, że u mnie obroty idą w gorę kiedy hamuję np. na czerwonym świetle lub przy dojeździe do skrzyżowania. Zaczęło się tak dziać od czasu kiedy byłem odgrzybiać klimę i wymienić filtr. Podobno, żeby wymienić ten filtr, trzeba ściągnąć pedał gazu (ale nie jestem tego pewny). Podejrzewam, że ma to coś z tym problemem wspólnego.
Quentino
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 gru 2016, o 09:09
Model: V50
Silnik: Benzyna, 1.8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Hindemburg

Postprzez painface1 » 27 gru 2016, o 11:54

Pedał gazu działa na zasadzie potencjometru lub innego czujnika. Samo zdjęcie nie powinno mieć żadnego wpływu, odłącza się tylko wtyczkę. Żeby go odkręcić trzeba się sporo nagimnastykować, najlepiej zdjąć kolumnę kierownicy. Przerabiałem cały demontaż jakiś czas temu, ale nie widziałem tam żadnego dojścia do filtra klimy.

Ja mam z kolei problem ze spadającymi obrotami na biegu jałowym lub dojeździe do świateł przy wysprzęglaniu - zawsze mam wahania obrotów w zakresie 1500-200 i po zatrzymaniu wracają na 800. Również wszystko przeczyszczone i problem dalej jest ;).
painface1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 27
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin


Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości