Pompa wspomagania wyje, auto gaśnie podczas jazdy.

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez katalizator » 20 paź 2015, o 17:14

Auto świeżo po modyfikacji map wtryskiwaczy. Ujechałem 25km, stanęło na drodze. Problem występuje kiedy kluczyk jest w pozycji II niezależnie czy auto stoi zgaszone, zapalone czy jedzie.
Objawy:
- wywala bład serwis układu antypoślizgowego i odcina rozrusznik, wyłącza kontrole trakcji oraz co jakiś czas dorzuca komunikat Immobiliser.
- wariuje przekaźnik R14 (za nim jest bardzo dużo urządzeń z osprzętu silnika)
- na zestawie wskaźników czasem robi się "choinka" (żółta ikona sterownika pompy oraz żółta ikona świec żarowych). Czesem podczas jazdy na ułamek sekundy następuje jakby przerwa w zasilaniu, zapalają się wszystkie ikony w zestawie wskaźników po czym zasilanie powraca i auto jedzie dalej.
- najważniejszy objaw po przekręceniu kluczyka od razu po wyświetleniu w/w komunikatów (bez rozruchu lub po rozruchu) załącza się natychmiastowo i wyje pompa wspomagania (wyjący silniczek), gdzie dźwięk nasila się (rożnie jego częśtotliwość) wraz z kręceniem kierownicą lewo/prawo.
- auto można odpalić po chwili i wtedy komunikaty nie występują a potem po kilku, kilkunastu minutach się pojawiają i auto gaśnie.

Pompa wspomagania mechanicznie działa wzorowo podczas problemu (wtedy wyje) oraz kiedy go nie ma. Kierownica chodzi lekko i płynnie. ABS przechodzi wtępny test wzorowo (charakterystyczny zgrzyt). Autem można przejechać 1km - 15km bez problemu potem wywala w/w błędy.

Sprawdzono:
- podpięto drugą pompę wspomagania - dalej jest problem.
- przekaźnik zespołu wskaźników i stacyjki R14 (ok) - po jego wyjęciu problem nadal występuje.
- przekaźnik rozrusznika (R13 - jest identyczny j.w.) (ok)
- bezpieczniki R2 (pompa wspomagania) oraz F53 (EPS)
- kostki przyłaczeniowe do puszki bezpieczników CEM w nogach pasażera
- Akumulator prawie nowy.
- sprawdzono kluczyk ma luz w stacyjnce ale nie widze by to miało wpływ
- brak komunikatów związanych z pompą wspomagania (jedynie po jej odłączeniu pojawia się jeden)

Ogólnie wygląda na ułamkowe sekundowe przerwy zasilania po którym występują anomalie. Co może być przyczyną tego po po wyświetleniu komunikatu "Serwis układu antypoślizgowego" po czym wyje pompa wspomagania i wariuje przekaźnik R14 chociaż po jego wyjęciu także występuje taki sam ciąg.

====EDIT=====
Po 5 dniach ustaliłem, że problem leży w wiązce przewodów (mniej więcej na odcinku 40cm od komputera) lub kostkach przyłaczeniowych do komputera. Natomiast wszystkie przewody na oko mają ciągłość, brak uszkodzonej izolacji, brak urwanych przewodów, kostki, piny, wszystko prawidłowe.

====EDIT====
Po 1,5 miesiąca walki uszkodzony okazał się CEM, podobno typowa usterka w tym aucie. Moduł się naprawia lub wymienia. Nikt w Łodzi nie chciał się tego podjąć. Mechanik wysłał CEMa do VOlvotech na Śląsk. Koszt 530zł. Po miesiącu mogę powiedzieć, że problem nie występuje już.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość