"Szalejąca" elektryka Volvo V50 [11.2005]

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez adiwilku » 17 cze 2016, o 06:08

Hej,

w tamtym roku dwa razy przytrafiło mi się, że podczas jazdy zaczęła szaleć tablica wskaźników (pełno komunikatów jednocześnie, włączające/wyłączające się zegary i kontrolki). Wtedy wydawało mi się, że to mogło być przez pogodę, ponieważ były to skrajne upały. Teraz problem powrócił. Zdarza się rzadko, ale dzisiaj np. rano próbowałem odpalić samochód i po przekręceniu kluczyka zapaliła się jedynie kontrolka silnika (żółta) plus zaczęły chodzić przednie wycieraczki. Oprócz tego samochód "martwy". Poprzekręcałem kluczyk parę razy (ciągle to samo) wraz z wyjmowaniem ze stacyjki i dopiero po którymś razie wrócił do swojego "normalnego życia". Dodam, że również przez ten czas nie było słychać charakterystycznego dźwięku odblokowywania po włożeniu kluczyka (immobilizer?). Szukając po forum, znalazłem tylko, że to mogą być zimne luty na tablicy wskaźników, ale po dzisiejszej akcji zacząłem się zastanawiać czy to aby na pewno to. W tamtym roku pytałem też po mechanikach i jeden stwierdził, że to może być DIM. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i znalazł rozwiązanie? Stary, słaby akumulator chyba też nie powodowałby takich cudów?

Pozdrawiam,
Adrian
adiwilku
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 maja 2015, o 06:55
Model: V50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2006

Postprzez furman » 17 cze 2016, o 07:10

adiwilku napisał(a):Stary, słaby akumulator chyba też nie powodowałby takich cudów?

W moim poprzednim samochodzie właśnie umierający akumulator powodował szaleństwo wskaźników podczas rozruchu.
furman
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:53
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez adiwilku » 17 cze 2016, o 07:33

furman napisał(a):
adiwilku napisał(a):Stary, słaby akumulator chyba też nie powodowałby takich cudów?

W moim poprzednim samochodzie właśnie umierający akumulator powodował szaleństwo wskaźników podczas rozruchu.

Wybacz, ale nie sprecyzowałem tego. Wskaźniki niestety szaleją podczas jazdy.
adiwilku
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 maja 2015, o 06:55
Model: V50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2006

Postprzez mr-fix.pl » 17 cze 2016, o 11:26

połowę problemów elektrycznych w tym samochodzie można usunąć przez poprawienie styków przekaźników modułu CEM. Nic to nie kosztuje, zajmuje 5 minut.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez adiwilku » 17 cze 2016, o 13:14

mr-fix.pl napisał(a):połowę problemów elektrycznych w tym samochodzie można usunąć przez poprawienie styków przekaźników modułu CEM. Nic to nie kosztuje, zajmuje 5 minut.

Dziękuję za podpowiedź. Na weekend postaram się sprawdzić i dam znać czy pomogło :)
adiwilku
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 maja 2015, o 06:55
Model: V50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2006

Postprzez katalizator » 30 sie 2016, o 19:21

U mnie miałem podobne objawy, na postoju raz zapalał raz nie, błędy oraz dodatkowo wyła elektryczna pompa wspomagania. Podczas jazdy gasł, choinka na zegarach, auto gasło podczas jazdy a po chwili choinka znikała, zegary prawidłowe i jechał dalej. Tak jakby na ułamek sekundy brakowało prądu w instalacji elektrycznej. Uszkodzony okazał się moduł CEM (prawdopodobnie zimne luty). Odpinanie wtyczek modułu nie pomagało. Moduł naprawiano mi na Śląsku (wysyłkowo). Przez 4 miesiące było dobrze po czym objawy powróciły. Złożyłem reklamacje - ponowna naprawa przez lutowanie CEMa. Jeżdżę kolejne 4 miesiące i póki co jest OK.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości