Dławi się w okolicach 2tys. obrotów

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez darrknorthpl » 7 wrz 2016, o 19:29

Witam
Zamiast kontynuować poprzedni temat postanowiłem założyć nowy, bo trochę się zmieniło.
Auto przy przyspieszaniu dławi się na ok 2-2,3 tys. obrotów, jak da mu się but to nie ma dławienia. Przy jeździe na stałych obrotach w okolicach 2 tys. obrotów jazda również ma przydławienia.
Auto zaczęło się dławić po wymianie kolektora ssącego. (na 99% na starych uszczelkach). Kolektor został wymieniony ponieważ auto zaczęło dymić ( kolektor w miejscu klejenia rozszczelnił się na odcinku ok 3 cm). Było również zapieczone turbo.
Potem turbo padło, ale dławienie zostało. Więc myślę, że to może być jakaś nieszczelność kolektora, uszczelek.

-Zostały wymienione oba zawory N75
-sprawdzone połączenia wężyków podciśnienia
-brak jakihkolwiek błędów na komputerze
-brak jakichkolwiek objawów związanych z wtryskiwaczami
-wyczyszczona przepustnica i czujniki w niej
-wyczyszczony zawór EGR, wraz z chłodniczką spalin oraz rurą do kolektora ssącego, zawór chodzi bardzo dobrze,
-świeżo zregenerowane turbo, wymieniony olej, filtr oleju

Czy takie dławienie to może być objaw nieszczelności kolektora ssącego w na którejś z uszczelek?
Zastanawiam się, czy nie odkręcić kolektora, wyczyścić sadzę i założyć nowy komplet uszczelek : http://allegro.pl/uszczelka-dekla-kolek ... 33922.html
Co o tym myślicie ?

Dodam, że mam dostęp do Vida dice, a auto nie ma fabrycznie filtra cząstek stałych.
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darrknorthpl » 7 wrz 2016, o 22:12

No i jeszcze jedna rzecz. Czy pomoże ktoś w znalezieniu uszczelki
Obrazek
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darrknorthpl » 10 wrz 2016, o 19:45

Dziś wyczyściłem kolektor ssący, założyłem nowe uszczelki i przeczyściłem przepływomierz, efekt żaden....
ale... po wypięciu wtyczki egr nie ma szarpania, będę teraz analizował odczyty EGR i najprawdopodobniej skończy się na jego wyłączeniu.
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez katalizator » 14 wrz 2016, o 15:46

Sprawdź raz jeszcze dwie rzeczy:
1. Przepływomierz MAF - odłącz wtyczkę (na desce zobaczysz komunikat) - komputer zastosuje domyślne ustawienia. Pojeździj i zobacz. MAF ma bezpośredni wpływ na działanie EGR-a.
2. Sam EGR - ja miałem tak, że się zacinał ale nie od razu - dopiero kiedy się rozgrzał. I to też nie zawsze. Raz działał prawidłowo, raz nie. Jak sprawdzić? Jak auto jest zimne i zgaszone zdejmujesz dolną plastikową czarną obudowę EGR-a. Tam jest ciegno - zawór. Domyślnie EGR jest zamknięty na zgaszonym silniku. Poruszając palcami ten zawór powinien chodzić płynnie a sprężyna powinna cofać go do pozycji zamknięty.
Kiedy występuje problem i EGR się zacina to pozostaje otwarty na zimnym silniku. Ustalisz to podczas pierwszego sprawdzenia palcami czy był zamknięty co na wpół otwarty.
Można tez odłączyć wtyczkę EGR-a i pojeździć chwilę i zobaczysz czy problem ustaje.
3. Sprawdź szczelność zbiornika próżniowego który jest w połowie drogi między filtrem powietrza a samym dolotem.
4. Sprawdź poprawność podłączenia wężyków podciśnienia (schematy dostępne w necie dla wersji z jedną, z dwiema przepustnicami)
5. Sprawdź szczelność przepustnic robiąc test dużą strzykawką podłączając ją wężykiem bezpośrednio do przepustnicy. Po wtłoczeniu powietrza układ ma być szczelny a trzymając wciśnięta strzykawkę przepustnica nie ma prawa się cofać.
6. Sprawdź vacumetrem ciśnienie na wyjściu z vacum pompy.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez darrknorthpl » 14 wrz 2016, o 16:22

Dzięki za sugestię :)
Dziś byłem u 3 mechaników i żaden się nie podjął, nie ma błędów to nie wiedzą o co chodzi...
Co do twoich sugestii to EGR czyściłem, chodzi bardzo płynnie, na Vida dziś sprawdzałem i procentowo się zmienia również zupełnie płynnie.
Również odpiąłem ostatnio wtyczkę od EGR i przejechałem ok 60km zanim wyskoczył tryb serwisowy "wymagany serwis silnika" podczas wjazdu na autostradę, potem podpiąłem wtyczkę i włączyłem silnik i auto znowu się dławiło, ale te 200km/h bez problemu.
Jutro sprawdzę co się dzieję po odpięciu przepływomierza, wyciągnąłem go ostatnio i przeczyściłem, ale zmian nie było.
Poprawność podpięcia wężyków podciśnienia sprawdzona, były oznaczone farbą więc nie było problemu, a obydwa zawory N75 wymienione.
Szczelność zbiornika próżniowego sprawdzę, ale niestety vacumetra nie posiadam.
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darrknorthpl » 15 wrz 2016, o 13:18

Udało się pozbyć szarpania w końcu...
Sprawdzałem dziś Vidą przepływomierz, działał poprawnie, ale pomimo to miałem zamiar odpiąć go i sprawdzić czy szarpanie ustanie.
Ale zanim odpaliłem silnik stwierdziłem, że sprawdzę połączenia wężyków podciśnienia zgodnie ze schematem jak niżej. Puki silnik zimny.
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=176&t=88096

Okazało się, że zawór sterowania turbo, oznaczony nr 3 miał od początku odkąd nabyłem auto zamienione wężyki.... i źle zaznaczone farbą.
Po zamianie szarpania brak, a podczas gaszenia silnik nabrał kultury.

Dzięki katalizator za cenne uwagi
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości