[2.4 140KM 03-07] [V50 2.4 140km 2004r] - mała moc

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez kazek127 » 23 cze 2016, o 11:49

Witam,

1. Mam problem a mianowicie, po wymianie uszczelniaczy auto ma bardzo słabe przyspieszanie. Do tego jak mu depnę na fulla to powoli się rozpędza, ale silnik jak by buczał. Rozrząd sprawdzony i jest dobrze ustawiony. komputer sygnalizuje błąd P0026 (Obwód cewki sterującej 0 zaworem ssącym zakres sygnału / działanie Bank 1). Miałem już ten problem kiedyś, ale auto jeździło normalnie. Co może być przyczyną?

Po podpięciu kompa diagnostycznego i mechanika, auto zaczęło sypać błędami na wszystkim, mechanik stwierdził, że to niemożliwe, że to wina komputera (DENSO) i że należny go wymienić, czy może to być to spowodowane komputerem? Czy też mechanik coś spartolił przy wymianie uszczelniaczy zaworów?

Potrzebowałbym następujących informacji od kogoś aby porównać odczyty z samochodu: camshaft reset value intel, camshaft shifting angle, camshaft advance angle, camshaft adaptation)

2. A jeszcze jedna sprawa co dzisiaj zauważyłem. Przez tydzień jak jeździłem dymu ze spalania oleju nie było, aż do dzisiaj? jaka może być inna przyczyna spalania oleju? dodam że spala go tylko w momencie jak hamuje silnikiem i nagle mu depnę?

3. I jak już jesteśmy przy spalaniu oleju to przy otwartych oknach nie ma możliwości jeździć bo zasyca cały dym do auta. Wydech jest szczelny. Moim zdaniem nie powinno to mieć miejsca.
kazek127
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 gru 2014, o 17:02
Model: v50
Silnik: 2.4, PB, 140, LPG
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: OSW

Postprzez Kamell80 » 17 wrz 2016, o 19:58

Ile przebiegu ma Twoje V50 ? Skrzynia automat czy manual ? Dymi na ciepłym lub zimnym silniku czy tylko czuć swąd przepalanego oleju ? Sprawdź czy olej nie cieknie spod źle uszczelnionej pokrywy wałków i nie kapie na kolektor wydechowy ( może to z tamtąd swąd oleju) . Co do braku mocy po zmianie uszczelniaczy : Po pierwsze czy rozrząd był ustawiany na blokady czy tylko na znaki ? W tym przypadku obstawiam złe ustawienie rozrządu / błąd mechanika . Jeśli rozrząd jest ustawiony na blokady a znaki na kołach zgadzają się idealnie ze swoimi odpowiednikami na silniku i problem nadal występuję to wymień zawór sterujący zmiennymi fazami rozrządu i powinno być po problemie . Zawór jest umiejscowiony w aluminiowej pokrywie klawiatury zaworowej od strony rozrządu (taka stojąca cewka z czarną wtyczką z dwoma kablami). Miałem ten sam problem - oczywiście wczesniej dokładnie ustawiłęm rozrząd ( na blokady) i poprawiłem ustawienie na storzku koła rozrządu z wariatorem - nie zmieniło to nic i dopiero po tym zmieniłem zawór sterujący (kupiłem używany na allegro- i problem został rozwiazany. Miałem ten sam błąd co Ty . Czasami zdarza sie tak ,że zawór wysiądzie ale pozostaje w takim ustawieniu ( otwarty ), że auto jedzie w miarę normalnie , a w innym przypadku zawór jest zamknięty i nie wyprzedza wałka ssącego przez co auto jest zamulone cały czas. Powoduje to wyrzucanie błędu o którym wspominasz. Druga sprawa - jeśli auto sypie błędami to spróbuj odpiać wtyczki od komputera i psiknij w złącza kontaktem w sprayu do styków . Powinno odrazu pomóc . To częsty problem tego ustrojstwa.
Kamell80
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 sty 2016, o 18:09
Model: V50
Silnik: 2.5 T5 220KM
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Zachodniopomorskie


Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości