[2.0D 136KM 03-07] Problem przy niskich temperaturach.

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez krzysztof63 » 12 sty 2017, o 07:45

202 tysiące zgodnie z książką serwisową,ale 70% jazdy to miasto.Nie wiem nawet czy eloys/?/ jest w zbiorniczku.W połowie lutego odstawie łosia na dłużej do warsztatu,to zadecydują o losie dpf.Jedno jest pewne;coś nie gra,skoro poziom oleju się podniósł o 0,5 cm.A co jest ten K2 dpf cleaner?
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez JacSwi » 12 sty 2017, o 08:14

Niestety ale z tego co wiem,a potwierdziło się to praktycznie w 100% filtr jest zawalony popiołem już przy około 160-180 tyś,Volvo nawet podaje 120 tyś,wypalania są spowodowane bardzo małą pojemnością filtra(cała reszta jest zapchana tym popiołem),to jest przyczyna podnoszenia się oleju,co do płynu to auto upomniało by się o niego jakimś komunikatem.
K2 jest łatwy w aplikacji,i ma niby rozpuścić sądzę zebraną przy ściankach gdzie jest mniejszy "ciąg" spalin,ja wpuszczam go co 10 tyś km,u kolegi w Toyocie ruszył filtr po tym specyfiku i od 3mies nie ma informacji o awarii,koszt to około 50zł więc myślę że warto,takie "cuda" robią i inne firmy.
Ja do swojego 1.6d kupiłem nasz krajowy wyrób (choć podobno wkład jest importowany)firmy JMJ,koszt około 900 zł,ładnie pasuje,a stary poszedł na skup kat i jeszcze coś odzyskałem kasy (chyba 700 zł jak pamiętam),latam na nim od czerwca 16r,zrobione jest 37 tyś km i wszystko jak trzeba,po wymianie musisz jedynie wykasować licznik wypaleń w aucie.
Kasa dość znośna i spokojna głowa gdyby ktoś wpadł na pomysł kontroli spalin,o ekologi milcze bo to oczywista sprawa.
Widziałem na własne oczy jak czysto jest za filtrem w układzie wydechowym,a miał około 185 tyś,byłem bardzo zdziwiony bo silniki benzynowe mają więcej "sadzy" na ściankach wydechu.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wojtek1973 » 18 mar 2017, o 20:11

JacSwi napisał(a):Zacznij od filtra paliwa,może blokować przepływ paliwa,sprawdź jeszcze czy przewody paliwowe są szczelne,czasami oringi w takich temperaturach twardnieją i może dostawać się powietrze.
Świece na 100% grzeją ?

Witam
Czy może wiesz jakie rozmiary mają te oringi? W serwisie to tylko mogą wymienić całe przewody i nie powiedzą jakie są rozmiary. Po odłączeniu przewodu miałem duży problem z zapowietrzeniem i ponownym odpaleniem silnika.
wojtek1973
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 gru 2015, o 10:52
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Zamość

Postprzez JacSwi » 19 mar 2017, o 20:26

Daj sobie spokój z serwisem,to konstrukcje PSA więc szukaj od nich,możesz też od Forda lub Mazdy szukać.
Kiedyś kupowałem od Peugeota i to groszowe koszta były.
A czy przy składaniu natłuściłeś troszkę trzpień,nawet odrobiną oleju silnikowego,i czy na 100% całe powietrze usunołeś przy odpowietrzaniu
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości