Łożyska

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez JacSwi » 16 lut 2017, o 19:11

Aktualnie jestem na etapie wymiany łożysk kół, za łożyska dedykowane do V50/S40 np. SKF przednie cena 333 zł a łożysko dedykowane do Focusa II kosztuje za SKF 203 zł, są to takie same łożyska, wyjmując stare niby Volvo-skie i tak wszędzie jest numer Forda i napis FoMoCo (Ford Motor Company).
Piasta tył dedykowana do Volvo,SKF koszt 272zł
Piasta tył ded. Focus<SKF 253zł
Tylne dziś zmieniałem,potwierdzam że czy Focus,czy V/S piasty są takie same, jutro idą przody na warsztat ale z wymiarów wychodzi że będzie się zgadzało.
Tak czy inaczej nasze Volva to troszkę lepiej zrobione Fordy.
Więc uwaga na ceny,bo można mieć ten sam efekt, tylko taniej.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 307
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez painface1 » 16 lut 2017, o 19:38

Możesz napisać jaki numer mają łożyska ? Mam możliwość sprawdzenia na specjalnym cenniku SKF ile takie łożyska kosztują. Ciekawi mnie marża sklepów :)
painface1
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 24
Dołączył(a): 31 lip 2015, o 13:00
Model: V50
Silnik: Benzyna 1,8
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez JacSwi » 16 lut 2017, o 21:37

S/V prz. VKBA6543 tył VKBA6565
Focus II prz VKBA3660 tył VKBA3661
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 307
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 17 lut 2017, o 17:56

Jedyne czym się różnią piasty Volvo od Focusa to długość szpilek,ale to bez problemu,a jak ktoś chce można przebić stare w nowe piasty.
Tak wszystko pasi.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 307
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kajtek » 29 mar 2017, o 15:26

Ja dzisiaj dalem 300zl za piaste z lozyskiem do v50.cena od 200zl za jakies badziewie do 500 za oryginal.na necie widzialem od 120zl w gore.
Kajtek
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 81
Dołączył(a): 28 sty 2016, o 23:47
Model: v50
Silnik: 2.0 Diesel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: southampton.GB

Postprzez JacSwi » 29 mar 2017, o 15:29

Fabrycznie Volvo wkłada FAG, i można spokojnie brać te do Focusa2.
W tych niby oryginalnych też jest FAG.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 307
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez katalizator » 18 maja 2017, o 22:00

Ja tylko dopowiem do tematu wersję dla ekonomicznych, mianowicie gdy wyje łożysko to można wymienić całą zwrotnicę od forda (wraz ze zintegrowanym łożyskiem). Koszt zwrotnicy 100zł. Przekładkę można zrobić samemu bez potrzeby używania prasy. Co najważniejsze - wymieniając łożysko trzeba mieć specjalne przejściówki do prasy o ile chce się profesjonalnie osadzić piastę z łożyskiem w zwrotnicy. Inaczej trwałość takiej wymiany skraca się wielokrotnie.
Oczywiście nowe łożysko to nowe ale mimo to polecam ten sposób dla bardziej ekonomicznych. Trzeba tylko pamiętać że w Fordach występowały 2 typy zwrotnic - z otworem pod sworzeń wahacza 18mm i 21mm bodajże. Do V50 2.0 pasuje ten z większym otworem na sworzeń wahacza.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 167
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość