[Pytanie ogólne] Volvo V50 - 2.4d czy 2.0d? Opinia o 2.4d spod Wawy

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez dwdryki » 18 cze 2017, o 18:37

Cześć wszystkim.

Pytania mam dwa i to baaaardzo ważne:) Przymierzam się do zakupu Volvo V50, docelowo myślałem o 2.4d ale przeraziła mnie informacja, że wersje w automatycznej skrzyni mają ograniczony moment do 350Nm. Trochę mało, zwłaszcza że miałem w planach chiptuning na ponad 200, ale skoro samo Volvo ograniczyło moment by nie uszkodzić skrzyni, to chyba nie jest to dobry pomysł. Ktoś próbował? Bo przyznam szczerze że 350Nm to baaaardzo mało.

No więc zacząłem się zastanawiać nad 2.0d ALE:
- miałem taki silnik w Citroenie C4, miałem chip na jakieś 170km i szału nie było, moc auta bardzo ograniczały krótkie przełożenia. Czy w Volvo jest ta sama skrzynia co w Citroenie? C4 mimo takiej mocy rozpędzał sie do 'setki' w jakieś 10 sekund - właśnie przez te krótkie przełożenia ze tej mocy nawet dobrze się nie czuło
- wysokie spalanie, tzn. jadąc w stylu emeryta spalanie zaskakująco niskie, ale jadąc te 140 czy 150 spalanie było niewspółmiernie wysokie do mocy. Domyślam się że spalanie w 2.4d będzie podobne, ale kultura pracy dużo wyższa. Ale wciąż tutaj porównuje 2.0 HDI z Citroena. Ma ktoś porównanie?
- czy to są DOKŁADNIE te same silniki co w C4? Bo skoro w C4 szału nie było, a spalanie przy normalnych prędkościach było dosyć wysokie, to dużo cięższy V50 będzie jeździł wolniej i spalał więcej...

Dodatkowo proszę o opinię, bo dziś oglądałem V50 w Jankach pod Warszawą.

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v50 ... yRuYN.html

Auto jest powypadkowe, na niektórych elementach miernik wykazywał nawet 1500 mikronów, ale na progach itp. lakier był oryginalny więc jakoś to przeboleję, ale ma 3 niepokojące usterki:
- trochę wibruje i ściąga, nie wiem czy to kwestia historii auta czy 6-letnich opon
- nie da się wyłączyć świateł. W OGÓLE. Pokrętło jakby nie działało w ogóle. W Szwajcarii z tego co wiem bardzo pilnują świateł by były włączone zawsze jak w Polsce, Ale żeby w ogóle nie dało się wyłączyć to dziwne
- przypocony jeden wtrysk. Reszta sucha, tylko drugi od wlewu oleju przypocony. Czy to nie jest ryzykowne w takim aucie?

Czy oglądał ktoś z Was to auto? Albo może ktoś kto się zna mógłby rzucić okiem na ten egzemplarz?

Dzięki za pomoc i wszystkie odpowiedzi:)
dwdryki
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 cze 2017, o 17:49
Model: Brak
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Ryki

Postprzez tamikris » 24 lip 2017, o 12:02

:ugeek:
tamikris
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 lip 2017, o 12:02
Model: tami
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: tamikris

Postprzez Lanact » 24 lip 2017, o 19:23

Witam. Mogę wypowiedzieć się co do świateł, ponieważ w swoim mam tak samo. Jest to kwestia softu. Jak chcesz, możesz sobie wgrać nowy. Ja osobiście nic z tym nie robiłem, przynajmniej mam pewność, że policja nigdy mnie nie zatrzyma za brak świateł. Pzdr.
Lanact
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 kwi 2015, o 22:07
Lokalizacja: Opole
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008


Powrót do Porady przed zakupem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości