Twardy pedał hamulca tuż po odpaleniu

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez katalizator » 30 sie 2017, o 19:44

Od jakiegoś czasu mam problem z twardym pedałem hamulca. Gdy wystąpi to pedał jest twardy nawet przez pierwsze 400m jazdy. Problem sporadycznie występuje gdy jest cieplej na dworze oraz częściej kiedy jest zimniej. Podejrzewam nieszczelność układu podciśnienia tym bardziej, że mam też problem z brakiem mocy. Serwo zasilane jest jako pierwsze za vacum pompą i posiada na linii zasilania zaworek zwrotny. Rozumiem przez to, że nieszczelność w układzie podciśnienia nie może mieć wpływu na serwo? Co może być przyczyną jeśli nie działa serwo oraz turbina. Vacum pompa?
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez marny » 5 wrz 2017, o 16:47

Podłączam się do problemu gdyż posiadam identyczny. U mnie również sporadycznie pojawiają się problemy wyżej wymienione jak i gdy auto postoi 2h to również podobny objaw występuje. Co najlepsze zgaszę i za chwilę odpalę auto i problemy znikają. Czy ma to może związek z tym ze gdy pedał hamulca twardy nie ma podciśnienia, to czujnik turbo wyłapuje brak, następnie podciśnienie po chwili wraca do normy(pedał mięknie) ale dopiero po ponownym rozruchu turbo zaczyna poprawnie pracować? Pozdrawiam :)
marny
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 cze 2015, o 11:07
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Kutno

Postprzez JacSwi » 5 wrz 2017, o 19:00

Sprawdź wszystkie przewody podciśnienia.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez katalizator » 9 wrz 2017, o 07:20

Ponieważ posiadałem na stanie drugą vacum pompe to ją podmieniłem i od tygodnia jest w porządku. Stara pompa wydaje mi się, że chodzi dość ciężko tak jakby się zacierała (może to subiektywne wrażenie gdyż po demontażu był w niej jeszcze resztki oleju który ją smaruje).

-------------------------------------------
po 2 miesiącach od wymiany Vacum Pompy hamulec pracuje prawidłowo. Ani razu nie był twardy.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez tomasz231 » 22 gru 2017, o 18:16

a to jest normalne

_________________
http://www.mediaplastyk.pl/oklejanie-samochodow/
tomasz231
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 22 gru 2017, o 18:13
Model: afda
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: wawa

Postprzez smith19 » 2 paź 2020, o 19:23

Witam,
Widzę że to jest wadą fabryczna tego modelu volvo, dopadło mnie to samo. Rano po odpaleniu pierwsze parę metrów hamulec ciężko reaguje na hamowanie, po kilkudziesięciu metrach wszystko wraca do normy pedal robi się miękki i hamuje w 100% i tak do następnego poranka. I pytanie jak sobie z tym poradziliscie? Wacu do wymiany? Żadnych nieszczelności nie zauważyłem
smith19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 15 lis 2016, o 09:13
Model: V50
Silnik: 2.4
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Radom

Postprzez igor4443 » 13 sty 2021, o 13:21

Ja poczekam jak w tym wątku pojawi się trochę więcej wpisów. To wtedy będzie bardzo dobrze.
igor4443
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 sty 2021, o 13:20
Model: er3
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Hcei3o76 » 2 lis 2021, o 21:11

jak to sprawdzić?
-
regulatory ładowania
Hcei3o76
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 lis 2021, o 20:21
Model: Opel
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Polska

Postprzez smith19 » 29 gru 2021, o 21:07

Pump vacu wymienione i wszystko wróciło do normy w moim przypadku, ale myślę że u większości będzie podobny problem gdyż ciężko pompkę zdobac gdyż dość ciężko padają.
smith19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 15 lis 2016, o 09:13
Model: V50
Silnik: 2.4
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Radom

Postprzez wójtek » 24 lut 2022, o 09:38

W przypadku mojego pojazdu skończyło się na wymianie przewodów hamulcowych . Wdrożenie tego planu w zupełności okazało się możliwe dopiero po zapoznaniu z ofertą MIREX. Oni zapewnili nam najwyższej klasy podzespoły, które umożliwiły sukces na tym polu.
wójtek
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 85
Dołączył(a): 29 gru 2021, o 09:10
Model: 555
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: daleko

Następna strona

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości