silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez ratol90 » 8 wrz 2017, o 19:38
Witam
Jako że sam pisałem w tym temacie z powodu nierównej/dziwnej pracy silnika 2.0 D to powiem co zrobiłem w swoim aucie. Po zakupie auto na zimnym silniku nie pracowało idealnie mówiąc w skrócie. W aucie wymieniłem oczywiście olej, rozrząd, dwumase ze sprzęgłem i uszczelniaczem wału, wszystkie filtry . Dodatkowo wymieniłem też przepustnice i elektrozawór podciśnienia sterujący egr i przepustnicą, zalałem też na pół baku 2 opakowania preparatu do czyszczenia układów diesla i dopiero po tych naprawach auto zaczęło pracować prawidłowo na zimnym silniku. Być może komuś się ta wiedza przyda.
Pozdrawiam.
-
ratol90
- 1 bieg
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27 maja 2017, o 17:06
- Model: V50
- Silnik: 2.0 D
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Płock
przez artek » 8 wrz 2017, o 19:59
Też co jakiś czas leję preparat STP-formuła do diesla, ale jedna flaszka na cały zbiornik i wydaje mi się, że silnik ma o wiele lepszą kulturę pracy. Wg. producenta tego preparatu powinno się go dodawać co 2000 km.
-
artek
- 5 bieg
-
- Posty: 751
- Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2008
przez ratol90 » 9 wrz 2017, o 13:57
Tez używałem raz stp ale w serwisie boscha polecili mi ten preparat
https://www.ucando.pl/p/dodatek-do-pali ... 8D2HR-3470. Gość powiedział że leją dwa opakowania na 20 litrów ropy w baku i w ten sposób przywrócili do normy niejeden silnik.
-
ratol90
- 1 bieg
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 27 maja 2017, o 17:06
- Model: V50
- Silnik: 2.0 D
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Płock
przez oktawian1 » 28 lip 2019, o 12:10
Witam. U mnie jest to samo. Do czasu nie zlapania temperatury silnika lekko trzesie cala budą. Pozniej ustaje. Na szczescie obroty szybko wchodzą i nie latają. Bylem podpiąć pod kompa i faktycznie okazało sie ze EGR nie domyka się. Natomiast mechanik zauważył ze mam nie wszystkie te same wtryski. Kupilem ten damochod dokladnie 15.07.2018 i okazalo sie ze ktos wymienil jeden trysk. 3 sztuki mają oznaczenie 4 a ostatnia od strony zbiorniczka chłodnicy ma oznaczenie 5. Mechanik powiedział ze to moze miec wpływ na prawidłową pracę. I oto wlasnie chcialem was zapytać czy nie powinienem wymienić tego wtrysku na nr 4?
-
oktawian1
- na luzie
-
- Posty: 1
- Dołączył(a): 28 lip 2019, o 12:01
- Model: V50
- Silnik: 2.0D 136KM
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Łódź
przez Bolivia » 3 wrz 2019, o 18:58
Dzięki za taki pouczający filmik, ja również znalazłam artykuł na temat budowy silnika samochodowego
https://prostaodpowiedz.pl/ wyczytałam wiele ciekawych informacji, o których wcześniej nie miałam pojęcia. Silnik to jeden z najważniejszych elementów samochodu, będący jego swoistym sercem.
-
Bolivia
- na luzie
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 3 wrz 2019, o 18:56
- Lokalizacja: Warszawa
- Model: C30
- Rok produkcji: 0
- Lokalizacja: Warszawa
przez wójtek » 24 sty 2022, o 23:05
U mnie taka sytuacja wykazała, że auto nadaje się już wyłącznie na złomowanie :/ Dlatego odezwałem się do
https://www.kasacjapojazdow-pomocdrogowa.pl/ . To właśnie oni poddali auto kasacji i mocno na tym zyskaliśmy. Cenowo bardzo sie oplacil taki ruch!
-
wójtek
- 2 bieg
-
- Posty: 85
- Dołączył(a): 29 gru 2021, o 09:10
- Model: 555
- Rok produkcji: 0
- Lokalizacja: daleko
przez MagdalenkaL » 25 lip 2022, o 14:32
Nieróna praca silnika sugeruje wtryski .... :/
-
MagdalenkaL
- na luzie
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23 mar 2022, o 12:39
- Model: xc60
- Silnik: 19843 cm3
- Rok produkcji: 2010
- Lokalizacja: Katowice
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość