[V50 2.0D] Kontrolka DPF/FAP

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez Kacper39 » 9 wrz 2017, o 15:45

Nie znalazłem wątku na forum odnośnie kontrolki filtra cząstek stałych, więc zakładam nowy z pytaniem czy opcja podłączenia diody świecącej do podgrzewania lusterka lub szyby tylnej zadziała w Volvo tak samo jak Peugeotach, Oplach i będzie świecić podczas wypalania filtra???? Trochę denerwujący jest całkowity brak kontroli nad filtrem.
Kacper39
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 wrz 2017, o 12:12
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez katalizator » 9 wrz 2017, o 18:20

Nie wiem czy zadziała tzn czy za każdym razem komputer podgrzewa sobie lusterka, natomiast jak pojeździsz trochę to na pewno będziesz wiedział, nawet rozpoznasz momenty załączania i wyłączania procedury dopalania. Podstawowe objawy załączonego dopalania to:
- głośniejsza praca silnika (zapewne poprzez otwarty na maxa egr)
- większe spalania (przy tych samych warunkach jazdy zauważysz bieżące spalanie o powiedzmy 2l większe)
- ogólnie auto "poszarpuje", szczególnie zauważysz to przy zmianie trzech pierwszych biegów

Dopalanie załącza się częściej zimą kiedy temperatury są niższe, częściej kiedy jeździsz z włączoną klimatyzacją a także choć to może subiektywne odczucie kiedy w baku masz rezerwę :-)
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Kacper39 » 9 wrz 2017, o 18:23

tzn. powiedzmy że wyczuwam kiedy wypala w mieście - gorzej w trasie, bardziej interesowała mnie kontrolka czy zadziała, ale dzięki wielkie za odpowiedź,
podłączę jakąś prowizorkę i zobaczymy


EDIT:
dioda podłączona , czekam na kolejne wypalanie
Kacper39
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 wrz 2017, o 12:12
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Rockson » 11 lip 2018, o 07:07

DPF staram się akurat w miarę regularnie serwisować, żeby nie mieć później problemów z kosztownymi naprawami. Udaje się wówczas do TurboSpec, gdzie mogę liczyć na fachową pomoc w tej kwestii. Regeneracja filtra sporo daje i pozwala cieszyć się bezproblemową jazdą przez kolejne kilometry.
Avatar użytkownika
Rockson
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 lip 2017, o 07:49
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez artek » 12 lip 2018, o 19:21

Rockson napisał(a):DPF staram się akurat w miarę regularnie serwisować, żeby nie mieć później problemów z kosztownymi naprawami. Udaje się wówczas do TurboSpec, gdzie mogę liczyć na fachową pomoc w tej kwestii. Regeneracja filtra sporo daje i pozwala cieszyć się bezproblemową jazdą przez kolejne kilometry.

Tak DPF serwisować, mózg sobie serwisuj palancie z reklamą.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez stepello » 4 lis 2020, o 09:07

Kacper39 napisał(a):tzn. powiedzmy że wyczuwam kiedy wypala w mieście - gorzej w trasie, bardziej interesowała mnie kontrolka czy zadziała, ale dzięki wielkie za odpowiedź,
podłączę jakąś prowizorkę i zobaczymy


EDIT:
dioda podłączona , czekam na kolejne wypalanie


Siemka. Też chce zrobić kontrolkę wypalania FAP. Rozumiem że podlaczyles diodę pod ogrzewanie lusterek?

Dasz znać czy ten sposób zadziałał?
stepello
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 paź 2020, o 12:00
Model: V50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez zbizoo » 13 sty 2021, o 17:10

Działa co widać na filmach na YT ale czy sens jest? Co z tego że zobaczysz że ci wypala jak i tak będziesz musiał na przykład zakończyć jazdę bo jesteś u celu? Stać i kopcić? Czy jechać dalej bez celu tylko żeby dopalić? To jest właśnie problem że nie można tego cholernego wypalania wymusić (na przykład wiesz że masz prosta traskę 40km to włączasz i się wypala)... a jak włączy się wypalanie w mieście to i tak masz przesrane.
Także jak koledzy zauważyli - silnik ciut głośniej pracuje i zauważalnie wzrasta spalanie. I jak kolega powyżej sugerował - silnik nie pracuje głośniej od otwartego EGR bo EGR MUSI być zamknięty by spaliny mogły odpowiednio podgrzać DPF czego nie zrobią przy otwartym EGR.
Po za tym przy otwartym EGR silnik pracuje bardzo cicho i gładko tyle że... tracisz 30% mocy
zbizoo
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 13 sty 2021, o 16:16
Model: V50
Silnik: D4164T
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości