[2.0D 136KM 03-07] Volvo V 50 2.0 136Km kopci na czarno

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez michu12 » 26 maja 2016, o 16:42

Witam mam problem z moim volvem niedawno kupił sobie i sprawa wygląda następująco strasznie kopci na czarno przy przyszpieszaniu a o wyprzedzaniu to nie mówię kleby dymu byłem na diagnostyce komputerowej był jeden błąd okazało się że świec żarowe wymieniłem je powiem nie jest to proste, ale czarny dym pozostał pojechał ponownie na komputer posprawdzdzano ciśnienia na turbinie na listwie wtryskowej i stwierdzono że wtryski leja kupiłem nowe po wymianie nic nie pomogło proszę poradzcie co może być bo powoli tracę cierpliwość do pseud mechaników
G
michu12
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 16:24
Model: V 50
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez michu12 » 27 maja 2016, o 12:48

Witam może ktoś miał taki przypadek co ja i mi podpowie co może być
michu12
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 16:24
Model: V 50
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez marcinv50 » 28 maja 2016, o 14:02

jeśli wtryski są ok to pozostaje solidne przeczyszczenie turbiny , przepustnicy , egr , kolektor - miałem podobny problem jednak dym występował tylko po mocnym wciśnięciu gazu - wtryski były ok - po przeczyszczeniu wszystkiego dym praktycznie nie występuje - moje autko jest skręcone do 180 KM i 400 Nm
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez michu12 » 28 maja 2016, o 16:18

Egr był czyszczony przepustnica też, kierowca od sprężarki sprawdzona czy się nie zacina.i ciśnienie jakie podaje. Zobaczę jak ja zdemontuje czy nie jest zapieprzona syfem, a czy dpf będzie miał coś wspólnego z tym kopceniem
michu12
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 16:24
Model: V 50
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez abart » 30 maja 2016, o 20:55

Kopcenie może być wynikiem ostatnich wysokich temperatur i oznaką za małego intercoolera. U mnie jest to samo. Spokojnie smigaj. W naszych volvach są te intercoolery małe i nie wydolne. Jeszcze pewnie jeździsz na klimie co? ;)
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez michu12 » 31 maja 2016, o 05:28

Witam, teraz ostatnio jeździłem bez klimy, a czy to będzie interkuler zobaczę bo dzisiaj jedziemy do gościa magiika który ma się wypowiedzieć co to może być , ma też sprawdzić dpf w jakim stopniu jest zapchany , czy jest płyn . Napisz po diagnozie co to będzie jeżeli naprawi.
michu12
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 16:24
Model: V 50
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez katalizator » 30 sie 2017, o 19:18

michu12 czy znalazłeś odpowiedź na te kłęby czarnego dymu?
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez krystians31 » 21 wrz 2017, o 19:41

Wycięty dpf daje taki efekt ,kupiłem pół roku temu v50 bez dpf-a,wymienione wtryski ,turbo po regeneracji,egr nowy,w końcu dotarłem do magika od łosi i powiedział od razu,dpf wycięty to i kopcić przy mocnym bucie będzie
krystians31
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 wrz 2017, o 20:20
Model: V50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez krzysztof63 » 22 wrz 2017, o 06:55

Jesli twój fachowiec tak twierdzi,to zmień szybko fachowca.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez michu12 » 4 paź 2017, o 19:22

Witam dawno tu nie zaglądałem, więc problem z kopceniem ustal, auto było w warsztacie w serwisie Boscha, sprawdzano wszystko od początku okazało się że wtryski które miały być dobre, były uszkodzone, wymiana na nowe i adaptacja załatwia sprawę, los do dzisiejszego dnia sprawuje się dobrze bez większych problemów, a co do dpf który kolega poruszył to nie ma nic wspólnego z tym kopceniem, kwestia kto przerabia mapę w aucie
michu12
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 16:24
Model: V 50
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wielkopolska


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości