Ja tylko dopowiem, że aby uchronić się przez znanym w tym aucie (ale i w innych również) problemie rozbiegania silnika prewencyjnie demontuje się filterek przed turbiną, który to znajduje się na przewodzie olejowym który smaruje turbinę. Aby się do niego dostać należy odkręcić śrubę na bloku silnika skąd podłączony jest ów metalowy przewód (rurka) smarująca turbo. Czy trzeba to robić? Nie trzeba jeżeli dpf działa prawidłowo lub nie ma go wcale. Nie trzeba gdy kontrolujemy poziom oleju raz w tyg i mamy pewność, że go nie przybywa i że procedury wypalania dpf-a przebiegają prawidłowo i RZADKO, nie podnosząc poziomu oleju w silniku i nie podnosząc nagle średniego spalania.
A w tym aucie nie ma czujnika stanu maximum oleju a jeżeli tego nie kontrolujemy to narażamy się na wymianę silnika - i tu nie przesadzam.
Jeśli chodzi o olej do skrzyni. Temat opisywany. Producent w książce serwisowej wersji przed liftem (2004-2007) popełnił błąd wskazując olej do skrzyni nieprawidłowy. Dlatego należy zastosować olej taki sam jak w wersji po lifcie. Dopiero ten zapewnia prawidłowe funkcjonowanie skrzyni bo znane są przypadki, że po wymianie oleju na ten zalecany przez producenta pojawiły się problemy z biegami.