silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez kerad » 8 paź 2017, o 14:58
Witam,
po wymianie filtra paliwa zapowietrza mi się układ paliwowy . Problem pojawił się po 2 tyg od wymiany filtra i trwa do dziś . Przepuszczam dużą ilość paliwa za pompą paliwa a mimo to zgaszeniu silnika i odpaleniu go pojawiają się dalej pęcherzyki paliwa . Podejrzewam że gdzieś zaciąga lewe powietrze . Może ktoś miał już podobną przypadłość i będzie wstanie mi coś doradzić . Podejrzewam obudowę filtra paliwa oraz przewody np: że straciły swoją elastyczność i stwardniały . V50 rok 2008 diesel .
Pozdrawiam .
-
kerad
- 1 bieg
-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 8 sie 2017, o 21:34
- Model: v50
- Silnik: 2.0 siesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: mazowieckie
przez katalizator » 8 paź 2017, o 15:08
Miałem podobnie, tzn nie zapowietrzał się tak by gasł silnik, ale wiecznie miałem pęcherzyki powietrza. Podczas wymiany filtra należy rozpinane węże zaślepiać korkami dostępnymi z nowym filtrem paliwa a po wymianie i pospinaniu węży spowrotem należy na wężu przelewowym (powrotnym do baku) podłączyć ręczną gruszkę i zasysać tak by do gruszki doleciał ON. Potem wymontować gruszkę, spiąć przelew i odpalić na nieco wciśniętym pedale gazu i lekko przegazować. I to tyle.
U mnie dodatkowo wymieniłem plastikowy wąż między filtrem a pompą paliwa CR na zwykły przeźroczysty wąż, który z czasem też stwardnieje i za jakiś czas będzie do wymiany.
Ale najważniejsza sprawa to odpowietrzenie układu.
-
katalizator
- 3 bieg
-
- Posty: 220
- Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
- Lokalizacja: Łódź
- Model: v50
- Silnik: 2.0 D4204T
- Rok produkcji: 2007
przez kerad » 8 paź 2017, o 22:14
Katalizator dzięki za odpowiedź . W filtrze nie miałem tych zaślepek . Podobnie jak ty też pompką ręczną zaciągam paliwo łącze przewody i motor chodzi cały dzień tzn gasze zapalam jadę tam gaszę znowu wsiadam zapalam aż do ranka wtedy auto nie zapala i znowu gruszka zapalam i tak dalej . Powiedz mi jak odpowietrzasz układ . Znalazłem filmik żeby trzymać motor na wyższych obrotach i parę razy zapalić i zgasić . Też tak robiłem ale pęcherzyki dalej lecą .
-
kerad
- 1 bieg
-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 8 sie 2017, o 21:34
- Model: v50
- Silnik: 2.0 siesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: mazowieckie
przez JacSwi » 10 paź 2017, o 03:38
Nie szukaj czegoś czego nie ma.
Musisz niestety sprawdzić wszystkie połączenia,zacznij od sprawdzenia uszczelnień typu oring w złączach a następnie wszelkie obkurczane termicznie elementy układu.
Ale pierwsze będą te oringi do wywalenia,są chyba dostępne jako część w sklepach które specjalizują się w PSA.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez kerad » 10 paź 2017, o 08:15
Dzięki jacswi,
masz na myśli złącza na obudowie filtra paliwa i przewody odchodzące od filtra aż do pompy ? Czy te oringi znajdują się w przewodach tzn w tych złączkach ?
Sorki za pytanka ale nie jestem wykwalifikowanym mechaniorem tylko amatorem który chce mieć wymienione części na nowe i działające .
Pozdrawiam .
-
kerad
- 1 bieg
-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 8 sie 2017, o 21:34
- Model: v50
- Silnik: 2.0 siesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: mazowieckie
przez JacSwi » 10 paź 2017, o 16:26
Te oringi są w środku złączy. Gruba szpilka i delikatnie wyciądasz. Przy składaniu zawsze lekko natłuść olejem siln. np. i dopiero spinaj.
To bedzie przyczyna,oringi zrobiły się twarde i kwadratowe.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez JacSwi » 10 paź 2017, o 16:30
Powinni takie oringi dobrać w każdym sklepie który prowadzi sprzedaż takich rzeczy.
Tyle że musisz podać wymiary albo wzornik,na wszelki wypadek miej średnicę rurki na wyjściu/wejściu filtra.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez Piotrek » 16 paź 2017, o 14:10
Kiedyś już o tym pisałem tawocik na złączki przy filtrze i pompie cr
-
Piotrek
- 1 bieg
-
- Posty: 15
- Dołączył(a): 16 sie 2016, o 09:50
- Model: v50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2009
- Lokalizacja: Zgorzelec
przez katalizator » 17 paź 2017, o 19:37
Kerad jeżeli nie miałeś zaślepek przy nowym filtrze to nie wiem jaki to był ale po tym można m.in. poznać jakość. Mam nadzieję że zauważyłeś też że oryginalny filtr paliwa Purflux ma listki zygzakowate. Zastanawiam się czy to aby taka konstrukcja nie zwiększa przepustowości filtra... dlatego nawet jeśli kupuje zamiennik to właśnie o takiej zygzakowatej budowie listków (bo proste też są).
Przy odpowietrzaniu pompkę zakładam (rozpinając przewód) już za układem na odpływowym przewodzie (kierunek do baku). Co prawda trzeba się trochę pościskać tę gruszkę przy pompowaniu ale ogólnie metoda ta działa. Tak jak pisałem ja sobie wymieniłem czarny oryginalny wąż pomiędzy filtrem a pompą CR na przeźroczysty. I powiem Ci że mam go naciągniętego na króćce bez żadnych opasek. Tylko podczas wymiany filtra muszę go ściągać (nie odpina się go tak jak w orginale) z obudowy filtra.Możesz też mając zapalone auto zajrzeć pod maskę i ponaciskać wąż na króćcach i złączkach i wtedy było by widać jak przybywa pęcherzyków. No ale do tego musisz mieć przeźroczysty wąż.
Możesz jeszcze sprawdzić odpowietrzanie baku bo może się okazać że ono nie działa i wraz z opróżnianiem baku tworzy się podciśnienie, które po nocnym postoju ściąga Ci paliwo z układu spowrotem do baku.
Ogólnie układ paliwowy jest wrażliwy i jak będzie trochę powietrze to za chiny nie zapali, rozładujesz akumulator a efektu żadnego.
-
katalizator
- 3 bieg
-
- Posty: 220
- Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
- Lokalizacja: Łódź
- Model: v50
- Silnik: 2.0 D4204T
- Rok produkcji: 2007
przez kerad » 20 paź 2017, o 21:44
Dziękuje wszystkim za dobre rady .
U mnie okazało się że wystarczyło wymienić obudowę filtra paliwa . Odpowietrzanie odbyło się bezproblemowo i zapala z pierwszego . Zakupiłem nowy bo tamten był rozszczelniony w sklepie z częściami do peugeota orginał razem z filtrem paliwa . Tam był najtańszy bo 200 a w volvo kosztuje 400 . Zakupiłem oringi ale jak się udało to już nie kombinowałem .
Pozdrawiam .
-
kerad
- 1 bieg
-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 8 sie 2017, o 21:34
- Model: v50
- Silnik: 2.0 siesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: mazowieckie
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości