[2.4D5 180KM 03-07] Drgania samochodu przy prędkości od 80-120km

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez piowal » 29 paź 2017, o 09:25

witam, mam wielki problem. Naprawiłem w czerwcu automatyczną skrzynię biegów i wymieniłem turbo na nowe. Przez jakiś czas wszystko działało dobrze. Niestety, od pewnego czasu samochód zachowuje się dziwnie. Nie ma problemów żadnych do prędkości 80-100km. Jednak gdy naciskam padał gazu samochód zaczyna strasznie drgac i trzęsie się. Jak na starym Ursusie. Gdy zdejmuje nogę z gazu drgania ustają. Drgania ustępują też gdy osiąga prędkość około 140 km. Wymiana 'zuzytych' opon nic nie dala. Byłem w Volvo i ich komputer niczego nie wykrył. Jaka może być tego przyczyna. Czy to mogą być świece? Dzieki za pomoc. Pio
piowal
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 cze 2014, o 06:06
Model: V50
Silnik: 2.4 D5
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 4 lis 2017, o 23:15

Po pierwsze musisz ustalić czy owe drgania pochodzą z zawieszenia czy z silnika. Raczej to nie kwestia swiec. Przełożyłeś opony, natomiast czy masz pewność, że felgi są proste oraz czy przy wymianie opon koła zostały wyważone. Nic o tym nie wspominasz. Drgania w zawieszeniu przy prędkościach 100km/h mogę pochodzić od krzywych felg, braku wyważenia kół, problemu z oponami, krzywymi półosiami, łożyskiem półosi prawej, problemach w zawieszeniu TYLNEJ osi czy rozjechanej zbieżności kół osi przedniej oraz tylnej (te też się ustawia).
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez piowal » 6 lis 2017, o 15:00

Wielkie dzieki za odpowiedź. Koła przy wymianie były wyważone, ale opony założyli na te same felgi. Muszę sprawdzić czy inne rzeczy sugerowane przez Ciebie sa ok (krzywe półosie, łożysko półosi prawej, problemy w zawieszeniu TYLNEJ osi czy rozjechana zbieżność kół osi przedniej oraz tylnej). Trochę to zajmie czasu. Drgania sa uciążliwe. Czy mogą spowodować jakieś poważniejsze kłopoty z samochodem. Dzięki za pomoc. Pio
piowal
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 cze 2014, o 06:06
Model: V50
Silnik: 2.4 D5
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 6 lis 2017, o 21:03

W autach już tak jest, że od jednej usterki zaczynają się kolejne. Na pewno nie masz komfortu jazdy i trzeba to zrobić bo np zimą przy pierwszych przymrozkach wyjdzie samo jak bezpieczna jest taka jazda.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości