dziwne dźwieki

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez Mokry16 » 16 paź 2017, o 11:57

Witam, mam problem ze swoją v50 2.0D 2007 rok.
A więc od początku.. Gdy kupiłem auto 2 lata temu podczas przyśpieszania miałem dziwne drgania na prawym przednim kole, tak jakby opona miała placka.. z czasem sie to uspokoiło i teraz tego zjawiska nie ma. Podejrzewałem półośkę albo przegub wewnętrzny. ale to ustało.
Później zauważyłem, że na zimnym silniku i tylko jak na zewnątrz jest poniżej 20 stopni (w lecie tego problemu nie ma) , gdy skręcam w prawo auto wydaje dziwne dźwięki, tak troche jakby drgała karoseria i jakby silnik był bardzo obciążony i wyje.. tak samo mam gdy są jakieś koleiny, gdy zawieszenie pracuje to auto zaczyna "wyć" (takie wrr :P nie wiem jak to nazwac).. ale to tylko podczas przyśpieszania, gdy nie mam wciśniętego gazu to nic nie słychać , a i tylko wtedy gdy auto jest zimne, bo jak sie rozgrzeje to problem przeważnie ustaje.
I teraz moje podejrzenia padają albo na półoś albo na przegub wewnętrzny.. Tylko nie wiem który.. Niby skręcając w prawy powinno się wskazywac na lewy przegub bo on jest bardziej obciążony, ale mam wrażenie że te dziwne dźwięki dochodzą bardziej z prawej strony, ewentualnie ze środka auta.. chyba że to jest takie złudzenie.
Od razu mówię, że to nie jest przegub zewnętrzny i nie takie tyrkotanie, bo to bym rozpoznał, ten dźwięk jest jakbyście ruszali z 3 biegu na skręconych kołach i silnik ledwo dawał rade..
Pozdrawiam i proszę o podpowiedzi
Mokry16
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 26 sty 2016, o 14:54
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez katalizator » 17 paź 2017, o 20:09

Mam czasem taki odgłos w innych autach. Jeżeli zawieszenie jest ok, przegub ok, łożysko ok (o tym nie pisałeś?) to może to być półoś. A dokładnie chodzi o luzy półosi - na to składają się ogólnie luzy w przegubie zewnętrznym oraz z drugiej strony na krzyżaku. Jest jeszcze jedna rzecz jeśli chodzi o prawą stronę. Ponieważ prawa półoś jest dłuższa to aby eliminować drgania związane z tą długością producent zamontował na bloku silnika wspornik z łożyskiem. Poczytaj o tym łożysku jeszcze bo ono się wymienia - jest nabite na półoś.

Najprościej to jakbyś miał znajomy szrot to na szybko podmienić cała prawą półoś i zobaczyć różnicę. Problem w tym, że te nasze auta mają zazwyczaj dużo większe przebiegi niż nam wiadomo. Dlatego dużo podzespołów jest znacznie zużytych i stąd odgłosy, stuki, zgrzyty elementów które wymienia się bardzo rzadko.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 201
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Mokry16 » 3 lis 2017, o 16:28

Zmieniłem polos na nowa i dalej to samo..
Mechanicy rozkladaja rece bo bie wiedza co to moze byc
Mokry16
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 26 sty 2016, o 14:54
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez katalizator » 4 lis 2017, o 23:37

A łożysko pośrednie prawej półosi (to w miejscu łamania się półosi, które przymocowane jest w uchwycie do bloku silnika) też jest nowe czy zostało założone stare?
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 201
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Mokry16 » 5 lis 2017, o 14:23

Wszystko nowe, cala polos razem z lozyskiem kupilem..
Mokry16
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 33
Dołączył(a): 26 sty 2016, o 14:54
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez katalizator » 6 lis 2017, o 19:34

A może masz możliwość nagrać filmik i wrzucic na yt i tutaj zapodać link. Ja miałem ostatnio takie nieizdentyfikowany dźwięk jakbym jechał żukiem na resorach :) Okazał się sworzeń wahacza - nie było już smaru (pęknięta guma ochronna)i trzeszczał cały czas.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 201
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość