[2.0D 136KM 07-] [2.0D 136KM 03-06] Szarpie przy delikatnej jeździe

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kewals » 27 paź 2017, o 18:37

Witam,
posiadam od pół roku Volvo V50, 2.0 136KM. Od samego początku mam problem z delikatnym szarpaniem podczas delikatnej jazdy. Problem nie występuje cały czas lecz, losowo, sporadycznie. Wymieniłem dwa zaworki, jeden od sterowania turbiną, a drugi od sterowania przepustnicą. Wymiana zaworków nie pomogła. Zaobserwowałem że podczas tego jak szarpanie występuje podczas przyspieszania (m.in. ruszania z postoju) słychać głośniej pracę silnika, a dokładniej słychać jak zawory klepią. Jestem niemalże pewien na 100% że te dwie przypadłości są ze sobą na stałe przypisane, jak szarpie to i zawory klepią głośniej. Czy ktoś miał podobny przypadek? Bardzo proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają... EGR mam zaślepiony.
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez katalizator » 4 lis 2017, o 22:56

Jeżeli faktycznie szarpie okresowo to właśnie rozpoznałeś moment wypalania filtra cząstek stałych. Jeżeli powiesz, że już go nie masz tzn, że fizycznie może i nie natomiast programowo JEST i działa. Ogólnie zmienia się charakterystyka i kultura pracy silnika podczas wypalania. Natomiast wyraźnie da się te dwa stany rozróżnić bo dla wprawnego ucha i samej jakości jazdy jest znacząca różnica.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez kewals » 5 lis 2017, o 10:08

Mam ten samochód od pół roku.
Poprzedni właściciel mówił mi, że DPFu nie ma, ale nie wiem czy został tylko programowo odłączony a fizycznie siedzi jeszcze, czy może fizycznie został wycięty a programowo jest. Pod podwoziem jest dpf ale może flaki ma wyciągnięte. W obecnej sytuacji co mam zrobić? Da się jakoś wogóle wyeliminować te szarpanie?
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez katalizator » 5 lis 2017, o 10:25

Raczej nie da się. Przynajmniej u mnie tak jest. Chyba że chcesz zapłacic za przepergramowanie kompa. I to nie u byle kogo tylko słyszałem że w volvotechu w Chorzowie robią to dobrze. Ja to robiłem w Łodzi dwa razy i nie do końca jestem zadowolony. Dlatego pogodziłem się z tym. To co mogę Tobie doradzić to wyczyść jeszcze cały dolot za trójnikiem. Zdejmij całą plastikową górę silnika tj kanały dolotowe i wyczyść całą smołę. Zdziwisz się jak zobaczysz ile tego jest :)
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez kewals » 5 lis 2017, o 15:37

Nie chce mi się wierzyć że tak ciężko sobie z tym poradzić, ale może się mylę. Ludzie przecież wycinaja dpfy i przeprogramowują komputery.
A pod pokrywą zaworów domyślam się ile tego tam jest.
P.S
Przy czyszczeniu tej pokrywy dałeś nowa uszczelkę czy stara?
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez katalizator » 5 lis 2017, o 22:14

Radzą sobie przez akceptację tej sytuacji lub nie jeżdzą spokojnie :) Mówię tylko o tym że niewielu dobrze przeprogramuje mapę wtryskiwaczy podczas procedury wypalania bo z tego co się orientuje nie można wyciąć sobie kawałka kodu. Można natomiast wrzucić oprogramowanie z wersji w wczesniejszych lat bez dpf. Do tego trzeba programować z tego co czytałem kluczyki i moduł CEM.
Uszczelki dawałem stare. Po czyszczeniu poprawila sie kultura pracy silnika.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez kewals » 6 lis 2017, o 08:43

katalizator napisał(a):Radzą sobie przez akceptację tej sytuacji lub nie jeżdzą spokojnie :)


To jeszcze jedno mam pytanie :)
Czy wszystkie volvo w takim przypadku szarpią?
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez katalizator » 6 lis 2017, o 20:59

Czekamy na wypowiedzi innych forumowiczów.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez kewals » 20 kwi 2018, o 21:36

Witam ponownie,
niestety nikt nie podjął się tematu...a szkoda.

Niestety nie poradziłem sobie jeszcze z tym problemem.
Ale sprawiłem sobie VIDĘ i zamierzam obserwować dane z czujnków itp itd.

Mogę dodać że zaobserwowałem takie zjawisko:
Jak wcześniej wspomniałem delikatne szarpanie występuje okresowo.
Jak mi szarpie auto to głośniej klepią zawory przy przyspieszaniu oraz przy gaszeniu lekko szarpnie budą.
Oraz jak jadę z jednostajną prędkością np na 3biegu (około 1700obr/min) czasami zdarzy się taki moment że auto delikatnie jakby samo przyspieszyło (odnoszę wrażenie jakby np w tym momencie zamknął się EGR i silnik dostał świeżego powietrza - ale to na pewno nie EGR bo mam go zaślepione.)

katalizator
myślisz dalej, że to problem softu...?
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez JacSwi » 22 kwi 2018, o 02:41

Jak ktoś poprawia fabrykę, to niech to robi prawidłowo i do końca.
Egr możesz nawet kitem zalepić, ewentualnie zaspawać, ale w oprogramowaniu auta pozostaje.
Z tego co pamiętam to w motorach HDI jest on istotnym elementem potrzebnym do prawidłowej pracy silnika. Można go "usunąć", ale z programu też.
Nie wiem kto tam gmerał, ale generalnie można i jedno koło odkręcić, auto powinno dać radę na 3 pojechać.
Po coś tam to wszystko jest montowane.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość