[2.0D 136KM 07-] V50 2.0D 2007 przepustnica

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kepin » 23 kwi 2017, o 17:59

witam, potrzebuje naprawić prawą przepustnice, wytarte zęby od ciśnieniowego przewodu, na ośce zęby ok. Zna ktoś jakieś tańsze opcje czy czeka mnie wymiana całej przepustnicy?
kepin
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 17:43
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Płock

Postprzez takiRysiek » 24 kwi 2017, o 10:23

Tańszą opcją jest zakup przepustnicy z Citroena 2.0HDI i przeszczep części.
takiRysiek
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 cze 2016, o 14:57
Model: V50
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kodran » 24 lis 2017, o 19:47

Jakie objawy uszkodzenia miałeś
kodran
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lis 2017, o 19:29
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kodra

Postprzez katalizator » 4 lut 2018, o 09:38

Ja znam :-)
Na prawym (i lewym też) grzybku jest jaki otwór w którym porusza się taki trzpień - widać to poruszając klapką że chowa się i wychodzi zatrzymując się w umownym (regulowanym zresztą) punkcie 0 (oznaczającym dla prawej przepustnicy całkowite jej zamknięcie)
Jedyne co można zrobić (poza przekładką z innego grzybka takiego samego trójnika - wersje z jedna rurą dolotową nie pasują!!!) to wkręcić w ten wyżej opisany otwór Wkręt (śrubkę) wymuszając w ten sposób rozpoczęcie ruchu przepustnicy nie od 0 a od dalszego punktu. Oczywiście oznacza to że przepustnica nie będzie 100% zamknięta kiedy powinna tylko zawsze będzie tam uchylona o te 10-15% .

Tym wkrętem ustalasz sobie nowy punkt 0 (punkt zamknięcia, teraz już niezupełnego).
Chodzi o to by trzpień poruszający przepustnicą, który jest trzpieniem plastykowym z grubym gwintem, który po czasie się zdziera i nie ma gwintu na odcinku 1-1,5cm startował z miejsca gdzie gwint jest sprawny.

Cała konstrukcja (długość gwintu) pozwala po takim przesunięciu punktu "zamknięcia" na prawidłową pracę przepustnicy którą dalej w razie potrzeby zawór regulujący może otworzyć do punktu zupełnego otwarcia.

Oczywiście najlepiej zrobić to na wykręconym trójniku i otorzonym grzybku by mieć podgląd ile tego wkręta wkręcić. U mnie trzeba było wkręcić jakieś 0,7cm.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości