[1.6D 109KM 07-] duże spalanie, brak mocy, rozerwany rezonator

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez JacSwi » 6 gru 2017, o 17:49

Ja wymieniłem turbine przy 200 (było już ją słychać,troszkę luzu miała,dość podcięte łopatki zimnej strony), a wróciło spalanie do normy po wywaleniu wtryskiwaczy (regeneracja od a do z ), przy starym FAP-ie palił okolo 6-7 (ale główny kłopot to lejące się paliwo do oleju,skutek podawania większej dawki paliwa do wypalania).
Aktualnie mam 233 tyś i auto po W-wie i okolicach pali około 6-6.5 na trasie W-wa Hof (800km,prędkości 130-150,full załadowany) wychodzi 5.2-5.8, zależnie od pogody.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 6 gru 2017, o 17:56

Jeśli jest kłopot ze szczelnością na wtryskach ( te przedmuchy ) to może być pośrednio przyczyną zapychania filtra,EGR i prowadnicy łopatek zmiennej geometrii turbiny.
Przy przedmuchach olej schodzi też na rozpylacz wtryskiwacza i wtryskiwacz zaczyna lać,a to znów wytwarza więcej "sadzy" w spalinach.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez niedzial » 8 gru 2017, o 12:42

ok dzięki za wszystkie uwagi, to lepsze niż "niech Pan wstawi auto i zostawi ze 4000 tys. to popatrzymy itd."
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacSwi » 8 gru 2017, o 15:08

Troszkę walki Cię czeka, jak masz deko drygu do mechaniki to uszczelnienie wtryskiwaczy jest dość prostą operacją, co do filtra to ja brałem od gościa z Allegro (z Koszalina firma) ma te filtry firmy MJM albo JMJ,u mnie chodzi i jakoś daje radę.
Wymiana filtra jest też prosta, jedyne co to musisz wykasować licznik wypaleń.
Jest jeszcze opcja usunięcia,ale jak ktoś spapra robotę,to on jest zarobiony a Ty zostajesz z dużym kłopotem,prawidłowe usunięcie to spore koszty, pytanie czy warto.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 8 gru 2017, o 15:21

Co do uszczelnienia,robota prosta jeśli nie doszło do zapieczenia wtrysku.
Jak tak to koszta rosną lawinowo włącznie ze ściąganiem głowicy silnika i jej naprawą, tu już mowa o sporych kwotach.
Zobacz na YT jest troszkę filmików.
Mam nadzieję że obędzie się u Ciebie mało boleśnie, jak coś to pisz. Możesz podpierać się częściami PSA/Ford.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez niedzial » 11 gru 2017, o 10:41

a jak sprawdzić czy wtrysk jest zapieczony? chodziło Ci o to, że go nie wykręcę?
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Julian178 » 11 gru 2017, o 14:14

No wykręcisz go bez problemu. I będzie widać czy jest ok czy nie.
___
samochód zastępczy
Julian178
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 11 gru 2017, o 13:03
Model: 1111
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Postprzez JacSwi » 12 gru 2017, o 02:12

Jak po rozkręceniu nie będzie chciał wyjść z gniazda to oznacza że jest zapieczony.
Ale bez stresu bo do wyciągnięcia czasami trzeba użyć troszkę siły, gdyby sprawiał kłopot to możesz go namoczyć ropą lub są do tego płyny, i dać mu kilka godzin.
Najlepiej wychodzą na ciepłym silniku, ale nie rozgrzanym do max.
Cała zabawa to dokładne umycie i czasami lekkie dotarcie gniazda,i wpakowanie wtryskiwacza z nową podkładką,nakrętki możesz zabezpieczyć klejem zrywalnym,i po nagrzaniu sprawdzasz czy nie siadają jeszcze.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez niedzial » 3 sty 2018, o 10:22

witam,
okazało się, że prawie wszystkie niedomagania samochodu czyli duże spalanie brak mocy i inne cuda są sprawką DPF`a. Został wymieniony na nowy ( koszt 1400 PLN) i pomogło. Jedyne co zostało to zapach spalin w kabinie - nie zawsze sie tak dzieje, ale jednak. Myślałem ze to EGR, ale komputer niczego nie pokazuje, wydech też jest szczelny, więc nie wiem o co chodzi. Dzięki wszystkim za pomoc.
niedzial
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 gru 2017, o 12:50
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Łódź

Postprzez JacSwi » 3 sty 2018, o 11:24

To przykra wiadomość jest taka że poszło uszczelnienie pod jednym lub więcej wtryskiwaczem.
Musisz dokładnie zobaczyć czy w osadzeniach wtryskiwaczy jest olej.
Koszt jest znośny bo od 20 do 180 zł za wszystkie, chyba że są zapieczone,to już spore koszta(ale myślę że da się je wyciągnąć).
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 545
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości