Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

Instrukcje napraw, modyfikacji, dane serwisowe, wideoporady, fotorelacje, namiary na zaufane warsztaty... tu nie pytamy jak coś zrobić, ale opisujemy jak coś zrobiliśmy

Powrót do Zrób to sam

Postprzez darrknorthpl » 1 sie 2016, o 00:15

Witam.
Miałem problem z zaciętą blokadą kierownicy, co skutkuje niemożliwością odpalenia i jazdy autem. Spędziłem sporo czasu szukając rozwiązania tańszego niż aso, a okazało się, że to typowy i częsty problem. Napisałem więc poradnik, który mam nadzieję, że się komuś przyda.
http://przeklej.org/file/Rj4Ceg/Blokada.kierownicy.V50.pdf
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 78
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Anatol754 » 2 sie 2016, o 11:16

O tak, takiego poradnika właśnie szukałem, miałem bardzo podobny problem, dzięki wielkie.
Anatol754
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 1 sie 2016, o 22:13
Model: tak
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: toruń

Postprzez marta222 » 13 wrz 2016, o 10:42

:ugeek: :geek:
marta222
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 10:42
Model: qqqq
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez db85 » 3 sty 2017, o 09:16

Witam,

Proszę o ponowne umieszczenie poradnika, bo plik został usunięty ze strony...
Damian
Samochody - jakby miały duszę...
http://memorabbit.pl
db85
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3 sty 2017, o 09:10
Lokalizacja: Warszawa
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Warszwawa

Postprzez darrknorthpl » 3 sty 2017, o 09:43

Poniżej reupload:
Kod: Zaznacz cały
https://www.easypaste.org/file/M1CmogBH/Blokada.kierownicy.V50.pdf?lang=pl
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 78
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez baru7 » 4 wrz 2017, o 17:11

Witam, mam podobny problem, można prosić o reupload instrukcji :)
baru7
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 wrz 2017, o 17:09
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Myczkowce

Postprzez snak386 » 18 wrz 2017, o 09:41

Witam
czy udostępnił by ktoś poradnik ?? Auto stanęło bez ostrzeżenia na szczęście na swoim podwórku. Objawy się zgadzają. będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
snak386
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 18 wrz 2017, o 09:35
Model: V50
Silnik: Diesel 1,6
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Miechów

Postprzez fryuuu » 12 gru 2017, o 20:48

:ugeek:
fryuuu
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 gru 2017, o 20:48
Model: fryu
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: fryuuu

Postprzez szymek702 » 13 kwi 2018, o 14:30

Działacie na swoje ryzyko. Koszt wymiany rygla volvo V50 2.0 D 2010 z programowaniem 1200 zł. Kupno starego nic nie da nie da się zaprogramować. Ja kupiłem stary na allegro za 40 zł dla obudowy. W blokadzie przepalają się styki przekaźnika za 30 zł, do kupienia w TME, na allegro miał inne wymiary. Symbol Tyco v23086 c2001 a403. Orginalnie jest A303, jednak jest to zamienne. Spokojnie do przelutowania na płytce - 10 nóżek, bez ingerencji w oprogramowanie. Można od razu sprawdzić mechanikę tj silniczek i ślimak. Jedyny problem to rozebranie obudowy tego badziewia, dlatego kupiłem drugie, można rozwiercic zagięte punkty. jestem w trakcie, dam znać jak zrobię. Ten przekaźnik przepala sie też w innych autach.
Przy demontażu i do czasu podpięcia kluczyk ze stacyjki.

PS. Są różne modele przekaźników w blokadach, niektóre ciężko dostać. Mam kilka szt zapasowych 2 rodzaje. Auto hula bez zacięć
szymek702
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 sie 2017, o 09:41
Model: v50
Silnik: 2 D
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: wrocław

Postprzez GalKris » 16 cze 2018, o 17:26

Witam
Chcę opisać jak to było z moim Autem:
Wsiadam do samochodu odpalam silnik, ruszam z pod domu i już na prostej tuż przed zakrętem nagle brzdęk i kierownica zablokowana, brak możliwości ruszenia kierownicą i odstawienia samochodu na skraj drogi. po włożeniu kluczyka słychać akcję silnika blokady jednak nic to nie dawało. Sporo czytania oglądania materiałów w necie rozebrałem pod kierownicą plastyki i wiertarką z kątowym uchwytem dorwałem się do blokady kierownicy, na allegro kupiłem pierwszy jaki się natrafił zestaw kolumna kierownicza z blokadą.

nie powiem że łatwo jest to rozebrać ale jak już się udało okazało się że tej język blokady który jest wysuwany przez ślimak ma odłamane oba boczne wypusty które trzymały go w ślimaku więc potrzebowałem z nowego tylko ten element i tak też zrobiłem. co do kompatybilności elektroniki można odczytać numer z swojego i poszukać na aukcjach identycznego numeru wtedy obejdzie się bez programowania ale można też wy lutować eprom z swojego i wlutować do nowego albo też zrobić jak ja wymienić tylko to co się popsuło i nie ruszać elektroniki

Pozdrawiam Gal
GalKris
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 cze 2018, o 16:54
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron