wykrzykniki na czerwono, co to może być?

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez zlotek » 4 gru 2013, o 01:48

Witam
Od jakiegoś czasu komputer wyświetla mi info o zbyt małej ilości płynu chłodzącego. Świecą się rownież dwa wykrzykniki, jeden w trójkącie drugi w kółku. Wyczytałem w instrukcji że wykrzyknik w kólku oznacza problem z układem hamulcowym, najprawdopodobniej za mało cieczy w zbiorniczku. Po sprawdzeniu okazało się że w zbiorniczku na płyn hamulcowy jest dostateczna ilość plynu, natomiast w chłodzącym poziom spadł delikatnie poniżej kreski min. Niestety po uzupełnieniu cieczy chłodzącej komunikat nadal się wyświetla. Na dodatek zaóważyłem że pedal sprzęgła zaczął wpadać mi w podłogę, nie do końca ale o ok 2/3 wdepnięcia. Kiedy go wyciągnę wraca do normalnego położenia ale po kilku wciśnięciach problem się ponawia. Wyczytałem w necie że to najprawdopodobniej jest to wina wysprzęglika i że najlepiej od razu wymienic cały zestaw łacznie ze sprzęgłem i dwumasą. Niestety nie znalazłem niczego na temat wyświetlanych błędów. Jest to moj pierwszy samochód, nie znam się na motoryzacji więc proszę o wyrozumiałość jeżeli moje pytania okażą się idiotyczne.
Proszę o pomoc!
zlotek
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 gru 2013, o 01:24
Model: v50
Silnik: 2.0d 136km
Rok produkcji: 2008

Postprzez mr-fix.pl » 4 gru 2013, o 13:03

Wysprzęglik to taki siłownik hydrauliczny, który korzysta z płynu hamulcowego.
Poziom płynu hamulcowego zazwyczaj spada bo gdzieś jest wyciek (najczęściej przecieka wysprzęglik - wtedy chyba mokre jest połączenie między silnikiem a skrzynią) albo klocki hamulcowe są już na tyle zużyte, że tłoczki muszą być dość mocno wysunięte i płyn się w nich zebrał.
Jeżeli to klocki, to wystarczy uzupełnić płyn.
Jeżeli to wysprzęglik, to chyba trzeba wymontować skrzynię biegów. A gdy robi się już taką operację, to zazwyczaj wymienia się sprzęgło i dwumasę. Tak przy okazji.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez zlotek » 4 gru 2013, o 15:43

Dziękuję za szybką odpowiedź. Dziś byłem w serwisie i powiedzieli mi dokładnie to samo. Krzyknęli 4000pln za części z robotą! Może orientuje się ktoś gdzie mógłbym zrobić to trochę taniej? 4000 to majątek dla mnie...
zlotek
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 gru 2013, o 01:24
Model: v50
Silnik: 2.0d 136km
Rok produkcji: 2008

Postprzez pawelwaw84 » 4 gru 2013, o 17:39

Na pewno będzie taniej gdzieś w okolicach Władywostoku, ale tam pewnie nie dojedziesz. Jak byś podał skąd jesteś to może ktoś coś podpowie w Twojej okolicy. Za komplet sprzęgła, dwumasę, wysprzęglik i robociznę 4000zł to nie jest taka tragiczna cena. Jak się uprzesz to może gdzieś za 3000zł zrobią. Np w Radomiu robią komplet za 3000zł (raczej bez wysprzęglika) w Wawie średnio od 3500zł rozmawiają.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez zlotek » 4 gru 2013, o 22:18

No patrz, w zeszłym tygodniu przejeżdzałem przed Władywostok ale samochód był jeszcze sprawny, gdybym wtedy wiedział że się sp........ :]
Już znalazłem mechaniora i części, wyjdzie mnie ok 3500. W każdym razie dzięki za pomoc
zlotek
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 gru 2013, o 01:24
Model: v50
Silnik: 2.0d 136km
Rok produkcji: 2008

Postprzez mr-fix.pl » 5 gru 2013, o 18:05

Zapytaj w jakimś warsztacie Forda. W końcu połowa V50 (łącznie z silnikiem i zawieszeniem) to Focus MK2.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez zlotek » 7 gru 2013, o 13:50

Dzięki za porady, okazało się że za same NOWE części sachs'a : dwumas sprzęgło i wysprzęglik zapłacę max 2200pln plus robota jakieś 400pln więc da się jednak jeszcze taniej niż 3000pln! :) Okazało sie również że nie koniecznie będę musiał wymieniać w/w elementy.

Pisałem wcześniej o ubywającym płynie hamulcowym który zaczął jednak wyciekać na zewnątrz od dołu i do środka kabiny (leci po pedale sprzęgła na wycieraczkę). Po wstepnej diagnozie okazało się że może to być wina tylko pompy sprzęgła (nowa ok 200-250pln) ewentualnie trzeba będzie wymiecić samą uszczelkę odpowiadająca za wyciek. Czy mieśliście może podobne przygody? Jeśli tak to co konkretnie wymienialiście u siebie? Z góry dzięki za odpowiedzi.
zlotek
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 gru 2013, o 01:24
Model: v50
Silnik: 2.0d 136km
Rok produkcji: 2008


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości