[2.0D 136KM 07-] Różne błędy!

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez katalizator » 24 lis 2016, o 21:56

Ja tylko dopowiem, że aby uchronić się przez znanym w tym aucie (ale i w innych również) problemie rozbiegania silnika prewencyjnie demontuje się filterek przed turbiną, który to znajduje się na przewodzie olejowym który smaruje turbinę. Aby się do niego dostać należy odkręcić śrubę na bloku silnika skąd podłączony jest ów metalowy przewód (rurka) smarująca turbo. Czy trzeba to robić? Nie trzeba jeżeli dpf działa prawidłowo lub nie ma go wcale. Nie trzeba gdy kontrolujemy poziom oleju raz w tyg i mamy pewność, że go nie przybywa i że procedury wypalania dpf-a przebiegają prawidłowo i RZADKO, nie podnosząc poziomu oleju w silniku i nie podnosząc nagle średniego spalania.
A w tym aucie nie ma czujnika stanu maximum oleju a jeżeli tego nie kontrolujemy to narażamy się na wymianę silnika - i tu nie przesadzam.

Jeśli chodzi o olej do skrzyni. Temat opisywany. Producent w książce serwisowej wersji przed liftem (2004-2007) popełnił błąd wskazując olej do skrzyni nieprawidłowy. Dlatego należy zastosować olej taki sam jak w wersji po lifcie. Dopiero ten zapewnia prawidłowe funkcjonowanie skrzyni bo znane są przypadki, że po wymianie oleju na ten zalecany przez producenta pojawiły się problemy z biegami.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez JacSwi » 25 lis 2016, o 09:01

Ja pozalewałem silnik i skrzynię Motulem, generalnie używam olejów Total ale do mniejszych aut oleje Motul.
Stosowanie akurat tej marki olejów wynika z praktyki i obserwacji co się dzieje w trakcie eksploatacji (swego czasu miałem pod opieką małą flotę aut cieżarowych ), np. filtr powietrza no name potrafi podnieść spalanie o 1-2 L na 100 km (mówimy o aucie o dmc 40 T) z olejami natomiast jest też sporo ciekawych spraw i czesto te najbardziej znane są najgorsze.
A generalnie chyba najważniejsze jest systematyczne zmienianie i stosowanie się do zaleceń producenta,choć i oni się mylą i wprowadzają poprawki. Ale ponieważ to 1.6 i 2.0 d to grupa PSA warto i tam zobaczyć co zalecaja.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez muph19 » 18 wrz 2017, o 12:03

Witam ponownie,

trochę mnie nie było... ale sporo się wydarzyło :)

wymienione:
EGR - nowy
N75 - nowy
przepustnica - regeneracja
Czujnik kopiowania Turbo - nowy
Filtr PurFlux cała puszka - nowy
Wężyki podciśnieniowe all (oprócz tego z gruszki > n75)
---------------------------------------

wszystkie błędy usunięte (poza błędami czujników cofania ale działają więc mi się nie śpieszy)
----------------------------------------

ale od jakiegoś czasu borykam się z dziwnym problemem, udało mi się zarejestrować video .... na filmiku widać problem od 10 sekundy... mimo postoju ten sam efekt występuje przy wyprzedzaniu...

od 10s pedał gazu w podłodze i oto efekt ..... co nie działą ?

https://www.youtube.com/watch?v=E71POjqOPXA&feature=youtu.be

komputer nowych błędów nie wskazuje :(
-----------------------------------------------------------------

nie mam pomysłu co może być nie tak więc dziś wymienię DPF, olej i fitr - oleju przybywało więc czas się i tym zając a może się poprawi :)

edit --------------------------------------------------------------
dpf wymnieniony j/w. auto jest żywsze ewidentnie lepiej ciągnie :)

zdjęcia starego dpf
https://imgur.com/a/j3ZdV

-----------------------------------------------------------------

mimo powyższych napraw problem z szarpaniem nie został rozwiązany :( ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ? ????:(
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Postprzez JacSwi » 12 paź 2017, o 09:17

Jeśli masz tempomat to sprawdź czy na nim też szarpie (problem może być w pedale gazu),przepływka też może dawać podobne efekty,lub lejący wtryskiwacz,zobacz też czy są zakodowane dobrze dane z wtryskiwaczy.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez katalizator » 17 paź 2017, o 19:50

muph19 Twój problem jest nieco podobny do mojego z tym, że ja mam taki efekt od razu po odpaleniu auta. Auto po przegazowaniu wchodzi w tryb serwisowy. U mnie pokazuje na desce komunikat serwis silnika ale w programie na kompie błędu nie widać. Zweryfikowałem cały dolot i turbo i podciśnienie. Pozostały mi do weryfikacji 2 czujniki na dolocie: temperatury oraz ciśnienia powietrza dolotowego. Możliwe że masz uszkodzony właśnie ten od spodu (temperatury) na trójniku dolotu.

U mnie występuje permanentny brak mocy (turbo działa ale wkręca się do 2900 obrotów), brak szarpania - auto bardzo delikatnie mięciutko się prowadzi.


-----------
Problemem był brak styku na kostkach elektrycznych przy przepływomierzu i zaworku turbiny (tym przy vacum pompie)
Ostatnio edytowano 4 lut 2018, o 09:11 przez katalizator, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez muph19 » 28 sty 2018, o 20:49

auto zdiagnozowane problemem były uszkodzone/przycinające się wtryski :) - temat do zakmnięcia
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość