Witam
Miałem podobny problem silnik 2.0 136 km 2010 r. Podczas jazdy nagle silnik zgasł komunikaty o systemie antypoślizgowym , immobilajzer do sprawdzenia.
Samochód wędrował na lawecie od elektryka do elektryka i nic. Czyściłem na wejściu wszystkie styki modulu cem i kostki w komorze silnika bezpieczniki , masy przeczyszczone , wiązka przy kompie sprawdzona i nic. Okazało się że silnik po zgaszeniu świateł -Pozycja "0" i ponownym załączeniu zapłonu zapalał . Po załączeniu świateł postojowych lub jakichkolwiek innych gasł. Rozebrałem moduł Cem wyjąłem płytkę i winowajcą okazały się dwa nadpalone styki na płytce. Po wyczyszczeniu i przelutowaniu samochód ożył
.
Prawdopodobnie winowajcą były 2 rzeczy. Założone przez poprzednika halogenowe żarówki 80W ( chyba za mocna) oraz luźno dyndająca wtyczka
od halogenu która powinna być wpięta w zderzak ( była cała umoczona w wodzie- myjka ciśnieniowa powodowała że woda dotarła i do zderzaka wewnątrz.
Prawdopodobnie podczas używania lampy halogenu stopniowo gryzło luty na module cem - lekkie zwarcie za małe aby wywalic bezpiecznik ale na tyle duże że gryzło luty na płytce modułu CEM. Może komuś się przyda.