[2.0D 136KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez alka1308 » 24 lut 2018, o 13:18

witam,jestem tu nowy i potrzebuje rady od Was.
Mamy v50 2.0 d automat 2010 ( 307tkm ). Ostatnio na autostradzie przy 140km/h zaczeło brakować mocy,i po kilku kilometrach zjeżdżając na pobocze auto zgasło i już nie dało się odpalić. Pokazał się komunikat że coś z baterią. Po 2 h oczekiwania powrót do domu był na lawecie i auto zdjęte u mechanika. Rano zadzwonił że bateria rozładowana. Po wstępnych oględzinach mechanik podejrzewa Turbinę powiedział że silnik zasysa olej. Moje pytanie to na co się zgadzać jak zadzwoni w poniedziałek do nas? Czytam tu o regeneracjach turbin,( o ile takowa jest możliwa ) co lepsze? regeneracja czy wymiana,na co się zgadzać a na co nie? Prosze o jakiekolwiek rady bo kompletnie jesteśmy zieloni w tych sprawach i to nasz pierwszy diesel. Auto kupione w sierpniu 2017 i wymieniliśmy rozrząd i olej,przejechaliśmy nim 10tkm i takiego strzała dostaliśmy wczoraj.
Dodam ze przy zdejmowaniu z lawety kontrolki szalały i kilka komunikatów,niestety ich nie rozumiałem
A teraz w trakcie pisania tego postu zadzwonił mechanik czy dolewałem olej do auta bo jest więcej jak powinno być-nic nie dolewałem a olej on wymieniał 10tkm temu.
alka1308
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lut 2018, o 12:38
Model: v50
Silnik: diesel 2.0
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez predki » 24 lut 2018, o 16:51

akumulator padł to będzie duzo rożnych komunikatów nawet wycieraczki same będą chodzić , z olejem filtr sie nie wypalał i zwiększył sie poziom oleju
predki
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 kwi 2016, o 19:55
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez JacSwi » 25 lut 2018, o 07:40

Wiekszość firm które regenerują turbiny korzysta z gotowych korasów więc pozostaje tylko temat prawidłowego poskładania i ustawienia zmiennej geometrii turbiny.
Jeśli wszystko jest zrobione jak być powinno, nie ma większej różnicy między regeneracją a nową.
Kupując auto z silnikiem wysokoprężnym powinieneś się liczyć z faktem dość drogiej eksploatacji.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jackm65 » 9 mar 2018, o 07:18

marsob82 napisał(a):Wczoraj miałem wymieniany czujnik temperatury powietrza dolotowego (z racji wyświetlania błędu). Samochód jeździł dobrze, ale dzisiaj stracił moc....pedał w podłodze a on ledwie jechał.Po przejechaniu ok 8-10 km wszystko ustąpiło i zaczął normalnie jechać (dodam że spalanie w momencie spadku mocy drastycznie wzrosło, do ok 12-13 litrów).
Dodam że mam problemy z DPF bo cały czas komp wywala błąd ECM-2002 czyli filtr cząstek stałych, błędny sygnał.Powiedzcie czy spadek mocy może być spowodowany przez ten nieszczęsny DPF???? Auto już postawiłem w warsztacie i "wykastrują" ten filtr ale nie wiem co myśleć o chwilowym spadku mocy.
jackm65
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7 mar 2018, o 06:40
Model: V50
Silnik: Diesel 2.0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Aslibian » 4 sty 2019, o 10:14

Cześć,

niedawno Kupiłem Volvo C30 z silnikiem 2.0 D 136KM z 2009 wersja bez DPF. Przy obrotach 1800 - 2200 - delikatnym dodawaniu gazu (wolnym przyspieszaniu) przycina się, szarpie. Przy wciśnięciu gazu do dechy problem nie zauważalny lub nie występuje. Zdarza się że przy stałej prędkości, wydaje mi się że tylko przy ww obrotach (ale nie mam pewności), też zaczyna szarpać. Był już sprawdzany zawór EGR, został wyczyszczony i podregulowany. Jednak nie rozwiązało to problemu. Proszę o pomoc co może być przyczyną.

Pozdrawiam
Aslibian
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 sty 2019, o 10:04
Model: C30
Silnik: 2.0 D 136KM
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Lajla » 31 sty 2019, o 10:16

Cześć mam taki problem, a mianowicie podejrzewam DPF, ponieważ od jakiegoś czasu auto (S40 2010r 2.0 D4) zaczęło przechodzić często w tryb awaryjny, ma ogromny spadek mocy, a co najważniejsze to co jakiś czas falują obroty, w sensie, jadę ze stałą prędkością, a on nagle podwyższa obroty nawet do 2500 :shock: Ja znzalazłam takie info https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... zyscic-dpf na temat czyszczenia dpf etc. Ktoś z was miał taki sam problem? Albo może podejrzewa coś?
Lajla
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sty 2019, o 13:23
Model: s40
Silnik: ON 2.0 D4
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kawo » 16 mar 2019, o 21:07

Gość napisał(a):......,jak odpalam auto jest ok ale po kilku sekundach slysze lekkie stuki jak by jakies lozysko.nie mam pojecia co to moze byc stuki saa gdy auto jest zimne jak przejade jakas transe zgasze auto wlacze po kilku nastu minutach nic nie slychac. ktos maa pojecie czym to moze byc spowodowane?

Też zauważam (czasem) u mnie taki objaw. Na zimnym silniku przez chwilę (ok. 1 minuty) w silniku jakieś dziwne zgrzyty, odgłosy. Później jest już dobrze. Objaw czego ?????
kawo
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 28 kwi 2013, o 18:57
Model: S 40
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez pawelrm » 11 maja 2019, o 10:32

Witam, po zakupie samochodu po ok 3 miesiącach okazało się że ma opięty EGR - genealnie żadnych błędów przez ten czas nie wyrzucał, jeździłem tak do wizyty u mechanika który to zauważył. Podpiął EGR, ale okazało się że podczas jazdy volviak przycina się przy ok 2000 obrotów + nierówna praca silnika + nie działało turbo (czasem działało czasem nie, jak nie działało wystaczło wyłączyć silnik, włączyć i już działało natomiast te "przerwy" przy 2 000 obrotów występowały cały czas). Postanowiłem odpiąć EGR i zacząć szukać kogoś kto mi to zaślepi i usunie komputerowo ale w między czasie tak jeżdżę bez tego EGR i dzisiaj na trasie wyskoczył mi komunikat - "Wymagan serwis silnika" + przestało działać turbo ... Ktoś może miał podobny problem i go rozwiązał ? czy jazda bez podpiętego EGRu mogła wyrządzić jakieś szkody ? \

Wydaje się naturalnym że DPF przez to mógł się zapchać - jak to zdiagnozować ? jak moge sprawdzić czy mam suchy czy mokry DPF ? Ponadto myślałem żeby sprawdzić przepływomierz ale zastanawiam się czy wyciągnięcie i włożenie przepływomierza nie wymaga ponownej adaptacji przez kompa ? to samo z EGR ? czy jakbym wymienił EGR to muszę robić adaptacje czy działa to na zasadzie P&P ?
pawelrm
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 lis 2018, o 21:42
Model: v50
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Lublin

Postprzez jupi121 » 6 lip 2019, o 19:12

Witam. Kupiliśmy już 4 lata temu volvo V50 2.0 HDI. Czytam tak sobie o tych różnych problemach jednak wydaje mi się, że już sprawdziliśmy wszystko. Turbina jest nowa, pedał gazu wymieniany egr nowy, filtr paliwa wymieniony dwumasa też. Zaworki podciśnienia turbiny były sprawdzane. Byliśmy na wczasach nad morzem i auto sprawowało się super. Po powrocie zaczęło się zacinanie. Odpala bez problemu, silnik równo pracuje nie ma dymu. Rusza normalnie ale brak mu mocy. Po wyłączeniu silnika to nie ustaje. Wypinaliśmy egr i to też nie daje efektów. Przepływomierz powietrza był odpinany- było gorzej. Jak jedzie się powoli bez wyprzedzania aut nie czuć że coś jest nie tak. Każde przyspieszenie dławi go. Na komputerze pojawia się komunikat motorsystem service vereist (mamy auto z Belgii). Proszę o pomoc mąż mój już włosy wyrywa:) Dodam, że nie mamy filtra cząstek stałych.
jupi121
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 lip 2019, o 15:43
Model: V50
Silnik: diesel 2.0 hdi
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: józefów

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość