Dystanse

Optyczny i mechaniczny. Pomysły, realizacje, porady, problemy związane z tuningowaniem podzespołów auta

Powrót do Tuning

Postprzez smith19 » 15 mar 2018, o 16:44

Montował ktoś u siebie dystanse do kół w v50? Jakieś doświadczenia z tym związane? Już pomijając fakt bo pewnie zaraz będą takie wypowiedzi o szybszym zużywaniu się piast, zawieszenia itp.
Chodzi mi o minimalne zwiększenie rozstawu kół głównie tylnej osi o jakieś 15-20mm na stronę, gdyż mam wrażenie jakby koła były bardziej schowane w błotnikach względem przodu - ale to norma jak w większości aut. Interesuje mnie czy taki rozstaw nie prowadziłby do ocierania o tylne błotniki na nierównościach choć zazwyczaj nigdy nie dopuszczam do przeładowania samochodu tak by nie było prześwitu między oponą - błotnikiem.
Koła oczywiście fabryczne 205/55/16
Znalazłem coś takiego
https://sklep.autotrader.pl/produkty/351515-dystans-kola-eibach-s90-4-15-005
smith19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 15 lis 2016, o 09:13
Model: V50
Silnik: 2.4
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Radom

Postprzez Miszel » 15 mar 2018, o 21:37

Po pierwsze na oryginalnych szpilkach wg prawideł możesz dołożyć tylko dystanse 5mm. Przy dłuższych powinieneś wymienić szpilki.
Po drugie jakie masz ET felgi - 52,5mm?
Przy takim ET i 15mm raczej nie powinno trzeć.
Ja mam u siebie 17" szerokości 8" z ET40 i nawet bez dystansów zżerało mi nadkola na większych zakrętach, a z 5mm extra żarło już jak szalone 8-) Dopiero po przeróbce nadkoli mam spokój.
Moja S-ka...

Sprzedam parę gratów do VOLVO i nie tylko - klik...

VIDA - odczyt i kasowanie błędów Białystok i okolice - kontakt: volvo_parts@o2.pl
Miszel
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 11:11
Model: S40
Silnik: 2,4i
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Białystok

Postprzez smith19 » 16 mar 2018, o 13:40

Obecnie zimowe mam założone 7Jx17 ET49 5x108 dokładniej 215/50r17 i tu właśnie minimum chciałem wysunąć o jakieś 15-20mm na stronę tylko trochę zbiłeś mnie tym ocieraniem że jest prawdopodobieństwo tego zjawiska a nie chciałbym poocierać tych nadkoli. 5 mm raczej zbytnio by różnicy nie zrobiło. Przez weekend będzie czas do namysłu :)
smith19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 15 lis 2016, o 09:13
Model: V50
Silnik: 2.4
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Radom

Postprzez Miszel » 16 mar 2018, o 20:19

Moja S-ka...

Sprzedam parę gratów do VOLVO i nie tylko - klik...

VIDA - odczyt i kasowanie błędów Białystok i okolice - kontakt: volvo_parts@o2.pl
Miszel
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 11:11
Model: S40
Silnik: 2,4i
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Białystok

Postprzez JacSwi » 18 mar 2018, o 10:06

Miszel fabryczne szpilki dadzą radę, focus ma krótsze choć niby cała reszta to samo, przy dołożeniu wiecej jak 5mm felga nie złapie osadzenia w otworze centrujacym felgę, zwyczajnie zawiśnie tylko na szpilkach.
Raczej odradzam takiej opcji.
Ja mam wpakowane 5mm i jest poprawa, choć prawidłowo powinno się dobrać ET felgi a nie "podkładki"wstawiać.
Są dystanse dedykowane do S40/V50 ale koszt jest taki że taniej felgi podmienić.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Miszel » 18 mar 2018, o 13:05

Ja nie oceniam czy dadzą radę, czy nie. Wg tego co się pisze nakrętka powinna wykonać ileś tam pełnych obrotów - już teraz nie pamiętam ile 5 czy 10. Trzeba sobie poszperać. Taka ilość obrotów pozostawia bodajże 7-8mm wolnej przestrzeni. Ale to oczywiście będzie też zależeć od grubości ścianki w danym typie felgi. Szersze dystanse mają już przecież własny rdzeń centrujący jak uciekają z fabrycznego. Gorzej z nakrętkami. Albo robić mały dystans, albo przechodzić na takie które są przykręcane i mają już własne szpilki bo będzie problem z długością bez wymiany.
Moja S-ka...

Sprzedam parę gratów do VOLVO i nie tylko - klik...

VIDA - odczyt i kasowanie błędów Białystok i okolice - kontakt: volvo_parts@o2.pl
Miszel
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 11:11
Model: S40
Silnik: 2,4i
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Białystok

Postprzez JacSwi » 18 mar 2018, o 14:22

Zgadza się, jeśli mowa o dystansie takim 1.5 cm to szpilki są zbyt krótkie.
Przy 0.5cm spokojnie wystarczą fabryczne.
Mam wpakowane felgi w/z Stylla + 0.5 cm "podkładka" i piasty od Focusa,felga opiera się o otwór centujacy i spokojnie zostaje około 10 obrotów nakrętką.
Do tego opony 215/50.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 18 mar 2018, o 14:25

Kiedyś sprawdzałem cenę dystansu przykrecanego z własnymi szpilkami, cena powalała,taniej i prościej dobrać jakieś felgi z odpowiednim ET.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzesiek » 18 mar 2018, o 17:00

Dystanse przykręcane z nowymi szpilkami ja robiłem kilka kompletów w dystomie i koszt nie był jakieś wielki za np dystasne 5x108 przykrecane na koło 60mm i 45mm płaciłem coś koło 450zł tak że nie ma tragedii, robiłem też z 5x108 na 5x120 żeby do volvo można było wsadzać koła np z bmw szersze. Problem w tym że takie dystanse mi powiedzieli że minimum szerokość ich to 25mm to do s40/v50 nie ma szans wsadzić chyba że koło jakieś bardzo wąskie np 6,5"- 7" i et jakieś wielkie np 55-60 i to tylko i tak na tył takie dystanse bo przód wyjdzie za obrys sporo

Tutaj foto dystansów jakie do volvo zamawiałem do volvo 945 a koła były z S60 i trzeba było to ładnie wypchanąć ;)

Obrazek
Grzesiek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 102
Dołączył(a): 5 lis 2013, o 18:50
Model: S40
Silnik: 2.0D , 1.6DR
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tuszka » 25 mar 2018, o 15:46

jaka jakosc ?
tuszka
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 mar 2018, o 15:06
Model: c30
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości