[1.6D 110KM 03-07] Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez artek » 28 maja 2017, o 12:29

Lanact napisał(a):
gregkrak napisał(a):Witam Volvo 1.6 tdi v50. coraz częściej auto nagle nie może przyspieszyć jakby turbina nie pracowała. obroty na jałowym po wciśnięciu gazu tylko do 3000. Trzeba auto zgasić i po ponownym zapaleniu wszystko wraca do normy. jakieś sugestie? Sterownik turbiny czy przepływomierz. prosze o rade.


Witam. Problemem może być zapchany filter DPF o ile go masz. Tak było w moim przypadku. Rozwiązaniem jest jego wymiana lub usunięcie. Jeżeli masz mokry filtr, to może również powoli brakować płynu katalizującego w zbiorniczku. Pzdr.

Bzdury piszesz, jak będzie brakowało płynu, to pojawi się odpowiedni komunikat. Nie jest to związane z przyśpieszeniem.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 512
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez predki » 17 lip 2017, o 20:08

koledzy co to może być volvo v50 1,6d auto jedzie wszystko jest oki nie raz traci moc i wyświetla się komunikat o awarii antiskid uto nie mam mocy miał ktoś taki przypadek ?
predki
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 kwi 2016, o 19:55
Model: v50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: dolnośląskie

Postprzez Paulie » 20 lis 2017, o 15:56

predki napisał(a):koledzy co to może być volvo v50 1,6d auto jedzie wszystko jest oki nie raz traci moc i wyświetla się komunikat o awarii antiskid uto nie mam mocy miał ktoś taki przypadek ?


To są objawy gdy silnik wchodzi w tryb awaryjny. Wtedy obroty schodzą do max 3k i ogólnie zamula. Przerabiałem to u siebie kilka razy - u mnie było to związane z DPF.


Mam natomiast inne pytanie do "ekspertów". 5 raz z rzędu przepala mi się króciec od przepustnicy (z tego co wiem plastikowa rurka, której zadaniem jest się przepalić gdy temperatura w układzie jest zbyt duża). Z moim mechanikiem przerobiliśmy już różne elementy a usterka nadal powraca:
- wymiana przepustnicy
- zmiana oprogramowania sterownika przepustnicy (o ile dobrze pamiętam)
- regulacja zaworów przepustnicy
- wymiana króćca na taki grubszy od innego modelu (c-max czy coś)

Generalnie totalnie już nie mamy pojęcia co może być przyczyną. Mechanik twierdzi, że króciec się przepala ponieważ do układu cofają się gorące spaliny które przytapiają ową rurkę a duże ciśnienie robi w niej dziurę.
Spotkał się ktoś z Was z taką przypadłością?
Paulie
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 mar 2016, o 00:12
Lokalizacja: Polska
Model: V50
Silnik: 1.6 TDI Kinetic
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Polska

Postprzez JacSwi » 20 lis 2017, o 19:19

Jest na tyle daleko od zaworów że możliwość cofniecia praktycznie odpada.
Ale dość blisko od niej jest wejście spalin od EGR,i zakręć się przy tym temacie.
Jest tam też obejście IC i może są wyłamane ząbki w domykaniu przepustnicy co daje zawirowania i możliwość cofniecia spalin z EGR.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 533
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Rockson » 1 lut 2018, o 13:15

Przyczyn może być naprawdę sporo, a jednym z przykładów jest chociażby katalizator. Może się okazać, że jest zapchany, a wtedy konieczna będzie jego wymiana. Jakby ktoś chciał skorzystać z możliwości sprzedania starego katalizatora to na stronie https://www.katalizatory-warszawa.pl/ można znaleźć cennik poszczególnych katalizatorów danych marek.
Avatar użytkownika
Rockson
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 lip 2017, o 07:49
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez artek » 1 lut 2018, o 14:28

Rockson napisał(a):Przyczyn może być naprawdę sporo, a jednym z przykładów jest chociażby katalizator. Może się okazać, że jest zapchany, a wtedy konieczna będzie jego wymiana. Jakby ktoś chciał skorzystać z możliwości sprzedania starego katalizatora to na stronie https://www.katalizatory-warszawa.pl/ można znaleźć cennik poszczególnych katalizatorów danych marek.

Lecz się debilu.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 512
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez Wacek2 » 18 mar 2018, o 19:11

Witam.U mnie zatkany był dpf Po przejechaniu 500 km znowu brak mocy zapalone kontrolka silnika. Kolejne podłączenie do komputera wskazało uszkodzenie 3 świece zerowych.
Wacek2
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 paź 2017, o 17:23
Model: S40
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Libiąż

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości