przez mike333 » 10 paź 2022, o 20:43
Mam z tym v50 1.6hdi 2007,problemy od zakupu 7lat temu....
Dpf wyjęty(zero błędów) tak kupiłem, miał coś tuningowane na 130km chip chyba nie wiem ale był bardzo mocny. Przy zakupie był na wstępnym przeglądzie w volvo dreamteam wyszło ok ws, ztko.
A od lat z różna częstotliwością standard czyli
Czyli serwis antypoślizgowy i ograniczona moc silnika męczą te auto
Więc iles tam mcy po zakupie niby że to od turbo te błędy po czasem zadymił przy dużej rurze,
Wymiana na nowe regeneracja i niby coś wgrali ze był już nie taki mocny.
Oczywiście błąd wyskakiwał rzadko serwis antypoślizgowy i moc ograniczona, wyłączenie silnika i jedzie znów. Zauważyłem też że często miał. Problem przy redukcji z 3na 2 pod mąla górkę ze nie miał mocy a turbo było wtedy nowe tydzień Dwa.. I tak. Lata mijają i się bujamy... Znim
W tym mcu w końcu się wziolem za te auto, testuje elmem.
Czyściłem dolot, błędy dalej. Syfu masa
Czujniki na elmie testuje codziennie w trakcie jazd tj temp dolotu jest ok, ciśnienia kolektorze też ok, listwa paliwową ok,
Każda wtyczkę sprawdzałem pod maską również pod fabryczna tasma izolacyjna pędzlem i dalej. Bez zmian
Przepływka wymieniona na używany org, bez zmian.
***
Wymieniłem ten czujnik podciśnienia turbo pierburga z tyłu silnika od strony grodzi, efekt że jedzie w miarę spoko do 3tys czasem do 3.5, obrotów i tak sobie można długo bez błędu jechać, dając jednak mocno w palnik, już po 3.5 obrtotow dwa błędy
Najpierw ten błąd wskakuje
Mass Airflow Sensor in Range But Higher Than Expected
P1103
że niby za dużo powietrza bo wcześniej zadymi i wskakuje błąd, często jest ukryty i kontrolka silnika się nie zapala, ogólnie on szybko wyskakuje w czasie jazdy
Potem p0299 turbo low boost, w elmie a na kokpicie serwis antypoślizgowy.
Dodam że zamontowałem czujnik turbo od 2.0 volvo, błąd sprzedawcy w opisie, mój stary ma 3 wyjścia na weze
Vac, out i amp. Ten co teraz tylko dwa Vac, out. Podpiołem tylko dwa Vac i out, trzecie amp tobyl jakiś mały odpowietrznik.
Ciekawostka taka ze jak popiołem ten czujnik turbo od razu po odpaleniu wyskoczył P1103, skasowalem nie wrócił, jazda od razu próbna pod górę 70% wielka góra 2,bieg 3bieg pod obciazeniem i super turbo ładnie ciagnie, przegoniłem go do 4,5tys obrotów i na siłę chciałem żeby ten błąd wyskoczył i nic niema go. Za 2godziny na autostradzie dałem w palnik no znów te same błędy. Jak tak jadę spoko do2. 5tys 3 to niema bledow...
Cotam dalej sprawdzić wymienić.....?? Niestety z uwagi na sytuację gospodarki muszę do końca roku liczyć na siebie forum itp.
EGR jest raczej od nowosci
Przepustnica wraca sprawdzałem palcem od fabryki
Intercoler też raczej fabryka
Wtryski na wolnych nie dymia zle tj malutko nawet przy 5000
Obroty pięknie
Nie buja nim itp
Swistow nie słychać
EGR odłączę jedzie ładnie tylko ze jest błąd system antypoślizgowy od razu, no i mocniej dymi.
Wg mnie coś mu daje za duża dawkę, zesra się dymem i lecą błędy..