[1.6D 109KM 07-] V50 1.6 znany spadek mocy sil.. Szukam konkretów

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez derc » 15 lis 2017, o 12:47

Witam. Czytam tu i tam i problem znany ale czy ktoś ma więcej wiedzy na temat tej usterki. Przebywam za granicą i nie bardzo jest mi opłacalne pojechać jak cywilizowany człowiek do volvo bo ceny wyrywają z butów ( Norwegia)
Opis problemu:
Wystartowałem pewnego dnia z pod domu i jakieś dosłownie 3km dalej wyskoczył komunikat spadem mocy silnika i oczywiście powyżej 3tyś nie kręcił. Zjechałem na przystanek zgasiłem odpaliłem na kilka sekund pomogło. Nie miałem czasu nic więcej zrobić bo jechałem na lotnisko i po jakiś 100km zjechałem na parking na 5 min i jak wróciłem do auta odpaliłem oczywiście komunikat był ale auto zaczęło jechać normalnie i się naprawiło. samochód zostawiony na lotnisku powrót za 3 dni droga powrotna 200km i nic się nie działo. Następnego dnia nawrót choroby i do tej pory. był pusty zbiornik DPF więc jak pisali że i to bywało taka przyczyną więc wczoraj napełniony pod kompem zrestartowany/odpowietrzony i nic. Komputer pokazuje 60% przy wciśniętym pedale gazu więc mechanik mówi potencjometr i też piszą że to bywało objawem.. dzisiaj zamieniłem od kumpla pedały dalej nic. Jak na odpalonym silniku szybko zgaszę i przekręcę stacyjkę nim obroty spadną równocześnie trzymając gaz do końca turbo się odpala i kręci do końca skali ale za 3/4 sekundy odpala się komunikat i spadają obroty do 3tyś . Pod komputerem mechanika (Bosch) nie widać błędów jedyna informacja o przekaźniku od świec że niby jedna już ma jakiś problem ale auto normalnie pali i chodzi równo. Czy ktoś ma jakąś konkretną radę w czym szukać problemu ?
derc
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 lis 2017, o 12:33
Model: v50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Lublin

Postprzez artek » 15 lis 2017, o 13:05

Było już o tym na forum, poszukaj. Czujnik ciśnienia.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez JacSwi » 15 lis 2017, o 20:40

Też bym zaczynał od czujnika ciśnienia ewentualnie podobny objaw daje zawór sterowania turbiną.
Ale zacznij od mapsensora.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez derc » 15 lis 2017, o 22:54

komputer nie wykazywał problemu z ciśnieniem więc w ciemno go wymieniać ? bo zacznie się czujnik ciśnienia, doładowania turbiny i tak dalej że kasy zbraknie na części dlatego dodałem nowy post licząc że ktoś ma jakieś nowe konkrety a to co jest na forum to już czytałem
derc
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 lis 2017, o 12:33
Model: v50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Lublin

Postprzez JacSwi » 16 lis 2017, o 06:34

Wpadłem kiedyś na pomysł że wstawię nowy mapsensor,kupiłem nowy i po 2 miesiącach co jakiś czas zonk,po powrocie do starego problem znikł.
Nie wiem gdzie jesteś u Norka,mam kolegę ktory co dwa tyg lata do Larviku i drugiego który jeździ autem cieżarowym w relacji PL N.
Mogę ten nowy z wadą co jakiś czas dać koledze i może na miejscu kurierem podeśle.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 16 lis 2017, o 07:05

Zacznij od umycia swojego,czesto dostaje się do niego olej z IC, koszt nowego w PL to chyba coś w okolicach 150zł.
Tylko mycie to bez skrobania i gmerania.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 566
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez derc » 13 lut 2018, o 19:40

A więc byłem na kilku komputerach u rodaków w Norwegii ale nic to nie dało. W Polsce w serwisie VOLVO zapłaciłem 200zł i po 15 min powiedziano mi że 4 świece spalone!!! Samochód palił na mrozie z pół obrotu więc każdy mówił że to pewnie nie to ale po wymianie na nowe auto pozbyło się problemu.
derc
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 15 lis 2017, o 12:33
Model: v50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Wacek2 » 25 mar 2018, o 18:55

Witam. W moim volvo s40 były spalone 3 podczas wymiany 3 się urwał . Ekspert od wyciągania urwanych swiec stwierdził,że spalone świece się zapiekaja
Wacek2
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 10 paź 2017, o 17:23
Model: S40
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Libiąż


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron